X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המסע מת'ורנהיל לפודרה של הנגב בביסל"ש, הוא בית הספר לשריון צעיר יהודי מגשים חלום בשירות בצה"ל ציונות ללא מירכאות
▪  ▪  ▪
טוגמן: ממלא חובתו לעם היהודי

ריצ'רד טוגמן (Richard Togman), צעיר יהודי קנדי בן 23 השלים לפני מספר שבועות את מסע הכומתה בן 35 ק"מ בטירונות של חיל השריון ולפניו מסלול ההכשרה המקצועית על הטנקים לתפקיד של נהג, תותחן או טען.
שוחחנו השבוע עם ריצ'רד לאחר סיום השלב הבסיסי של הטירונות וקבלת הכומתה השחורה הנחשקת כל כך. מסלול חייו היה כשל רבים מבני הקהילה היהודית בת'ורנהיל. הוא למד בבתי הספר היהודיים והשלים לימודי תואר ראשון במדעי המדינה וכלכלה באוניברסיטת Wilfrid Laurier. ואולם לריצ'רד היו תוכניות אחרות וחלום גדול להגשים. כבר בשנה הראשונה ללימודים האקדמיים הוא גמר אומר לשרת בצה"ל ולתרום לביטחונה של מדינת ישראל, מולדתו של העם היהודי. ציונות אמיתית, נחישות ואומץ לב חברו יחדיו בקבלת ההחלטה. כטבעם של דברים, הוא בחר לעדכן ראשית את אביו ורק אח"כ את אימו ומשקיבל את ברכתם החל להתכונן למסע הארוך של שירות בצה"ל.
החיים אינם קלים לריצ'רד. הוא אינו רגיל לקיץ הישראלי ולשמש הקופחת ובתנאי הקיצוניים של חיים בתוך טנק. מעבר לכך קיימים קשיים אובייקטיביים של מאמץ גופני באימונים, שפה ומנטאליות. יחד עם זאת, דבר אינו שובר את רוחו, וניכר שהוא החל ללמוד את הסלנג הישראלי וגם את קוד ההתנהגות הישראלי. כן, גם הוא למד לקטר בשיחות עם הוריו. אביו מרטי מבקש להדגיש בראיון ל'שלום טורונטו', כי את הקיטורים הוא משמיע תמיד רק בסוף השיחה והם לעולם אינם הנושא המרכזי.
ריצ'רד אומץ כחייל בודד ע"י קיבוץ יראון ומקלה עליו העובדה שבישראל חיים קרובי משפחה, שביתם פתוח עבורו בכל עת. עם "החבר'ה" החדשים בשריון הוא יצר מערכת קשרים קרובה וביחד הם מבלים לעיתים קרובות בסופי השבוע ובחופשות. "היציאות על הפנים", הוא אומר בשפת הסלנג הישראלית, אבל "בסך הכול, זו חוויה גדולה, אני מרוצה ומאמין מאוד בדרך בה הלכתי". ריצ'רד אינו רואה כל סתירה ביו השירות בצה"ל לבין הנאמנות המלאה והמוחלטת לקנדה. "ניתן להיות נאמן לשתי המדינות ולהיאבק על אותם ערכים משותפים", הוא מסביר.
לא קל להורים
להורים, מרטי וטלי, לא היה קל. הבשורה נפלה עליהם כרעם ביום בהיר. האם טלי, אומרת ל'שלום טורונטו", כי בתחילה היה ניסיון להבין את מניעיו של ריצ'רד ולברר אם הוא שלם עם ההחלטה ובעיקר מבין את המשמעויות שלה. "הוא היה איתן בדעתו כבר מהרגע הראשון. הוא רצה להיות קרבי ובאופן פנים ואופן לא ג'ובניק. כששאלנו אותו אם יתאכזב אם לא ישובץ בתפקיד המיוחל, הוא השיב שהוא מוכן גם לקלף תפוחי אדמה במטבח", מספרת טלי בגאווה גלויה בבנה.
ויש גם דאגות טבעיות של הורים. החדשות מישראל, כפי שמשתקפות בערוצי הטלוויזיה, בהחלט מטרידות. כמו כל הורה ישראלי הם ממתינים מתוחים לשיחת הטלפון של הבן ועוקבים אחר לוח השנה. ריצ'רד מתכנן לחזור לקנדה לאחר שימלא את חובתו למען העם היהודי, ובבית יחכו לו, לגיבור שלהם, בכיליון עיניים.

תאריך:  10/05/2007   |   עודכן:  12/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוא פשוט שריונר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד,  ל"ת
א. זרח  |  12/05/07 11:30
2
ישר כוח
הגברת  |  12/05/07 15:09
3
כל הכבוד זו ציונות מבורכת ל"ת
בולדוג  |  12/05/07 21:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי עצמון
נציבת תלונות הציבור על השופטים, טובה שטרסברג-כהן, אוסרת על שופטים לשוחח בטלפון עם עורכי דין בעניינים הקשורים לתיקים שבטיפולם    "שיחה עם אחד הצדדים מהווה מקור לחשדנות ועלולה לפגוע במראית פני הצדק"
עמי עצמון
לקראת הבחירות בלשכת עורכי הדין מזהיר נציב שירות המדינה את עורכי הדין בשירות הציבורי להימנע מלפעול לטובת המועמדים, תוך ניצול תפקידם ומעמדם בשירות הממשלתי
רותי אברהם
נדחתה בקשת תושב קריית ארבע לדון בערעור על הרשעתו בשל ירי לעבר משאית ערבית
אריאל שמידברג
קו המתאר של חומות העיר העתיקה יואר בתאורה צבעונית ייחודית
אריאל שמידברג
חברת אלרן השקעות הודיעה כי היא מנהלת מגעים עם יעקב גלברד בדבר כניסתו כשותף בחברת New Life Drugstores SRL    רק לפני שבוע הוחלט כי גלברד יסיים את תפקידו כמנכ"ל בזק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il