X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פעילות הפדרציה היהודית בטורונטו במסגרת "שותפות 2000" ממשיכה להניע שיתוף פעולה עם ארגונים חברתיים בישראל, הפועלים לקדם רפורמות בתחום החינוך ומניעת האלימות בשבועיים האחרונים הגיעו לטורונטו נציגים של ארגון "מעשה" (ISRACORPS) ואגף החינוך בעיריית אילת במטרה לבחון אפשרויות לקדם אג'נדה משותפת
▪  ▪  ▪
מיקי נבו, מנהל מרכז "מעשה", ועדי קליש ב- BJCC
יואב יצחק הלוי - מביא את LOVE לאילת

מרכז "מעשה" לפיתוח מנהיגות מקומית
מיקי נבו, מנהל מרכז "מעשה", ועדי קליש, האחראית על קשרי החוץ וגיוס מתנדבים, נועדו עם אדם מינסקי ובכירים נוספים בפדרציה היהודית. הם הציגו את עיקרי הפעילות של הארגון הפועל עם עיריית אילת כחלק מקמפיין החירום הממומן על-ידי הפדרציה.
מרכז "מעשה" דוגל בשוויון הזדמנויות וצדק חברתי במדינת ישראל. כיום, אזורי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית סובלים מאי שוויון, תשתיות לקויות ושירותים מועטים. מתן שירותים מוגברים לאזורים אלה הוא תנאי הכרחי, אך לא מספיק, ליצירת שינוי. מתוך כך, בחר מרכז מעשה לעסוק בפיתוח תודעת וכישורי התנדבות מנהיגות והשכלה כתנאי הכרחי לשוויון ומתן הזדמנות שווה לבני הפריפריה.
במרכז "מעשה" פעלו בשנה האחרונה כ-450 מתנדבים אשר מתפרשים על פני כ-40 רשויות מקומיות באזורי הפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל מקריית שמונה ועד לאילת. המתנדבים עובדים עם כ-15,000 ילדים, נוער ומשפחותיהם, מהווים מודל לחיקוי עבורם ומשפיעים על חייהם באופן ישיר.
הארגון פועל ליצירת קבוצות מתנדבים בשיתוף עם תנועות, משלחות (החברה להגנת הטבע, הצופים, עמותות לשירות לאומי), אשר שותפות לערכים ולמטרות דומות. בנוסף, הוא פועל ליצירתן של קבוצות מתנדבים ייחודיות: מתנדבים מהמגזר הערבי אשר פועלים בתוך הקהילה, מתוך מטרה להרחיב את פעילות ההתנדבות במגזר הערבי ולהצמיח מנהיגות מקומית חזקה בישוב; מכינה לצעירות ישראליות יוצאות אתיופיה אשר משלבות התנדבות עם השלמת תעודת בגרות ומבחן פסיכומטרי; מתנדבים מאזורי הפריפריה בישראל ובוגרי בית הספר החינוכי לנוער בסיכון, "מכון ברנקו וייס".
הארגון פונה גם לקהילה הבוגרת. כיום פועלות 12 קהילות מתנדבים בוגרות ברחבי הארץ, הפועלות לחיזוק כוחות מקומיים בעשייה ובתודעה חברתית המובילה להתנדבות. (במימון קרן סאקט"א רש"י ובשותפות עם קרן אורן). מרכז "מעשה" מאתר ומסייע לקהילות אלו (המורכבות בעיקר מבני המקום), ומספק עבודה מקצועית עם בני נוער בתחום החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. באמצעות פעילות זו, מאפשר מרכז "מעשה" בניית מודל מנהיגות מקומי הניתן לחיקוי לבני הנוער ביישוב.
