X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההשקעה הנדרשת - כחצי מיליארד ש"ח עם השלמת המו"מ ימונה ליושב-ראש במקום עו"ד ויסגלס נחמה יהפוך לאחד האישים החזקים והמשפיעים בשוק התקשורת גלברד נאלץ להתפטר מתפקיד המנכ"ל
▪  ▪  ▪
נחמה, מצטרף לתקשורת

יו"ר בנק הפועלים היוצא, שלמה נחמה, מנסה להשתלב בגרעין השליטה של חברת בזק. נחמה מנהל בימים אלה מו"מ עם בעלי השליטה בחברה - קבוצת אייפקס-סבן-ארקין, כדי לרכוש חלק מהמניות שבידיהם, בהשקעה כוללת של כחצי מיליארד שקל. בידי נחמה אמצעים כספיים מתאימים כדי לרכוש לבדו חבילת מניות בערך זה, וזאת לאחר שמכר לשרי אריסון את מניותיו בחברת אריסון השקעות.
קבוצת סבן-אייפקס-ארקין מחזיקה בכ-30% ממניות בזק, אותן רכשה מהמדינה בשנה שעברה במסגרת ההפרטה. איל ההון חיים סבן מחזיק ב-45% מגרעין השליטה, וכך גם קרן אייפקס. קבוצת ארקין, בראשה עומד משה (מורי) ארקין, מחזיקה ב-10% מגרעין השליטה.
אם יושלם המהלך, יהפוך נחמה לאחד האישים החזקים והמשפיעים בשוק התקשורת בישראל, וזאת לצד ארנון מוזס (קבוצת ידיעות אחרונות ורשת הכבלים HOT), נוחי דנקנר (סלקום, ברק, נטוויז'ן), עפר נמרודי (מעריב), ועמוס שוקן (קבוצת הארץ).
המגעים בין הצדדים הואצו בימים האחרונים, גם בשל ההכרח מצד בעלי השליטה לערוך שינויים במבנה הניהולי, בשל מה שכבר מכונה: "פרשת בזק" - הדיווחים הלקויים בדוחות החברה, וכן הבונוסים שאישרו לעצמם המנהלים הבכירים, שלא כחוק. המנכ"ל יעקב גלברד נאלץ בשל זאת לפרוש מתפקידו; עו"ד דב ויסגלס, המכהן כיושב-ראש החברה, ייאלץ גם הוא לפרוש מתפקידו, נוכח לחצה של רשות ניירות ערך. יו"ר הרשות, משה טרי, הבהיר לנציגי בעלי השליטה, כי אם ויסגלס לא יתפטר או יפוטר, לא יהא מנוס מפתיחת חקירה פלילית. במרה כזה, עלולים בעלי השליטה "להישאב" לקלחת זו, שכן הם נתנו ידם, באופן בלתי חוקי לכאורה, להעברת החלטה לחלוקת הבונוסים והאופציות.
על-פי היוזמה המתגבשת, שלמה נחמה ירכוש באופן פרטי חלק ממניות בזק מידי קבוצת השליטה הנוכחית. לאחר מכן הוא ימונה ליושב-ראש בזק, מה שיאפשר "החלקתו" של ויסגלס החוצה, מבלי שייחשב הדבר כהדחה. אם יתממש מהלך זה, עשוי נחמה להיכנס תוך שבועות ספורים לתפקיד היושב-ראש.
מינויו האפשרי של נחמה נחשב לפתרון ראוי לבזק, במיוחד נוכח קשריו הענפים הן בקרב בכירי הממשל בישראל (לרבות ראש הממשלה אהוד אולמרט), והן בקרב הקהיליה העסקית. בעלי השליטה מקווים, כי מינויו יאפשר לפתוח "דף חדש" עם רשות ניירות ערך, וכן יאפשר להנהלת בזק לקדם מהלכים עסקיים מול הרגולטורים בישראל, ובמיוחד מול משרד התקשורת והרשות להגבלים עסקיים - המערימים קשיים על בזק, ומפלים אותה לרעה ביחס לחברת הכבלים.

תאריך:  08/05/2007   |   עודכן:  08/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלמה נחמה במו"מ להשתלב בגרעין השליטה בבזק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מנהל במקום ליצן
מיכאלי  |  8/05/07 09:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סטיבן לובל
מומחה השירות של ביה"ס למלצרים Waiters, סטיבן לובל, מזועזע הפעם גם מהתנהלות המסעדה, שחרתה את אי-השירות על דגלה, וגם מהלקוחות שלא פשוט קמו ועזבו    ומה דעתכם בנושא?
הדר פרבר
בטקס חגיגי לקבלת פני המלכה הבריטית כשל בוש בלשונו    לקראת ארוחת ערב רשמית אמר: ארה"ב ובריטניה תומכות בדמוקרטיות צעירות    המלכה והנסיך פיליפ מבקרים בארצות הברית
יפעת גדות
חוקרים הגיעו למסקנה כי תנוחת השינה על הגב בטוחה לתינוק
דוד רוזנטל
דוד רוזנטל מוצא את עצמו נדרש לאיזה ריקשה שתגלגל אותו החוצה מגחלים, מסעדת שיפודים בראשל"צ, שמילאה אותו בבשר עסיסי בכמויות גרנדיוזיות ושברה לו את המיתוס העצמי שאין כמות שתשבור אותו
הדר פרבר
עולה מדוח שפורסם הבוקר על-ידי קרן "הצילו את הילדים"    בסך-הכל דווח על 68 הרוגים אתמול בעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il