X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר החוץ האירני אמר בראיון בלעדי ל"טיים" כי לא נפגש עם רייס מאחר ששרי חוץ אינם נפגשים באופן לא מתוכנן, וכי לממשל האמריקני אין זכות להורות לאירן לעצור את תוכנית הגרעין החוקית
▪  ▪  ▪
מנהושאר מוטאקי [צילום: AP]

שר החוץ האירני, מנהושאר מוטאקי, אמר בראיון בלעדי ל"טיים" כי ארצו רוצה לערוך שיחות עם ארצות הברית ורמז, כי השיחות עם מתאם מדיניות החוץ והביטחון של האיחוד האירופי, חבייר סולאנה, צריכות להימשך עד שתתקבל נוסחה מוסכמת שתכיר בזכותה הגרעינית של אירן ותספק את הקהילה הבינלאומית.
את הדברים אמר לאחר ועידה בת יומיים בנושא עתידה של עירק, אשר נערכה בשארם א-שיח. מוטאקי אמר, כי לא נפגש במהלך הוועידה עם מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, מאחר ש"שרי חוץ לא נפגשים" באופן לא מתוכנן. רייס אף היא התייחסה לנושא, ואמרה כי לא נוצרה הזדמנות לערוך את המפגש ואילו היתה נוצרת - היתה רייס מנצלת אותה.
בראיון לטיים אמר מוטאקי כאמור כי אירן "מוכנה לדבר" עם האמריקנים אך אינה רואה סימן לכך שהאמריקנים מעוניינים לשבור את הקרח שנוצר לפני 28 שנה, במהפכה האירנית שהפילה את המשטר הפרו-אמריקני.
"יש את הרצון הפוליטי מצדנו לבחון את הבעיות שיצרה ארצות הברית ולדון בהן... וגם בבעיות שנוצרו... באזור בשנים האחרונות. אם יש מוכנות מהצד השני, אנחנו מוכנים לעשות זאת", דברי מוטאקי בראיון לטיים.
לשאלת הטיים, מדוע אין אירן מקבלת את הצעתה של רייס, להקפיא את פעילות העשרת האורניום כדי לפתוח בשיחות עם האמריקנים, אמר שר החוץ האירני כי לממשל האמריקני אין זכות לעצור משהו שנעשה באופן חוקי לגמרי.
על השיחות בין סולאנה לראש המשא-ומתן הגרעיני באירן, עלי לריג'אני, אמר מוטאקי בראיון, כי בין השניים הועלו "רעיונות טובים" וכי טהרן קיבלה איתותים מחמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם וגרמניה כי סולאנה בעל סמכות גדולה יותר מבעבר וכי שני הצדדים הסכימו להמשיך במשא-ומתן.
על האשמותיה של ארצות הברית, כי אירן מספקת תמיכה למורדים העירקים אמר מוטאקי כי מדובר בהאשמות חסרות בסיס. "השאלה האמיתית נוגעת למדיניות האמריקנית בעירק. אני חושב שטוב יותר שארצות הברית תפסיק להפנות אצבע מאשימה כלפי אחרים".

תאריך:  06/05/2007   |   עודכן:  06/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
הדר פרבר
דיילי טיימס: הפגישה תתקיים, וושינגטון פוסט: לא תתקיים במתכונת הוועידה    אירן שללה משא-ומתן עם רייס ואמרה כי הזמן אינו מתאים
הילה רפופורט
מזכירת המדינה האמריקנית קונדוליזה רייס מסרה כי היא אינה שוללת פגישה עם שר החוץ האירני, במהלך הוועידה לנושא עירק שתתקיים השבוע לייצוב הביטחון בעירק, בה ישתתפו השניים השבוע בשארם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il