X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בפגישה לילית שהתקיימה אתמול בין הרב אלישיב לשני נציגיו בכנסת, קיבלו גפני ורביץ הוראה להמשיך ולהתקדם במו"מ הקואליציוני עם קדימה דגל התורה דורשים את העברת חוק החינוך החרדי כתמורה לתמיכה בממשלה
▪  ▪  ▪
מימין לשמאל: גפני, הרב אלישיב, רביץ

דגל התורה בדרך לקואליציה. חברי הכנסת אברהם רביץ ומשה גפני הגיעו אתמול בלילה לרב אלישיב ועדכנו אותו על המגעים האחרונים עם קדימה. הרב אלישיב בירך את נציגיו בכנסת על המהלכים והורה להם להמשיך ולנסות לקדם את המגעים.
אתמול תקף יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן את שני חברי דגל התורה גפני ורביץ, וטען כי הם פועלים ללא אישור גדולי ישראל. היום, לאחר הביקור שני נציגי דגל התורה אצל רבם, מנהיג הזרם הליטאי ביהדות החרדית, יוסף שלום אלישיב, אומרים השניים כי "אנו פועלים בסמכות. הרב הורה לנו להמשיך".
הפגישה התקיימה אמש בין 22:00 ל-23:00 בלילה. גפני ורביץ רצו לדעת מהי עמדתו של הרב אלישיב בנושא התקדמות המגעים הקואליציוניים עם קדימה, כאשר בבסיס הדברים עומד חוק החינוך החרדי אותו הם מעוניינים לקדם. הרב אלישיב אמר לנציגיו בכנסת כי "אני שמח מאוד על הפעולות שאתם עושים למען ילדי ישראל ולומדי התורה, תמשיכו לפעול". גורמים ביהדות התורה אומרים כי דבריו של הרב אלישיב ברורים ולא משתמעים לשתי פנים בעד המשך המגעים הקואליציוניים.
לפני מספר שבועות הודיעה סיעת יהדות התורה כי היא לא נכנסת לקואליציה ומסיימת את המגעים שנוהלו עמה, למעשה מתחילת כהונתה של הממשלה. כתוצאה מכך, איבד יו"ר המפלגה ח"כ יעקב ליצמן את תפקידו כיו"ר ועדת הכספים.
בהחלטת הסיעה נקבע, כי יש לסיים את המגעים מאחר שאין התקדמות בנושא קצבאות הילדים, הנושא אותו ניסתה המפלגה לקדם מול האוצר וראש הממשלה. אלא ששני חברי דגל התורה האשימו את ליצמן כי בהודעתו לסיים את המגעים הקואליציוניים, מוותר הוא למעשה על הגדלה משמעותית של קצבאות הילדים, אם כי פחות ממה שדרשו, ויותר מכך, הוא מוותר על העברת חוק החינוך החרדי, שאמור להסדיר את העברת הכספים למוסדות החרדיים בחוק מיוחד. גם כעת מאשימים נציגי דגל התורה, את ליצמן בכך שהוא פוסל ישיבה בקואליציה רק מטעמי אגו, זאת בגלל שאיבד את תפקידו כיו"ר ועדת הכספים.
עם זאת, בדגל התורה אומרים כי הדרך לכניסה לקואליציה עדיין לא סלולה לחלוטין. בנוסף לחוק החינוך החרדי הם דורשים גם הגדלה של קצבאות הילדים בשיעור שהוצע על-ידי ראש הממשלה בפשרה אותה יזם חיים רמון. מדובר בהגדלה של מיליארד שקלים בשנה. בדגל התורה מעריכים כי הסכום בסופו של דבר יקטן, מאחר שמדובר בשני ח"כים בלבד שיכנסו לקואליציה ולא שישה. עוד אומרים בדגל התורה, כי "כלל לא בטוח שניכנס לקואליציה. הממשלה הזאת הוכיחה שהיא לא מכבדת הסכמים ונדרוש לראות מעשים בפועל לפני כל הסכם". עוד אומרים בדגל התורה, כי "יתכן שנעדיף לתמוך בממשלה מבחוץ, על-מנת לא להיות חלק ממנה. בכל מקרה, אנחנו לא מדברים כרגע על נטילת תפקידים".

תאריך:  09/05/2007   |   עודכן:  09/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרב אלישיב לגפני ורביץ: אור ירוק לכניסה לקואליציה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא רואים את המדינה ממטר, רק אי
זהו!  |  9/05/07 12:37
2
החזירים היגיעו
אמנונן  |  10/05/07 07:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים מדווחים כי הסיכון למוות ממחלת לב וכלי דם עולה בהדרגתיות עם העלייה בספירת תאי הדם הלבנים    גברים ונשים עם ספירת תאי דם לבנים מעל הנורמה עלולים להיות בסיכון למוות בגיל מוקדם
מערכת סרט
הנציג הישראלי הראשון שזוכה לכבוד ולפרס
רונן ליבוביץ
ארבעים חברי כנסת חתמו על הצעת חוק חדשה למען ניצולי השואה    אחת היוזמות, ח"כ אביטל: "יש צורך לחולל שינוי יסודי בהתייחסות המדינה לניצולי השואה, זאת הבינו גם שרי ממשלת ישראל"
מחלקה ראשונה
בכירי המשק הישראלי מצדיעים לעיר ומתגייסים לפיתוחה    ברשימת האורחים: לב לבייב, בני גאון, שעיה בוימלגרין, נוחי דנקנר, גליה מאור, שרי אריסון, אליעזר פישמן, גיל שרון, דוד אבנר, אביגדור קפלן ועוד    האירוע יתקיים באתר עתיקות עיר דוד    בפני המשתתפים ייחשפו לראשונה ממצאים ארכיאולוגיים על חיי המסחר והכלכלה מתקופת דוד המלך
הדר פרבר
מטוסי קרב הפציצו כפר במחוז סנגין שבפרובינציה הלמנד    לוחמי טליבן הסתתרו בבתי אזרחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il