X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש הממשלה, אהוד אולמרט, פתח את הדיון במליאת הכנסת לכבוד יום הניצחון על גרמניה הנאצית לדבריו, "אנחנו חייבים להכות על חטא ולהודות בקיומם של עשרות אלפי ניצולי שואה שחיים בחברה הישראלית מתחת לקו העוני" קודם, לכן, אמרה יו"ר הכנסת, ח"כ איציק: "מציאות שבה ניצולי השואה בישראל אינם מתקיימים בכבוד היא חרפה לכולנו"
▪  ▪  ▪
אולמרט. אסור לקחת סיכונים

מליאת הכנסת ציינה היום (ד', 9.5.07) בדיון מיוחד את יום הניצחון על גרמניה הנאצית. ראש הממשלה, אהוד אולמרט, נאם בדיון ואמר, כי "היום זהו יום גדול, יום הניצחון על גרמניה הנאצית. אך, כשנכנסו הכוחות המשחררים לאחד המחנות, ראו ניצול שאמר, עכשיו באים?"
ראש הממשלה התייחס למצבם הקשה של רבים מניצולי השואה, ואמר כי "רבים מהניצולים עלו למדינת יהודים ובנו את ביתם החדש. אנחנו חייבים להכות על חטא ולהודות בקיומם של עשרות אלפי ניצולי שואה שחיים בחברה הישראלית מתחת לקו העוני. מסיבות של אטימות ביורוקרטית לא זכו הניצולים לקבל מאיתנו את התמיכה החומרית הדרושה. ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, הממשלה הנחתה את שר הרווחה לבדוק את העניין בדחיפות במסגרת המשרד ולהגיש המלצות כדי לפטור את בעיית קיומם בכבוד של הניצולים".
עוד אמר, כי "האנטישמים מאיימים גם היום על שלומה של האנושות. פיגוע התאומים בניו-יורק היה התראה למה שהרוע מסוגל לעשות. זו הסיבה מדוע העולם הנאור עושה מאמץ למנוע ממדינת רשע כאירן להשיג נשק גרעיני. בתחום הזה אסור לקחת סיכונים כלשהם".
"יום ניצחון על גרמניה הנאצית, הוא יום של חג לרוח האדם, לגבור על הנטיות הרצחניות שבתוכו. יום של חג לדמוקרטיה שעם כל חולשותיה, גוברת על כל השאר", אמר אולמרט.
ביום זה אנו מצדיעים למי ששחררו את העולם מהסיוט שבו הוא חי שנים ארוכות ונלחמו על כבודו של האדם וחירותו. לצד הכוחות שנלחמו, היו מיליון וחצי בני העם היהודי, חיילים בצבאות בעלות הברית, פרטיזנים. בכל מלחמה נלחמים על החיים ועל המוות. במלחמה נגד הנאציזם נלחם היהודי לא רק על שלו אלא על חיי העם היהודי כולו".
יו"ר הכנסת: "היהודים חייבים לטל את גורלם בידיהם"
קודם לכן, פתחה את הדיון, יושבת ראש הכנסת, ח"כ דליה איציק. "ניסיון חיינו המר למד אותנו כי אין עוד על מי לסמוך וכי היהודים חייבים לטל את גורלם בידיהם". לדבריה, "ביום זה, במליאת שישים ושתיים שנים לסיום מלחמת העולם השנייה, הגיעה העת ללמד וללמוד על חלקם של ניצולי השואה והלוחמים בנאצים בהנחת התשתית למדינה, בהגנה על קיומה ובביסוסה".
עוד אמרה כי "אתם, הנושאים בגופכם ובלבבכם את צלקות התופת, החיים בצל הזיכרון כל ימות השנה, ראויים לחיים של כבוד במדינת ישראל. תפקידנו לדאוג לכך שמילים אלו לא יהיו מילים ריקות. מציאות שבה ניצולי השואה בישראל אינם מתקיימים בכבוד היא חרפה לכולנו".

תאריך:  09/05/2007   |   עודכן:  09/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רה"מ: "הניצולים לא קיבלו את התמיכה החומרית הדרושה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
.....וראש ממשלה אחד נוכל מושחת ל"ת
חץ  |  9/05/07 13:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
חן ניר מונה לתפקיד    במסגרת תפקידו ישמש כמנכ"ל החברה בפועל    יהיה אחראי על ניהול כל סניפי הרשת, בניית אסטרטגיות ניהוליות ושיווקיות והוצאתן לפועל
מתי טוכפלד
בפגישה לילית שהתקיימה אתמול בין הרב אלישיב לשני נציגיו בכנסת, קיבלו גפני ורביץ הוראה להמשיך ולהתקדם במו"מ הקואליציוני עם קדימה    דגל התורה דורשים את העברת חוק החינוך החרדי כתמורה לתמיכה בממשלה
יפעת גדות
חוקרים מדווחים כי הסיכון למוות ממחלת לב וכלי דם עולה בהדרגתיות עם העלייה בספירת תאי הדם הלבנים    גברים ונשים עם ספירת תאי דם לבנים מעל הנורמה עלולים להיות בסיכון למוות בגיל מוקדם
מערכת סרט
הנציג הישראלי הראשון שזוכה לכבוד ולפרס
רונן ליבוביץ
ארבעים חברי כנסת חתמו על הצעת חוק חדשה למען ניצולי השואה    אחת היוזמות, ח"כ אביטל: "יש צורך לחולל שינוי יסודי בהתייחסות המדינה לניצולי השואה, זאת הבינו גם שרי ממשלת ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il