X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שוב עימותים עם המשטרה: הפגנת הסטודנטים שהחלה בנאומים נלהבים מול בית רה"מ בירושלים הפכה להתנגשות אלימה עם השוטרים בכיכר פריז ובכיכר ציון
▪  ▪  ▪
[צילום ארכיון: יצחק אלהרר, "סקופ 80"]
צילום: אביב בר נוי

הסטודנטים דחו את פשרת רה"מ; ממשיכים לשבות
אריאל שמידברג
הסטודנטים החליטו הלילה לדחות את הסכם הפשרה שהציע להם ראש הממשלה, והם ימשיכו לשבות * זאת, למרות שהאולטימטום של ועד ראשי האוניברסיטאות פג היום
לרשימה המלאה

ההפגנה הפכה שוב לעימות. עימותים אלימים פרצו בין סטודנטים ושוטרים בכיכר פריז ובכיכר ציון בירושלים. מאות סטודנטים פרצו את מחסומי המשטרה שהוצבו מול בית ראש הממשלה ובמרכז העיר. למעלה מ-1,000 סטודנטים צעדו הערב (ה', 10.5.07) מהכניסה לירושלים ועד בית ראש הממשלה. בשעה 18:00 החלו בצעדה, ובדרך חסמו את הכביש. מאות שוטרים איבטחו את הצועדים וניסו לשמור על הסדר.
הסטודנטים הגיעו למחסומי המשטרה וניסו לפרוץ את הגדרות. השוטרים היכו אותם וניסו להדוף אותם לאחור. כעבור כמה דקות, הגיעו הסטודנטים לצומת כיכר פריז, ופרשים ניסו לעצור בעדם להמשיך. מאות סטודנטים הגיעו לרחוב יפו בירושלים וחסמו את התנועה במקום.
בשעה 22:30 הרוחות נרגעו וסטודנטים רבים החלו לנוע לכיוון "עיר האוהלים" שהקימו. אולם כשנדמה היה כי הרוחות נרגעו, פרצו שוב התפרעויות. 30 סטודנטים נעצרו במהלך ההפגנה בכיכר ציון. כוחות גדולים של משטרה פינו בכוח כ-200 סטודנטים המסרבים לעזוב את המקום. שני שוטרים ושני סטודנטים נפצעו.
"המשטרה כלאה אותנו"
ארגוני הסטודנטים הודיעו כי "ההפגנה הערב ברחובות ירושלים יצאה מכלל שליטה בשל התנהלותם הכושלת של ראש הממשלה ושרת החינוך, שלא אפשרו לסטודנטים לבצע תהלוכה מכיכר פריז לגן העצמאות. עקב התנהלות המשטרה והממשלה, נוצר בלגן שלא לצורך ברחובות ירושלים".
יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, בועז טופורובסקי, מסר ל-Nfc כי "המשטרה כלאה אותנו, ולכן החלטנו לפרוץ ולשמור על חופש הביטוי וחופש התנועה. פעלנו כפי שכל אזרח היה פועל. אנחנו פה כדי למחות על היחס מצד ראש הממשלה, ולמרות שכל הזמן מתקיימים מגעים עם לשכת רה"מ, אין הסכם באופק".
יו"ר אגודת הסטודנטים של מכון וינגייט, אורית שחר, מסרה כי "אנחנו פה כדי שראש הממשלה יבין שלא יכול להתעלם מאיתנו. איחדנו כוחות עם המילואימניקים ואי אפשר יהיה להתעלם מההפגנה בה ישתתפו 100,000 איש שתתקיים בקרוב. ראש הממשלה מבין שהוא חייב לפתור את העניין, ואנחנו פה כדי להזכיר לו את זה. אנחנו נלחמים גם בשביל הסטודנטים שילמדו בעתיד".
ניר הראל, חבר בהתאחדות הסטודנטים, אמר ל-Nfc כי "בסופו של דבר רוצים לשלש לנו את שכר הלימוד, ובזה לממן את המיליארד שקל שחסרים להשכלה הגבוהה. אנחנו עושים צבא, משלמים מיסים, ובסופו של דבר אומרים לנו 'אנחנו מקצצים, אבל אתם משלמים את ההקיצוצים האלה'".
איציק שמולי, יו"ר אגודת הסטודנטים של מכללת אורנים, אמר לנו כי "אם 150,000 איש בכיכבר רבין קראו לאולמרט להתפטר והוא עשה כמו חירש, אני כבר לא יודע מה יעיר אותו. אין לנו כבר אמון בפוליטיקה הישרלאית ובממסד הישראלי, אבל אנחנו עושים את שלנו למען הסטודנטים שלומדים היום, ולמען אלה שילמדו בעתיד".
קריאות לחינוך חינם
במהלך ההפגנה, בטרם העימותים, הסטודנטים השמיעו את המנון השביתה, קראו ל"חינוך חינם" ולהתפטרותם של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ושל ראש הוועדה לרפורמה במערכת ההשכלה הגבוהה, אברהם (בייגה) שוחט.
יו"ר התאחדות הסטודנטים, איתי שונשיין, שנאם בפני המפגינים, אמר כי "למרות ששמענו בשבוע האחרון את לשכת ראש הממשלה קוראת לנו פרחחים, ולמרות שהם אמרו שהם ייבשו אותנו, ביקשנו להיפגש איתם פעם נוספת על-מנת לסיים את המשבר. אבל אף אחד מהם – לא ראש הממשלה ולא שרת החינוך, לא מעונין בפגישה איתנו. אני לא מתכוון להפקיר אף אחד מהסטודנטים בשטח, בניגוד למה שעשה אולמרט".
עיר אוהלים בבירה
הסטודנטים הודיעו כי בכוונתם להקים עיר אוהלים מול בית רה"מ ולשהות שם. במהלך השהייה בעיר האוהלים, הסטודנטים יערכו שירה בציבור, קבלת שבת, תפילה המונית בכותל ויפעילו מיצגים שונים. יתרה, הסטודנטים לרפואה יקימו בית חולים שדה למען ההשכלה הגבוהה.
לאחר שעות ארוכות של דיונים סוערים, החליטו הסטודנטים בליל שלישי האחרון, לדחות את הסכם הפשרה שהציע להם ראש הממשלה, אהוד אולמרט. השביתה נמשכת מזה 27 ימים, ופשרה אינה נראית באופק.

תאריך:  10/05/2007   |   עודכן:  11/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפגנת הסטודנטים הפכה לעימות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בהצלחה לסטודנטים
זונה עירונית   |  10/05/07 22:13
2
הטיפול בסטודנטים דפוק כמו הכל  ל"ת
בממשלה האסונית הז  |  10/05/07 23:28
3
ל תכנעו ! תמשיכו !
בוגר אוניברסיטה  |  11/05/07 00:37
4
אסונות אולמרט רק מתעצמים  ל"ת
בחירות עכשיו  |  11/05/07 02:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
אריאל שמידברג
הסטודנטים מתכוונים להקים עיר אוהלים מול בית רה"מ בי-ם ולשהות שם    הסטודנטים יערכו שירה בציבור, קבלת שבת, תפילה המונית בכותל וליפעילו מיצגים שונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il