X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המשרד מבקש לבנות בדחיפות 1,000 דירות לעולים חדשים, ודורש מהאוצר להתחייב לממן את רוב שכר הדירה הממשלה תשלם 3,200 שקל לחודש לדירה
▪  ▪  ▪
[צילום: עומר שיקלר]

משרד הקליטה דרש השבוע ממשרד האוצר להקציב 38.4 מיליון שקל, כדי לבנות מיד, ולאחר הקפאה של 4 שנים 5 בנייני מגורים ("מקבצי דיור") לכ-1,000 משפחות של עולים קשישים. מנכ"ל המשרד, ארז חלפון, שלח מכתב בעניין זה לממונה על התקציבים באוצר, קובי הבר. המשרד מבקש לבנות את הבניינים בת"א, חולון (או בת ים), ראשון לציון, נתניה וירושלים. המידע על דרישת התקציב נמסר היום (2.5) ע"י משרד הקליטה, ולא נמסרה תגובת האוצר.
מנכ"ל משרד הקליטה, ארז חלפון, אומר כי בחמש הערים שצוינו מתגוררים 42 אלף עולים קשישים, השוכרים דירות בשוק החפשי. 12 אלף מהם זקוקים, לדבריו, לסיוע ממשלתי לרכישת או שכירת דירות. משרד הקליטה מסייע לעולים אלו בכמה דרכים: משכנתאות בריבית נמוכה, השתתפות בתשלום שכר דירה, מקבצי דיור והוסטלים. חלפון: "דרישתנו למקבצי דיור ל-1,000 משפחות של עולים קשישים היא ממש המינימום, מתוך התחשבות בבעיות תקציב המדינה".
משרד הקליטה מוציא מכרזים, והזוכים מתחייבים לבנות את מקבצי הדיור, ובהם דירות של 2 ו-3 חדרים, ולהשכירם לעולים, באמצעות חברת עמידר. חוזי השכירות הם בדרך ל-10 שנים, עם אופציה ל-10 שנים נוספות. המשרר מבטיח ליזם תשואה של כ-10%, כשרוב הסכום משולם על-ידי המשרד, ורק חלק קטן ממנו משלמים העולים-הדיירים, כשכר דירה. מנתוני משרד הקליטה עולה, כי המימון הממשלתי הוא 3,200 שקל לחודש לדירה בממוצע.
מבדיקת Nfc עולה, כי משרד הקליטה מבקש את 38 מיליון השקלים כהתחייבות תקציבית לשנה הבאה, ולא ככסף מזומן מידי: המשרד מבקש לאפשר לו לחתום על חוזים עם יזמים, לבניית בנייני הדיור, ולהתחייב לשלם בעתיד, כנראה החל מ-2008, את ההשתתפות בשכר הדירה. רק קבלת ההתחיבות התקציבית תאפשר למשרד להוציא את חמשת המכרזים.
חלפון: "זה 4 שנים שלא הוצאנו מכרזים לבניית מקבצי דיור, מאחר שהאוצר הורה להקפיא פעילות זו. מצוקת העולים הולכת ומחריפה. אנחנו מבקשים לבנות את בנייני המגורים בעבור עולים קשישים מיעוטי אמצעים, המתקיימים מקצבה של המוסד לביטוח לאומי".

תאריך:  02/05/2007   |   עודכן:  02/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
בסיעות האופוזיציה ממשיכים לקרוא היום לשר הביטחון עמיר פרץ ולשרת החוץ ציפי לבני להכריז על התפטרותם    ח"כ שטייניץ לשרי קדימה: "הפסיקו להתקוטט והחזירו את המנדט לציבור"    ח"כ כהן: "הכנסת הזו עוד לא מיצתה את היכולות שלה להוציא מקרבה פיתרון"
מוטי אקסמיט
הותר לפרסום כי עזמי בשארה חשוד בכך שהעביר מידע לחיזבאללה כיצד להעמיק את הפגיעה בתוך ישראל במלחמה, בתמורה לסכומי כסף גדולים שקיבל מחלפני כספים
אריאל שמידברג
ארגון המורים העל-יסודיים הודיע כי מחר (ה') יתקיימו הלימודים כסדרם בכל בתי הספר ברחבי הארץ
אסף דוד-מרגלית
בניזרי נימק את בקשתו ב-"הגנה מן הצדק", לאחר שנציגי התביעה נפגשו בחשאי לכאורה עם כמה עדים    נמתחה ביקורת נוקבת על פרקליטי השר לשעבר    "התביעה נהגה כשורה"
עמי עצמון
אישה שרכשה אזרחות ישראלית מכוח חוק השבות ביקשה להקנות מעמד לבנה הקטין. משרד הפנים אישר בקשתה אך לא טרח להעביר את החלטתו לאם. כתוצאה מכך נאלץ הבן לעזוב את ישראל    בית המשפט "התנהלות משרד הפנים בפרשה "אינה הולמת מינהל תקין"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il