X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השופטת עדנה ארבל קראה לוועדות רפואיות להזהיר נכים לפני גריעת אחוזי נכות לפרג', סוהר לשעבר, תבוטל ההכרה בנכות
▪  ▪  ▪
[אילוסטרציה: AP]

ביהמ"ש העליון דחה בקשה של סוהר לשעבר לקיים דיון נוסף בביטול ההכרה בכך שנכותו נובעת משירותו בשב"ס. מדובר בבקשתו של סוהר לשעבר, סלמאן פרג', אשר פגימה בעמוד השדרה שלו במהלך שירותו, הוכרה כקשורה להפרעות בתפקודו המיני.
בעקבות חוות דעת רפואית של מנהל המחלקה האורולוגית בבית חולים רמב"ם בחיפה, ד"ר יורם ורדי, נקבעו לפרג' אחוזי נכות בשיעור של 2.5% מתוך 10% וזאת כיוון "שקיים קשר סיבתי חלקי בשיעור של 25% בין הפגימות בעמוד השדרה, לבין ההפרעות בתפקודו המיני", לשון החלטת הוועדה.
פרג' ביקש להעלות את דרגת הנכות ופנה לבית המשפט המחוזי, אשר החזיר את התיק לוועדה הרפואית לדיון נוסף. חוות דעת רפואית של אורולוג נוסף, הובילה להחלטה בוועדה לבטל את ההכרה בקשר שבין הפגימה בעמוד השדרה לתפקודו המיני והורתה על ביטול דרגת הנכות שנקבעה. כמו כן המליצה הוועדה למשרד הביטחון לשקול מחדש את ההכרה בפגימותיו בעמוד השדרה.
פרג' ערער לבית המשפט המחוזי בטענה כי לוועדת הערר אין סמכות לשלול קיומו של קשר סיבתי שהוכר על-ידי ועדה רפואית. כמו כן טען כי לא הוזהר לפני כן על הכוונה לשלול את נכותו כדי שיוכל להתגונן מפני המהלך. בעקבות דחיית הערעור פנה פרג' לבית המשפט העליון בבקשה להורות על דיון נוסף, אך נדחה.
השופטת עדנה ארבל קבעה כי אין לקבל את טענת פרג' לפיה הוועדה אינה מוסמכת להפחית את אחוזי הנכות. "מטענות המבקש עולה למעשה כי לוועדה הרפואית העליונה נתונה הסמכות להעלות את אחוזי הנכות שנקבעו בוועדה הקודמת שהרי לשם כך בא בפניה אליה...אך לא להפחיתם. אפשרות כזו אין בידי לקבל. הוועדה הרפואית העליונה החדשה שנתכנסה דנה מחדש בזיקה שבין הפגימה האורולוגית לבין הפגימה בעמוד השדרה. במסגרת דיון מחודש זה ערכה בדיקות שונות, העמיקה במימצאים שנבעו מהן והוסיפה ובחנה את חוות דעת המומחה מטעם המבקש. לאור כל אלה הגיעה הוועדה למסקנה שאליה הגיעה".
ארבל הוסיפה כי "במסגרת זו לא היתה הוועדה כבולה להחלטתה של ועדה הקודמת, שאחרת ממילא לא היה בידיה גם להעלות את אחוזי הנכות של המבקש, דבר שלשמו התכנסה. דברים אלו שהם בבחינת 'שכל ישר' זוכים לעיגון בתקנה 4(א) לתקנות הנכים".
בהתייחסה לטענתו פרג' כי לא הוזהר על הכוונה לגרוע מאחוזי נכותו ולכן לא ניתנה לו אפשרות לטעון טענות נוספות, קבעה השופטת כי במקרה שלו ניתנה לו הזדמנות להציג את גרסתו "וכי בפועל הוא עשה כן". היא הוסיפה כי "ייתכן שחרף היעדר אזהרה, תאושר החלטתה [של הוועדה, ר.א.] בדבר הפחתת אחוזי הנכות".
השופטת ארבל קבעה עוד כי יש מקום לכך שועדות רפואיות העומדות לגרוע אחוזי נכות מנכים, יזהירו אותם על כוונתן, ויאפשרו להם לטעון טענות נוספות.

תאריך:  01/05/2007   |   עודכן:  01/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: אל תורידו אחוזי נכות ללא אזהרה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, צפוי להטיל וטו על חוק תקציב המלחמה בעירק, הכולל סעיף המחייב את הממשל האמריקני להוציא את הכוחות מעירק עד ל-31 במרס 2008
מוטי אקסמיט
חקירת נסיבות מות צעירה ברמת השרון מובילה על-פי החשד המסתמן, לאפשרות לסמים מורעלים ששתי הצעירות נטלו    אחת מהן מתה ואילו השנייה מאושפזת במצב קשה
אלעזר לוין
המוכרים: חכשורי ואבי יוחנן    יבנו 1,200 דירות בדרום תל אביב    הבעלות תעבור לבוימלגרין    עסקת אחוזים, שהתמורה בה תעלה עד 50% לפי מחירי הדירות    עלות הפרויקט: 180 מיליון דולר
מוטי אקסמיט
עוזרו הפוליטי של שר התחבורה, שאול מופז נעצר אתמול בחשד כי ביצע מעשים מגונים בשתי קטינות    היום הוארך מעצרו
הילה רפופורט
המנתח פרופ' זכי שפירא, לשעבר מנהל מחלקת ההשתלות בבי"ח ביילינסון, נעצר בטורקיה בחשד למעורבות ברשת שעסקה בהשתלות איברים בלתי חוקיות    משרד החוץ: המקרה ידוע לנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il