X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
למפכ"ל לשעבר קראדי אושרו 66 אלף ש"ח לצרכי הגנתו המשפטית זאת בנוסף על המקדמה של יותר 100 אלף ש"ח שכבר שולמה
▪  ▪  ▪

הוועדה לאישור השתתפות בהוצאות משפט של עובדי המדינה אישרה למפכ"ל לשעבר משה קראדי סכום נוסף, מעל 50 אלף ש"ח, החזר הוצאותיו בהקשר לוועדת זיילר. הודעה על כך נמסרה לקראדי היום (יום א', 13.5.07). סכום זה מצטרף למקדמה של יותר ממאה אלף ש"ח שניתנה לו בזמנו.
דובר משרד המשפטים מציין בהודעתו, כי "הוועדה לעניין הגנה משפטית והשתתפות בהוצאות משפטיות לנושאי משרה ועובדי מדינה, בראשותו של מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד משה שילה, הודיעה היום (יום א', 13.5.07) לקראדי על החלטתה להשתתף חלקית בהוצאות המשפטיות שלו וזאת לאחר סיום עבודתה של הוועדה לבדיקת התנהלות מערכת אכיפת החוק בפרשת האחים פריניאן והשוטר צחי בן-אור, בראשות השופט ((בדימ.)) מר ורדי זיילר".
בהודעה נמסר כי מדובר בהחלטה המהווה המשך להחלטת הוועדה מיום 7.6.06, וכי סכום של 50 אלף ש"ח + מע"מ הוא "עבור הכנת הסיכומים שהוגשו בפני ועדת זיילר, וכן החזר הוצאות שהוצאו בפועל (סכום שלא יעלה על 16 אלף ש"ח)".
יודגש כי בהחלטת הוועדה מ-7.6.2006 אושר לקראדי סכום מקדמה בסך 100 אלף ש"ח לצורך הכנת התיק המשפטי. גובה הסכום נומק אז ב"הקפו הרב של החומר, מורכבות ההליך והשלכותיו האפשריות". עוד אישרה אז הוועדה "הקצבת סכום של 2,000 שקל עבור כל ישיבת ועדה, בה ישתתפו עורכי דינו של המפכ"ל".
עם זאת, באותה החלטה גם נקבע כי "במידה והמסקנות הסופיות של ועדת זיילר יכילו בתוכן אמירות מרחיקות לכת לגבי התנהלותו של קראדי והמשך כהונתו, תהיה המדינה רשאית לדרוש ממנו החזר חלקי או מלא של סכום ההשתתפות בהוצאותיו".
בהודעה מהיום נמסר כי בהחלטה למתן ההחזר נתנה הוועדה משקל לכך ש"אף על-פי שנמצאו קשים בתפקודו המקצועי של מר קראדי על-ידי ועדת זיילר, לא נמצא בהתנהלותו פגם העולה כדי עבירת משמעת, ובוודאי לא פגם חמור מכך".
יתירה מכך, "הוועדה התחשבה בהחלטתה בהמלצת המשטרה לאשר השתתפות חלקית בהוצאותיו של מר קראדי, ובעובדה כי הוועדה המשטרתית אישרה סכומים דומים למוזהרים אחרים שעניינם נדון בפני ועדת זיילר. כמו כן, התחשבה הוועדה בהחלטות קודמות בעניינם של מוזהרי ועדות ציבוריות קודמות".
בהודעתה מציינת הוועדה, כי פעלה עפ"י נוהל המבוסס על החלטת ממשלה לפיו "עובד ציבור או נושא משרה שהתייצב בפני ועדת חקירה, בשל מעשה שהיה בתחום סמכותו כדין, והוא מיוצג בפני ועדת החקירה על-ידי עורך דין, זכאי להשתתפות המדינה בהוצאות עורך דינו".
בראש הוועדה לעניין הגנה משפטית והשתתפות בהוצאות משפטיות לנושאי משרה ועובדי מדינה עומד מנכ"ל משרד המשפטים, משה שילה, וחברים בה: מנכ"ל חברת הביטוח הממשלתית "ענבל" יצחק קליין, סגן בכיר לחשב הכללי ארנון איקן, סגן היועץ המשפטי של נציבות שרות המדינה אורי כהן, ועו"ד רנאטו יאראק, נציג ציבור.

"לבטל את ההחלטה להעניק הוצאות הגנה לקראדי"

בפניית הפורום המשפטי למנכ"ל משרד המשפטים נטען כי לנוכח ממצאיה החמורים של ועדת זיילר בעניינו של קראדי, לא היתה הצדקה מלכתחילה לכך שהקופה הציבורית תישא בהוצאות הגנתו. "קל וחומר אין הצדקה להוסיף ולהטיל על הקופה הציבורית הוצאות נוספות לאחר פרסום דוח הוועדה", נטען.
בהתאם לכך מבקש הפורום, באמצעות עו"ד יצחק בם, לבחון מחדש את ההחלטה ולבטלה. לדבריו "לכסף ציבורי ישנם שימושים טובים יותר מאשר מימון הגנתם של עובדי ציבור שכשלו בתפקידם".
עוד מבקש בם לפרסם את הקריטריונים עליהם מושתתת ההחלטה לשאת בהוצאות הגנתו של קראדי וכן את פרוטוקול הדיון של הוועדה שדנה בעניינו. "במידה וההחלטה לא תבוטל לא נהסס לפנות לערכאות משפטיות", נאמר.

תאריך:  13/05/2007   |   עודכן:  13/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוד 66 אלף ש"ח אושרו להגנת קראדי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה לא טוב סניגור מהסנגוריה הצ ל"ת
הסנגוריה הציבורית  |  13/05/07 12:48
2
האם גם לנשיא אנחנו מממנים את  ל"ת
כל הגלריה?  |  13/05/07 19:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המחזור השני של קורס תקשורת ליוצאי אתיופיה יוצא לדרך    15 אקדמאים נבחרו לקורס הכתבים של חברת החדשות
מתי טוכפלד
כך הזהיר ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי בישיבת הממשלה המיוחדת לציון 40 שנה לאיחוד העיר    אולמרט הבטיח כי קרוב ל-6 מיליארד יוקצו לעיר
יהונתן דחוח-הלוי
גורם חדש מאיים על הדומיננטיות של החמאס ברצועת עזה - בכיר בחמאס מביע חשש מהתחזקות ארגון אל-קאעידה ומודה לראשונה, כי פעילי חמאס עוברים לשורות הג'יהאד העולמי
אסף דוד-מרגלית
פרקליטות מחוז תל אביב הגישה כתב אישום נגד בני סלע    סלע מואשם בבריחה ממשמורת חוקית, פריצה לבית ותקיפת שוטר
מתי טוכפלד
שרי הממשלה החליטו שלא להחליט באשר לפעולה ברצועה ודחו את המשך הדיון    שרים הביעו עמדות סותרות    בוים: "שולל מבצע נוסח חומת מגן"    ישיבת הממשלה התקיימה במרכז בגין לציון 40 שנה לאיחוד העיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il