X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זאת "עד שישנו התנהגותם" אמר את הדברים בפגישה עם המשנה לראש הממשלה שמעון פרס שחזר מביקור בין יממה בקרואטיה השניים שוחחו גם על החזרת הרכוש היהודי מתקופת השואה
▪  ▪  ▪
סטפן מסיץ' [צילום: AP]

נשיא קרואטיה, סטפן מסיץ', אמר למשנה לראש הממשלה, השר שמעון פרס, כי לא יבקר באירן "עד שישנו התנהגותם", כלשונו. פרס חזר ארצה לאחר ביקור בן יממה בקרואטיה שם נפגש עם בכירי הממשל במדינה.
מלבד פרס השתתפו במשלחת גם ח"כ אלחנן גלזר, המשמש גם כיו"ר האגודה הפרלמנטרית ישראל-קרואטיה וח"כ יואל חסון החבר באגודת הידידות. בשיחתו עם הנשיא הקרואטי, אמר מסיץ' לפרס כי הוא עושה כמיטב יכולתו לפתור את הבעיות שנותרו סביב השבת הרכוש היהודי שנשדד בשואה. "הבעיה העיקרית היא פיצוי יהודים שאיבדו את רכושם, אך לא היו אזרחי קרואטיה באופן רשמי", אמר.
פרס עסק גם בעניינים הקשורים בעם היהודי בפגישתו עם ראש עיריית זאגרב, שהבטיח כי עד תום מועד כהונתו, בעוד כשנתיים, יבנה מחדש את בית הכנסת העתיק במקום שנהרס בתקופת השואה, תוך תיאום עם הקהילה היהודית המקומית.
הנשיא מסיץ' אמר עוד לפרס כי על אף הלחצים הכבדים המופעלים עליו לבקר באירן, לא יעשה זאת "עד אשר השלטון האירני ישנה התבטאויותיו והתנהגותו לגבי הכחשת השואה וחיסול ישראל", כך אמר. פרס אמר בפגישה כי "אירן כיום היא שילוב מסוכן של טרור, פונדמנטליזם דתי ונשק גרעיני". הוא הוסיף כי "אם הקהילייה הבינלאומית תציג עמדה מאוחדת ניתן יהיה להימנע ממלחמה ולאלץ את אירן שלא לייצר נשק גרעיני באמצעים כלכליים".
פרס הופיע גם בפני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטת זאגרב ומאות סטודנטים בספליט וציין בפניהם כי "השינויים הגדולים בימינו אינם נובעים מאסטרטגיה ודיפלומטיה, אלא מכלכלה". לדבריו, "השינויים בסין לא נבעו מפלישת טנקים כאלו בהודו, לא ממתקפת שגרירים, אלא רק מהמעבר לכלה מודרנית".
פרס אמר כי "גם באזורנו יש שימוש מוגזם בדיפלומטיה ובצבא ועל כן יש לקדם את פרויקט 'עמק השלום' הכולל שורת מיזמים כלכליים משותפים לאורך הגבול בין ישראל ירדן והפלשתינים שיביאו לשינוי האווירה בין העמים".
בשיחותיו עם ראש הממשלה ושר המדע והספורט הקרואטים טיפל פרס בתיאום עם השר מג'אדלה בשיתוף פעולה מדעי וספורטיבי בין שתי המדינות שיסוכם בין מג'אדלה ומקבילו הקרואטי. פרס גם ציין בפני בני שיחו את ההצלחות הכלכליות של ישראל, ובהם גידול בתל"ג ב-40% בשלוש שנים, צמיחה של 5%, אינפלציה מתחת לאפס וירידה באבטלה מ-10% ויותר ל-7.6% היום.

תאריך:  28/04/2007   |   עודכן:  28/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אור שפונדר
הצהובים נכנעו בבלומפילד לקבוצה של שירזי, שהבטיחה כמעט סופית עוד עונה בליגת העל    ניצחון של בית"ר על הכח יבטיח לירושלמים כמעט סופית את האליפות
רונן ליבוביץ
חברי כנסת קוראים להתפטרות ראש הממשלה והממשלה כולה בעקבות הפרסומים על מסקנות ועדת וינוגרד    ח"כ ביילין: "גורלו של אולמרט יהיה כגורלם של גולדה וחבריה אחרי מלחמת יום הכיפורים"
ארנון בן-יאיר
גיא ויסמן, החשוד שביצע מעילת ענק של יותר מ-120 מיליון שקל בהראל, נפגש לראשונה עם עורך דינו
אריאל שמידברג
דוח של מרכז אדוה מגלה כי הגידול חל בחלקם של המעסיקים    חלקם של העובדים בהכנסה הלאומית ירד מ-71% ב-2003 ל-66% ב-2006
יואב יצחק
המערכת הפוליטית דרוכה לקראת פרסום הדוח    בינתיים דולפים פרטים המצביעים על ביקורת חריפה נגד אולמרט, פרץ וחלוץ    ממצאים חמורים, ללא מסקנות אישיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il