X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"עשיתי הפלה", שישודר ב-8.5 ב-yes דוקו, חושף סיפורים על שתיקה, בושה ורגשות אשם אצל נשים שחיות בשנות ה-2000 ומתמודדות עם הריון לא רצוי
▪  ▪  ▪
[צילום: עכבר העיר]

הסרט הדוקומנטרי "עשיתי הפלה", המשודר הערב (שלישי, 8.5) ב-yes דוקו, מציע נתונים: למשל, 1.3 מיליון נשים עושות הפלה בכל שנה בארה"ב. אבל חשוב מזה, הוא מגולל עדויות. בתקופה השמרנית הזאת של ארה"ב, שבה אפילו בוחנים מחדש את פסיקת רו נגד וייד, שאישרה ב-1973 את חוקיותן של הפלות מלאכותיות, שמיעת העדויות ברצף היא חשובה.
עדויות הנשים הצעירות יותר, שעשו הפלות בשנות ה-2000, מעניינות במיוחד משום שהן חושפות חומה של שתיקה, תחושות בושה ורגשות אשם, שהיו אמורות להיעלם עד עתה. לעומתן, פלורנס רייס, שעשתה הפלה לא חוקית ב-1938, אומרת בגאווה: "אין לי חרטות". הוגת הדעות הפמיניסטית גלוריה סטיינהם עשתה הפלה ב-1957. גם היום, היא מצהירה, היתה עולה על גגות ומניפה דגלים כדי לחגוג את הזכות שיש לה לקבל החלטה כזאת.
האמנית סאלי אלדריך, בתה של ג'יליאן אלדריך במאית הסרט, מספרת על שתי הפלות שעשתה ב-1963 ו-1964. היא קיבלה זימון לבית המשפט להעיד נגד הרופא שביצע את ההפלה. באולם בית המשפט שיסעו את דבריה, אך לבסוף הצליחה לומר שלדעתה הוא גיבור.
לורטה רוס, שעשתה הפלה ב-1970, מספרת סיפור נורא. היא הרתה לבן דודה, שכפה עליה יחסי מין כשהיה בן 27 והיא בת 14. כשסיפרה לאמה על ההריון, היא היכתה אותה.
סיפורים עכשוויים מעניינים שייכים לרובין רינגלקה קוטקה, שעשתה הפלה ב-1992, ולג'ני איגן, שעשתה הפלה ב-1997. כשרובין היתה בת עשר הוריה התגרשו, אמה יצאה מהארון והחלה לחיות עם אשה. המשבר דחף את רובין לזרועות הכנסייה הקתולית. שם פיתחה עמדה חריפה נגד הפלות, עד שנכנסה להריון. אף שהתביישה מאוד בהריון, דבקה באמונתה והחליטה ללדת את התינוק ולהציעו לאימוץ. היא הגיעה לסוכנות שקיבלה אותה בחום. נציגת המקום היתה מאושרת לשמוע שרובין היא סטודנטית באוניברסיטה ובאה מבית טוב. היא פחות התלהבה לשמוע שבן זוגה, אף שגם הוא היה מבית מצויין וסטודנט באוניברסיטה, היה שחור. "אין לנו צורך בתינוקות מעורבים", אמרה לצעירה האדוקה.
איגן היא בת למשפחה מורמונית. אמה ילדה אותה כשהיתה נערה וסבתה ילדה את אמה כשהיתה נערה אף היא. איגן לא רצתה להמשיך את השרשרת הזאת ועשתה הפלה. עד היום מהדהדות באוזניה הצרחות של אמה שהאשימה אותה ברצח.
המסר של הסרט בעד הפלות חד וברור, אך אליו מצטברת גם עדות קשה נגד אמהות, שבחרו ללדת את בנותיהן, אך לא תמכו בהן ברגעיהן הקשים ביותר.
"עשיתי הפלה". yes דוקו. יום שלישי, 8.5 ב-21:00

תאריך:  08/05/2007   |   עודכן:  08/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
יבנה עם שותף 16,000 דירות, שימכרו במאות מליוני דולרים
אריאל שמידברג
הושלם ניסוח חוזה ההולכה והתקשרות הצרכנים עם חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל    החוזה קובע רגולציה בין הצרכים לבין החברה
גלעד רייך
המנחה המנותק, מגיש בתוכניתו את הגרסה המעודכנת לשיפור מצב הרוח, ולא מאפשר למציאות הבוערת והעגומה לחדור מבעד לשכבת הג'ל
אריאל שמידברג
"גורמים לא מעטים, בעיקר מבין אלה החוששים מפני מעמדה וכוחה הלגיטימי של מערכת השיפוט והמשפט, ממהרים להטיל דופי בשופטים", אמרה נשיאת בית המשפט העליון
אלעזר לוין
Nfc מפרסם בלעדית את רשימת החברות המשתתפות    בין המשתתפים: ל'לוידס, מיוניק-רי, סוויס-רי, ציריך-רי, פרטנר-רי, אקסה-רי, אליאנס, מארש-מקלנן, אאון, וויליס, בנפילד    כנס במתכונת באדן-באדן - פגישות עסקיות ללא הרצאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il