X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עובדת בהריון שפוטרה על-רקע אי גילוי מצבה בראיון עבודה, תפוצה בשל פיטורים שלא כדין
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הורה לפצות אשה בשל פיטורים שלא כדין כיון שפוטרה על-רקע אי גילוי הריונה במהלך ראיון עבודה.
השופט ד"ר יצחק לובוצקי הורה (יום ה', 3.5.07) לחברת פואמיקס בע"מ לפצות את מי ששימשה מזכירה בחברה, שרונה ארביב, בגין פיטוריה. ארביב פוטרה ב-30.4.04, ארבעה חודשים לאחר שהחלה לעבוד בחברה וזאת בהיותה בהריון בחודש החמישי. פרקליטה של ארביב, עו"ד אטינגר, טען בדיון בבית הדין כי פיטוריה באו על-רקע גילויה לממונים כי היא בהריון ובסמוך לגילוי.
לעומת זאת, בא כוחה של החברה, עו"ד לייבו, טען כי היא פוטרה על-רקע 'תפקוד לקוי'. עם זאת, בעדותו של מעבידה, מאיר עיני, התברר קשר עקיף בין ההריון לפיטורים.
השופט ד"ר יצחק לובוצקי כותב בהחלטה כי "בין השיטין מדבריו של מר עיני עולה, כי יזם את הפיטורים בשל הכעס הרב שהיה לו כלפי ארביב, אשר העזה שלא לספר לו על דבר הריונה עם קבלתה לעבודה. לדברי מר עיני הוא 'מאד מקפיד על יושר' וארביב היתה חייבת, כך לטעמו, - לגלות את דבר הריונה עוד בראיון העבודה. משלא עשתה כן, היא פעלה בחוסר אמינות, דבר שהוביל לבסוף לפיטוריה".
השופט הוסיף בהחלטה כי אינו מקבל את הטענה שהרקע לפיטורי ארביב הוא תפקוד לקוי ויחד עם זאת, גם אם היו 'נסיבות נוספות' ועליהן נוסף אי גילוי ההריון, די בכך לקבוע כי מדובר בפיטורים בחוסר תום לב.
החוק אינו מחייב אשה, המועמדת לעבודה, לדווח למעביד כי היא נמצאת בשלבים הראשונים של הריונה, כתב השופט, "ממילא נאסר מכללא על מעביד לדרוש מהעובדת גילוי הריונה בעת 'ראיון לקבלה לעבודה' ...ארביב היתה פטורה מלדווח בעת מועמדותה לעבודה אצל המעביד על דבר ראשית הריונה ולכן לאי הגילוי אסור היה ליתן כל משקל בעת שקילת הפסקת עבודתה".
בהתייחסו לטענה של המעביד כי הפריע לו 'אי הגילוי' ולא ההריון עצמו, וכי דומה הדבר לדידו למצב שבו עובד אינו מגלה למעביד בראיון העבודה כי הוא עומד לצאת לחופשה ממושכת, זמן קצר לאחר התחלת עבודתו.
"יש להבחין בין דברים אלו", כתב השופט, "תאמר אחרת - וייצא כי כניסה של אשה להריון בעודה מפלסת את דרכה בשוק העבודה הנוכחי תהיה 'ענין שבמותרות', וכי עליה לקחת בחשבון כי ייחסמו בפניה דלתות בשל רצונה להכנס להריון ולא להפלט ממעגל העובדים. זאת ועוד, לעניין הרצון לטייל בעולם או להעתיק את מקום המושב דין אחד הוא ותורה אחת היא לגבר ולאישה, היכולים לשקול את צעדיהם ולהכריע לכאן ולכאן בדבר לקיחת החופשה או היצירה לשליחות בעודם מחפשים עבודה. לעומת זאת ההריון הוא ענין 'תלוי מין' ומשכך פוגע בעיקרון העל של השוויון בין המינים בבואם לדרוש מקום עבודה".
כאמור, בית הדין פסק כי על החברה לפצות את ארביב בגין פיטורים שלא כדין בסך 20 אלף ש"ח וכן סכום נוסף של 3,000 ש"ח בצירוף מע"מ, כשכר טירחת עו"ד.

תאריך:  03/05/2007   |   עודכן:  03/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נכנסת להריון? את לא חייבת לדווח
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כמעסיק
ולוולה  |  4/05/07 14:54
2
בתגובה ל"מעסיק"
עובד מדינה  |  15/05/07 19:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
זוהי המדינה הראשונה מחוץ לעולם הערבי שמזמינה את מנהיג החמאס
עידן יוסף
פסק דין תקדימי של בית הדין הרבני הגדול ביטל תקנה בסדר הדין האזרחי שנקבעה בימיו של שר המשפטים דאז דוד ליבאי    בעבר נמנע הנשיא ברק מלהכריע בסוגייה משפטית בנושא זה
גלית יצחק
הפכת לאמא צעירה ולמרות שכמעט חושבים שהנקה זו פעולה אינסטיקטיבית, אין הדבר כך    כיצד תצליחי להניק? על האם לעזור לפעוט "להינעל" על השד ולאחר שסיים לינוק בשד אחד, להפסיק את פעולת ההנקה    הדבר החשוב ביותר - אל תשכחי לדאוג לעצמך
אריאל שמידברג
שר החוץ הגרמני, שארצו משמשת כנשיאת האיחוד האירופי, אמר כי "אין לאפשר למשבר הפנימי בו מצויה הממשלה הישראלית לפגוע במאמצים להחיות את תהליך השלום במזרח התיכון"
חמדה רוזנבאום
חפצי ממורביליה צבאית לצד יצירות אמנות שיוצאות נגד המיליטריזם בתערוכות לציון 40 שנה למלחמת ששת הימים במוזיאון פתח תקוה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il