X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אוקטליקה מפתחת מערכת על שבב לתקשורת כבלים, המאפשרת יצירת רשת ביתית בפס רחב על תשתית כבלי טלוויזיה
▪  ▪  ▪
אליער פישמן. אקזיט בינוני

חברת הסטארט אפ הישראלית אוקטליקה (Octalica), לשעבר TMT Coaxial Networks, המתמחה בפתרונות לרשתות ביתיות רחבות פס, נמכרה ליצרנית השבבים האמריקנית ברודקום (Broadcom). שתי החברות הודיעו על כך באופן רשמי היום. ל-TheMarker נודע כי תג המחיר צפוי להיות 40-35 מיליון דולר. זאת, למרות שהפרסום הרשמי מדבר על כך שהיקף העסקה נאמד ב-31 מיליון דולר.
אוקטליקה מפתחת ומייצרת מערכת על שבב (System on chip) לתקשורת כבלים, המאפשרת יצירת רשת ביתית זולה בפס רחב המבוססת על תשתית כבלי טלוויזיה (Coax) קיימת. TMT הוקמה בתחילת 2001 על-ידי דוד כהן, מייסד חברת גד-ליין שנמכרה בשנת 2000 ל-COM 21 תמורת כ-100 מיליון דולר. לפי נתוני IVC-ONLINE, עד היום גייסה אוקטליקה למעלה מ-12 מיליון דולר מקבוצת פישמן, קבוצת ZOOM IT של איש העסקים עוזי רוזנברג, והקרנות ג'נסיס פרטנרס וסטייג'וואן.
בשנת 2004 התמזגה TMT (בשמה החדש אוקטליקה) עם חברת הסטארט אפ טיאריס (Tiaris), שהקפיאה את פעילותה. במסגרת העסקה הועברה הטכנולוגיה שפיתחה טיאריס בתחום פתרונות ניהול לווידיאו דיגיטלי ביתי. בתמורה, קיבלו בעלי המניות בטיאריס - קרנות ההון סיכון הישראליות גיזה וסידר והקרן האמריקנית קודיאק - כ-20% ממניות אוקטליקה. ביתרת המניות מחזיקים משקיעי TMT קבוצת פישמן (20%), הקרנות ג'נסיס וסטייג'וואן (15% כ"א), המייסד ומנכ"ל, דוד כהן (15%) וקבוצת ZOOM IT (כ-10%) וכן מספר משקיעים פרטיים.
טיאריס גייסה מאז הקמתה כ-12 מיליון דולר, ובמסגרת העסקה הועברו שלושה מיליון דולר שנותרו בקופתה ל-TMT. את העסקה הובילו יאיר שהם מקרן ג'נסיס וגל ישראלי מסידר. החברה שיווקה בעבר את ה-CableRAN - קופסת תקשורת המנהלת שידורי וידיאו דיגיטלי בבניינים כגון מלונות; ואת ה-HomeRan שהוא מעין קופסה המותקנת בסמוך לממיר הדיגיטלי או מכשיר ה-PVR ומנהלת את שירותי הווידיאו בבית, וכוללת כתקשורת נתונים, קול ו-Video IP - אך חדלה מכך. "מכרנו בכמה מיליוני דולר, אבל העולם הלך לטובת סטנדרט של MoCA-Multimedia over Coax Alliance. זה היה יכול להיות מוצר מסחרי מצוין להעברת וידאו ברשת על כבלי טלוויזיה, אבל זה לא היה מביא לנו את האקזיט", הסביר כהן ל-TheMarker.
לכהן זהו אקזיט שני. בשנת 2004 הוא עזב את החברה וכיום הוא פעיל בסטארט אפ חדש: יניר תקשורת שמפתח מוצרים בתחום העברת וידיאו דיגיטלי באופן אלחוטי ברשתות. בסך-הכל מדובר באקזיט בינוני לקרנות ההון סיכון שהשקיעו בחברה. אחד המשקיעים סיפר ל-TheMarker כי כל המשקיעים יעשו פי 2 - 2.5 על הכסף. זו הרכישה הרביעית של ברודקום בישראל. בעבר רכשה את ויז'נטק תמורת 250 מיליון דולר; את סילקוונט תמורת 76 מיליון דולר; ואת אם-סטרים תמורת 10 מיליון דולר.

תאריך:  03/05/2007   |   עודכן:  03/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסטארט אפ אוקטליקה נמכר לברודקום תמורת כ-38 מיליון דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי טוכפלד
על-פי הצעתו של יו"ר המפד"ל זבולון אורלב, תקום ממשלת חרום לאומית בה יכהנו כראשי ממשלה ברוטציה נתניהו ויו"ר קדימה שיבחר במקום אולמרט
עמי עצמון
ורד טוויל נמצאה שלשום ללא רוח חיים בדירה ברמת השרון    עתירת משפחתה למנוע את נתיחת גופתה נדחתה
רונן ליבוביץ
ח"כ מיכאל איתן פנה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, על-מנת שיבהיר לציבור מספר נקודות בפרשת בשארה    לטענתו, "חוק החסינות אינו חל במקרה של בשארה ולא היתה מניעה חוקית לעכבו או לעוצרו"
רונן ליבוביץ
שני חברי סיעת דגל התורה במפלגת יהדות התורה מציעים לתמוך בממשלה בתמורת לקידום חוק החינוך החרדי    ח"כ רביץ ל-Nfc: "דוח וינוגרד איננו הדבר הראשון והיחיד במערכת השיקולים שלנו"
רותי אברהם
עובדת בהריון שפוטרה על-רקע אי גילוי מצבה בראיון עבודה, תפוצה בשל פיטורים שלא כדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il