פרויקט LOVE - גם באילת
מנהלי רשת המתנ"סים באילת הגיעו בשבוע שעבר לטורונטו ביוזמה של אדם מינסקי מנהל שותפות 2000 וגליה סרנר רכזת תוכנית גשר חי, שמטרתה לקרב בין הקהילה הישראלית ל"שותפות 2000". הם נפגשו עם נציגי ארגון LOVE (Leave Out ViolencE), במגמה לקדם שיתוף פעולה בתוכניות למאבק באלימות המופעלות בעיר. אילת נכללת במסגרת התוכנית "עיר ללא אלימות", המובלת על-ידי ראש העיר, יחד עם המשטרה ובתי הספר.
היעד העיקרי - שיפור איכות החיים באילת באמצעות הורדת שיעור האלימות והפשיעה. עד כה, זכתה התוכנית להצלחה רבה, המתבטאת בירידה של 30% - 40% בפשיעה, ואולם אין זה מספק את יואב יצחק הלוי, מנהל אגף הנוער והספורט של עיריית אילת, ויגאל כהן, רכז תקשורת של המתנ"ס, האחראי גם על הטלוויזיה המקומית. מבחינתם, "היעד הוא אפס סובלנות כלפי אלימות ומיגורה המוחלט".
הלוי וכהן נועדו עם סוזאן שולמן, מנהלת תוכנית LOVE בטורונטו ואנשי מקצוע העוסקים בחינוך ילדים ובני נוער. בשיחה עם 'שלום טורונטו' אמר הלוי, כי הביקור בטורונטו היה מוצלח ביותר בזכות החשיפה לניסיון הקנדי בתחום זה וההסכמה המסתמנת ל"ייבא" את התוכנית תוך ביצוע התאמות מתחייבות גם לאילת. טורונטו, הוא מסביר, "מתמודדת עם כנופיות חמושות ואילו באילת דפוס האלימות שונה ואין מעורב בו נשק".
במסגרת הפעילות במתנ"סים מושם דגש על עבודה עם נוער שחווה מעשי אלימות כלפיו או כלפי אחרים, על-מנת לעודדם לעשות מעשה באמצעות פעולה אקטיבית נגד האלימות וחינוך הדור הצעיר לעמוד נגד תופעות אלה ולא לשתוק. אחת הדרכים להביא את הנושא למודעות הציבור, הינו באמצעות פוטו-ז'ורנליזם, בו הצעירים הנוטלים חלק בפרויקט יכולים לתעד את המתרחש, להביע עצמם ולהעביר את המסר בצורה אפקטיבית לקהל היעד. הלוי מבקש להדגיש, כי "התוכנית חוצה גבולות תרבותיים ופונה ומשלבת גם את הקהילה הבדווית".

תאריך:  28/04/2007   |   עודכן:  29/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
שחקן הקולנוע הישראלי רז דגן המככב בסרט "מאה מסמרים" הוזמן עם הבמאי האיטלקי ארמנו אולמי כאורחי התחרות
מתי טוכפלד
יו"ר הסתדרות הגמלאים ואחד מוותיקי העבודה הביע תמיכה בעמי אילון לראשות העבודה    "ברק לא מסוגל להביא את העבודה לניצחון", אמר
יהונתן דחוח-הלוי
מנהיג התנועה האיסלאמית ראאד סלאח מותח ביקורת נוקבת על חבר הכנסת הנמלט עזמי בשארה    "בבחירה בין הכלא לבין הגולה אנו בוחרים בכלא ולא בגולה", אמר סלאח בכנס התמיכה בבשארה, ומדבריו השתמע, כי בשארה "ברח" מהמערכה ומהמולדת
מתי טוכפלד
זאת "עד שישנו התנהגותם"    אמר את הדברים בפגישה עם המשנה לראש הממשלה שמעון פרס שחזר מביקור בין יממה בקרואטיה    השניים שוחחו גם על החזרת הרכוש היהודי מתקופת השואה
אור שפונדר
הצהובים נכנעו בבלומפילד לקבוצה של שירזי, שהבטיחה כמעט סופית עוד עונה בליגת העל    ניצחון של בית"ר על הכח יבטיח לירושלמים כמעט סופית את האליפות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il