X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המכון, שהוקם הודות לתרומת 15 מיליון שקלים ממשפחת רקנאטי, עוסק בייעוץ ובדיקות גנטיות לפני ובמהלך הריון, אבחון תסמונות בילדים עם מחלות גנטיות ועוד
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

מכון הגנטיקה הגדול בישראל נחנך אתמול (א', 29.4.07) בבית חולים בילינסון, בזכות תרומתם של דינה רקנאטי, אלמנתו של רפאל רקנאטי ז"ל, ושל הבנים אודי ומייקל, בסכום של 15 מיליון שקלים.
המכון, המשתרע על שטח של 2,000 מ"ר, פועל בראשותו של הגנטיקאי פרופ' מוטי שוחט. המכון עוסק במגוון שירותים, כגון: ייעוץ ובדיקות גנטיות לפני ובמהלך הריון; אבחון תסמונות בילדים עם מחלות גנטיות; ייעוץ למשפחות עם מחלות שכיחות של הגיל המבוגר לאיתור נטייה גנטית וניהול מעקב מתאים וטיפולים למניעת המחלות.
בנוסף, אחד השירותים החדישים שמציע המכון הוא ה"גנומטר" - תוכנה שפותחה על-ידי פרופ' שוחט, הכוללת מידע גנטי אישי ל'הורים שבדרך'. הגנומטר מסייע להורים בקבלת החלטות ומצייד אותם בכלים המתאימים להתמודדות עם תהליך ההריון - החל משלב ההכנה ועד לאחר הלידה. על-פי מודל זה, מוזנים למחשב נתוני הרקע המשפחתיים וההיסטוריה הרפואית של בני זוג המתכננים הריון, ועל בסיס המאפיינים הגנטיים המעובדים, ניתן לבני הזוג ייעוץ לגבי הבדיקות הרלוונטיות להם. יש לציין, כי תוכנה זו נמצאת בשימוש גם במרפאות הקהילה של שירותי בריאות כללית.
לדברי אודי רקנאטי, "רצינו משהו משמעותי ואמיתי לעתיד מדינת ישראל ולכן בחרנו בגנטיקה".
הרב ישראל לאו, לשעבר הרב הראשי לישראל, קבע את המזוזה בטקס החנוכה ואמר: "בנים ובנות, עבר, הווה ובעיקר עתיד - לעתיד הזה של הצלת חיים, של הערך הנשגב של קדושת חיי אדם, מוקדש המעמד הזה שאליו התכנסנו היום".
ד"ר ערן הלפרן, מנהל מרכז רפואי רבין, מסר: "המכון הגנטי החדש מפגיש בין ידע רפואי, הון אנושי איכותי וחדשנות טכנולוגית, המייצרים שילוב מנצח שייאפשר מתן שירותים ברמה המתקדמת ביותר וביצוע מחקרים ברמה של מוסדות מובילים בתחום הגנטיקה בעולם".
לדברי פרופ' שוחט, "גנטיקה הפכה לטיפול נמרץ של העובר. עם התקדמות הטכנולוגיה וריבוי האפשרויות לבדיקות גנטיות בשלבים שונים של ההריון, ניתן לאתר יותר מומים בעובר. מצב זה ייחודי לישראל, כיוון שרק בארץ ניתן להפסיק הריון גם בשלבים מאוחרים וסמוכים ללידה (בארה"ב ובאירופה הפסקת הריון מוגבלת עד השבוע ה-24). עקב-כך, נוצרת דרישה גוברת לייעוץ גנטי, שלעיתים מציבה את הגנטיקאי מול סוגיות אתיות מורכבות, במיוחד כשמדובר בשלבי סיום ההריון. עם זאת, הנתונים הסטטיסטיים על שכיחות המומים, מסייעים לשים את ממצאי הבדיקה הגנטית בפרופורציה ולהבין את הנתונים בהקשר הנכון והמדויק".

תאריך:  30/04/2007   |   עודכן:  30/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
חוקרים ב-Exploit Prevention Labs גילו עדויות לכך שהאקרים עושים שימוש בשירות ה-AdWords של גוגל להחדיר תוכנות מזיקות למחשבים של גולשים תמימים
מוטי אקסמיט
כנופייה מאורגנת של חיילים ואזרחים נעצרה הבוקר בחשד כי גנבו בשיטתיות דלק מצה"ל    הנזק מוערך במאות אלפי שקלים
גלית יצחק
ועד עובדי רכבת ישראל השביתו הבוקר את תנועת הרכבות בעקבות כוונת ההנהלה לבצע שינויים מבניים וארגוניים בחברה    אזרחים המתינו במשך שעה ויותר לרכבת
יפעת גדות
במסגרת מחקר בחולדות חוקרים גילו כי דובדבנים הורידו את רמות השומנים בדם, את רמות הגלוקוז לאחר צום ואת רמות האינסולין
הדר פרבר
על-פי דוח הארגון, למרות הרפורמה שביצעה סין בעונש המוות ועל אף השיפור בחירות שהיא מעניקה לעיתונאים זרים, עדיין ניתן להצביע על שורה של הפרות זכויות אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il