X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: AP]
בראד פיט מפיץ סרטן?
פעיל במלחמה בטבק מדווח כי בני הנוער צפו בשחקני קולנוע כשהם נושפים את עשן הסיגריות 13.9 מיליארד פעמים ב-534 סרטים מספר הפעמים בהן בראד פיט הדליק סיגריה בסרטים פופולריים בקרב ילדים - 42 פעמים אחריו - ניקולס קייג'
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
העישון אסור - גם לתום וג'רי
יפעת גדות
צופים בבריטניה התלוננו כי בסרטים המצויירים של תום וג'רי נראה תום כשהוא מעשן, מה שמעביר מסר שלילי לצופים הצעירים * הסרט יעבור עריכה מחודשת
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
ניקוטין - פועל כמו הרואין

   יפעת גדות
יצרני הסיגריות: מעלים את רמות הניקוטין

במתקפה נוספת על התמכרותה של הוליווד לסיגריות, פעיל מוביל במלחמה בטבק חישב ומצא כי בני הנוער האמריקנים צפו בשחקני קולנוע כשהם נושפים את עשן הסיגריות 13.9 מיליארד פעמים ב-534 סרטים שיצאו לאקרנים בין השנים 1998 ל-2003.
ד"ר ג'יימס סרגנט, פרופסור לרפואת ילדים בבית הספר לרפואה 'Dartmouth', אמר כי המטרה היא להראות לאנשים עד כמה מסיבית החשיפה. סרטי הקולנוע, לדבריו, מציגים מיליארדי תמונות של עישון לאנשים צעירים בתקופה בחייהם דבה הם פגיעים מאוד למסר הזה.
למרות שחוקרים לא הצליחו לאשר קשר של גורם והשפעה בין עישון בסרטים לבין עישון בקרב ילדים, פעילים רבים נגד הטבק מניחים כי הקשר קיים.
סרטי הקולנוע - נמצאו אשמים
ואכן, מחקר מראה כי ילדים שצופים בסרטים המדגישים את העישון נוטים יותר לעשן בעצמם, גם כאשר גורמים אחרים נלקחים בחשבון. סרגנט מעריך כי סרטי קולנוע אחראים לכשליש עד 40% מהעישון בקרב בני נוער.
במחקר החדש, צוות החוקרים בחן את השכיחות של השימוש בטבק ב-534 סרטים - שהיו להיטים - משנת 1998 ועד ארבעת החודשים הראשונים של שנת 2003. לאחר מכן, בסקר שכלל יותר מ-6,000 בני נוער בני 10 עד 14 הם קבעו כמה מהילדים צפו בסרטים אלו. ממצאי המחקר פורסמו בגיליון מאי של העיתון "Pediatrics".
על-פי חישובי החוקרים, העישון הופיע ב-74% מהסרטים. הם שיערו כי, בסה"כ, בני הנוער ראו 13.9 מיליארד מראות של עישון - בממוצע, 665 'שוטים' לילד בגיל 10 עד 14.
סרטי קולנוע שדורגו PG-13 (מתאימים לבני 13 ומעלה) סיפקו מידה משמעותית של חשיפה לעישון מאחר שסרטים שדורגו תחת R (מתאימים לבני 15 ומעלה) נצפו על-ידי פחות ילדים.
סרטי קולנוע שהעבירו את הרושם המשמעותי ביותר של העישון כללו את הסערה המושלמת (The Perfect Storm), שר הטבעות (Lord of the Rings) אחוות הטבעת (Fellowship of the Ring) [אכן, פולחן העישון בסרטיו של טולקין גם הוא נחשב], פרוע על המערב (Wild Wild West) ולהציל את טוראי ריאן (Saving Private Ryan)
בראד פיט - הגרוע ביותר
מספר הפעמים בהן בראד פיט הדליק סיגריה בסרטים פופולריים בקרב ילדים - 42 פעמים - הוא הגבוה ביותר, כשניקולס קייג' (37 פעמים) וג'ין הקמן (36 פעמים) הם "מעשני אוסקר" שיש לציין גם כן. החוקרים ציינו כי נראה ששחקנים רבים בחרו שלא לעשן בסרטים - לדוגמא, בן אפלק (שצולם מעשן פעמים רבות בחיים) לא הופיע כמעשן ברבים מסרטיו.
פעילים נגד הטבק מעוניינים כי הוליווד תצמצם את העישון בסרטים ותתאים את מערכת הרייטינג כך שתעניק R-ratings לסרטים עם עישון.
לא ברור אם ל"פושעים" או "הרעים" - שהיוו את המספר הגדול ביותר של דמויות שעישנו על המסך - יש את ההשפעה הרבה ביותר על הילדים, למרות שסרגנט חושד כי כן. ילדים, לדבריו, מחקים את ה"ילד הרע" ולא את ה"ילד הטוב".
החדשות הטובות הן כי אולפני הסרטים החלו לשים לב סוף סוף לבעיה של עישון בסרטים. לפני חמש שנים, אנשים בהוליווד אפילו לא דנו בנושא. כיום, הנושא נדון ברמה הגבוהה ביותר של התאגידים. וכנראה שהוליווד מתחילה לקלוט את המסר ולחשוב עליו.

תאריך:  09/05/2007   |   עודכן:  09/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב יזרסקי
מירב יזרסקי נוסעת לנס ציונה, מגלה את ההקפדה ואת איכות המנות והשירות שמציעה טוקופיה וחוזרת עם נס ודגל של הקולינאריה הפריפריאלית    או בקיצור, הפריפריה היא המרכז החדש
הדר פרבר
באל-ג'זירה דווח כי לידי הרשת הגיעו צילומים ובהם תעודת הזהות של הכתב    החוטפים דורשים שחרור אסירים
יפעת גדות
משתמשים בתרופות נוגדות חומצה ללא מרשם במשך למעלה משבועיים ועדיין סובלים מתסמינים של צרבת? אולי מדובר במשהו חמור יותר מסתם צרבת?
אריאל שמידברג
רונן זהר, מנכ"ל שטראוס מחלבות, הודיע על מינויו של יונתן אלבום למנהל השיווק של שטראוס מחלבות
הדר פרבר
כך בראיון של סגן שר החוץ האירני לפיננשל טיימס    טוען כי אירן לא תוותר על שאיפותיה הגרעיניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il