X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נדחתה בקשת תושב קריית ארבע לדון בערעור על הרשעתו בשל ירי לעבר משאית ערבית
▪  ▪  ▪

נדחתה בקשתו של תושב קריית ארבע, מנחם לבני, לקיים דיון נוסף בערעורו על גזר דינו שניתן בשל ירי כלפי משאית ערבית. לבני הורשע בעקבות אירוע שהתרחש ב-8.6.2003. לבני היה באותו יום בדרכו אל חלקת אדמה שבבעלותו ליד באני נעים. הוא הבחין במשאית ערבית עמוסת עפר עושה את דרכה באזור שאסור בנסיעה לפלשתינים וזאת למרות הסגר שהוטל באותו יום. הוא סימן לנהג, עאיש שתאת, פלשתיני מיאטה, לעצור וכשזה סירב ירה לעבר גלגלי המשאית ופגע באחד הצמיגים. לבסוף, לאחר שהנהג הציג בפני לבני את תעודותיו הניח לו לבני להמשיך בדרכו.
בעקבות האירוע הועמד לבני לדין בבית משפט השלום וזוכה. השופטת דותן קבעה כי הירי לעבר חלקה התחתון של המשאית לא היווה סיכון לחיי אדם או חבלה, וכי לבני פעל "בתנאי לחץ" ולפיכך הוא חוסה תחת 'הגנת הצורך'. "לבני חייב היה מכוח הצו בדבר הוראות הביטחון (יהודה ושומרון) לפעול באופן סביר למניעת התרחשותה של עבירה ביטחונית", כתבה השופטת.
את ההחלטה הפך בית המשפט המחוזי אשר קיבל את ערעור המדינה. השופטים צבן, שפירא ונועם קבעו כי הירי כלפי המשאית היה 'רשלני ונמהר' ועלול היה לעלות בחייו של נהג המשאית. כמו כן קבעו כי ללבני לא נשקפה סכנה "ממשית ומיידית" ולכן לא היה צורך בירי. "בשום פנים ואופן לא ניתן לראות בפעולת ירי, ובפרט כזו הנעשית ביוזמתו של אזרח, צעד סביר למניעתו של סיכון מן הנהג הפלשתיני שלכל היותר עלה כדי חשש שפרץ סגר", כתבו השופטים.על לבני נגזרו שתי תקופות מאסר על תנאי בני 4 חודשים בגין כל עבירה.
לבני הגיש ערעור על גזר דינו אך נדחה. השופטים צור, כנפי שטייניץ וסובל כתבו כי "נוכח חומרת המעשים שבוצעו אין העונש מופרז כלל ועיקר". הם הוסיפו כי לחובתו עומד גם "עברו הפלילי החמור מכל חמור של לבני, אשר לחובתו הרשעה ברציחתם על-רקע לאומני של פלשתינים ובעבירות נוספות, הכל במסגרת השתייכותו למחתרת היהודית שפעלה ביהודה ושומרון בראשית שנות ה-80".
לבני עתר באמצעות סניגורו עו"ד אשר אוחיון לבית המשפט העליון וביקש לדון שוב בעניינו. בקשתו נדחתה על-ידי השופט לוי אשר קבע כי מדובר בסוגיה פרטנית שאינה מצדיקה ערעור שלישי.
בהחלטה מתח השופט ביקורת על זיכויו של לבני בבית משפט השלום. הוא כתב כי אין לשכוח את הסיטואציה "אשר מזמנים להם החיים בגזרת חברון. אף אין להקל ראש בחומרתם של אירועים חבלניים שהגו ועודם הוגים, בכוונה שטנית, ארגוני הטרור הפועלים בתא שטח זה - מעשים המכוונים, הם ותוצאותיהם המחרידות, אל הישוב היהודי שבעיר וסביבתה, ואל לב ליבה של מדינת ישראל".
יחד עם זאת, כתב עוד השופט, "חוששני כי זה מכבר נשתכחו מלב מושכלות ראשונים, וכוונתי לכך שמדינה דמוקרטית ששלטון החוק הוא נר לרגליה, לא תוכל להשלים עם מצב נורמטיבי פסול וקלוקל, בו נוטלים להם אזרחים דרור לעשיית דין אישית, משימים עצמם תחת גורמי הביטחון בבואם להשליט כביכול חוק וסדר על אלה היראים את נחת זרועם".
אין לקבל מציאות זו הוסיף השופט, "אף שמוצאת היא מקומה הרחק מעיני הציבור הרחב, בחבלי ארץ שמעבר לקו הירוק, שם דומה כי לא אחת זוכה היא ליחס סלחני שקשה להולמו. והרי אין איש מעלה בדעתו כי בתחומיה של מדינת ישראל ייצא מי שביצע כלפי שכניו, יהא שיוכם הלאומי אשר יהא, מעשה כמו זה בו הורשע לבני, והוא פטור מאחריות בפלילים. השלמה עם מצב הדברים המתואר, לא רק שמקוממת היא וסותרת עיקרי יסוד של צדק, יש בה לאיים איום שאין מפורש ממנו על אושיות החברה בישראל. דבר זה מחייב את העברתו של מסר שיפוטי מרתיע חד וברור, הן בשאלת הטלתה של אחריות פלילית והן במלאכת הענישה, וכזה למרבה הצער לא נמצא לי בפסק דינו של בית משפט השלום".

תאריך:  10/05/2007   |   עודכן:  10/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השופט: לא נשלים עם עשיית דין אישית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אחרון הצדיקים בים פשעי כיבוש ל"ת
ישעיהו - ירושלים  |  10/05/07 21:16
2
מי נותן למחבל נשק
ע.ג1  |  10/05/07 21:19
3
אנטישמים
לוי  |  10/05/07 21:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
קו המתאר של חומות העיר העתיקה יואר בתאורה צבעונית ייחודית
אריאל שמידברג
חברת אלרן השקעות הודיעה כי היא מנהלת מגעים עם יעקב גלברד בדבר כניסתו כשותף בחברת New Life Drugstores SRL    רק לפני שבוע הוחלט כי גלברד יסיים את תפקידו כמנכ"ל בזק
גלית יצחק
רון פאינרו מונה לתפקיד    יחליף בתפקידו את שאול גליקסברג, שביקש לסיים את התפקיד ולפנות לעסקים פרטיים
עידן יוסף
מחקר בנושא הגירה ושילוב חברתי של המרכז האקדמי רופין מעלה כי יזמים שהקימו עסק למען עולים ובשיתופם לא היו יכולים להקים אותו בחוץ - בשוק הפרטי
טל לוי
שפל מאז אוקטובר 1998    אקסלנס: הזרים לא חוששים מהתערבות בנק ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il