X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר הזרוע הפיננסית של קבוצת הביטוח הראל נותן דוגמא אישית לאור פרשת המעילה הגדולה מודה: "המעילה זיעזעה את המערכת" תפקידו חולקו בין בנו של יאיר המבורגר לבין שמעון אלקבץ הראל רוכשת את השליטה ברקאנטי-ענבר
▪  ▪  ▪

יו"ר הזרוע הפיננסית של קבוצת הביטוח הראל, משה (מוקי) אברמוביץ', התפטר אתמול (13.5.07) מכל תפקידיו בזרוע הפיננסית של הראל, בעקבות פרשת המעילה הגדולה של גיא ויסמן. תפקידיו חולקו בין בן המבורגר (בנו של יאיר המבורגר, מבעלי החברה) לבין שמעון אלקבץ, שהיה עד עתה מבעלי מרכז ההשקעות רקנאטי-ענבר. במקביל, רכשה הראל את השליטה ברקנאטי-ענבר, ב-17 מיליון שקל.
ויסמן היה, כזכור, המשנה למנכ"ל הראל בית השקעות. אברמוביץ היה יו"ר הזרוע הפיננסית של הראל, וכן יו"ר הראל בית השקעות, הראל פיא והראל חיתום. הוא התפטר אתמול מכל ארבעת תפקידיו, אם כי ימשיך לכהן בתפקיד בכיר בחברת הביטוח הראל.
במכתב ששלח לחברה אומר אברמוביץ: "בעקבות המעילה של ויסמן, ביקשתי מהיו"ר יאיר המבורגר לסיים את תפקידי כיו"ר הזרוע הפיננסית של הראל והחברות הבנות. המעילה זיעזעה את המערכת כולה. מצאתי לנכון לסיים את תפקידי, כדי לאפשר לכוחות חדשים לפעול, ולהפוך את המשבר להזדמנות עסקית. התרבות הניהולית של הראל, שאותה טיפחתי בשנות עבודתי הרבות בחברה, מביאה אותי להחלטה לפרוש".
פרישתו של אברמוביץ היא מיידית. הוא ימשיך לכהן כמשנה לחברת הביטוח הראל, ויעסוק בשני תחומים - פיתוח עסקים בחו"ל וניהול תיק האשראי של החברה. בולטת העובדה שאברהמוביץ, שבמשך שנים רבות ניהל עסקי ביטוח של הראל, הורחק עתה מכל תפקיד הנוגע לעסקי ביטוח רגילים, כמו ביטוחי חיים, כללי ובריאות.
תפקידיו של אברמוביץ יחולקו בין שניים: בן המבורגר, בנו של יאיר המבורגר, ושמעון אלקבץ, המגיע מבחוץ. בן המבורגר, שעד עתה היה מנכ"ל הראל בית השקעות, קודם לתפקיד יו"ר הזרוע הפיננסית של הראל וליו"ר הראל בית השקעות.
שמעון אלקבץ מונה למנכ"ל הראל בית השקעות, במקומו של המבורגר. כן יכהן כמשנה למנכ"ל הראל השקעות בביטוח ופיננסים. יאיר המבורגר עצמו ימונה ליו"ר הראל-פיא. לא נמסר מי ימונה לעמוד בראש הראל-חיתום, חברה שאברהמוביץ עמד עד עתה גם בראשה.
במקביל למינויים אלו, רוכשת קבוצת הראל 60% ממרכז ההשקעות וניהול התיקים רקנאטי-ענבר. הראל רוכשת את מניותיהם של אלקבץ ודן גונן, ב-17 מיליון שקל. איש העסקים לני רקנאטי ימשיך להיות, עם קבוצת משקיעים, בעלים של 40% מרקנאטי-ענבר, ויכהן כיו"ר החברה. זהו בית השקעות קטן יחסית, עם תיק של 600 מיליון שקל, הון עצמי של 3.5 מיליון שקל והכנסות חודשיות של 620 אלף שקל.
הראל מתכננת "חלוקת עבודה" בין שתי חברות ניהול התיקים שלה, הוותיקה והחדשה: מרכז ההשקעות החדש, ששמו מעתה יהיה הראל-רקנאטי, יטפל בלקוחות עם תיק השקעות גדול. הראל בית השקעות תטפל בלקוחות בינוניים וקטנים. דן גונן יהיה מנכ"ל הראל-רקנאטי.
קבוצת רקנאטי קיבלה אופציה ל-27 חודש למכור את מניותיה בהראל-רקנאטי לקבוצת הראל. המחיר יקבע, ככל הנראה, על-פי התוצאות העסקיות של החברה בשנתים הבאות.
הראל אומרת כי המו"מ על רכישת השליטה ברקנאטי-ענבר מתנהל זה מספר חודשים. בכך היא מבקשת לומר, שההחלטה לרכוש את החברה איננה קשורה במעילה של ויסמן, והעסקה תוכננה עוד קודם לכן. עם זאת ברור, שההחלטה למנות את אלקבץ למנכ"ל הראל בית השקעות היא תוצאה ישירה של פרשת ויסמן.
יאיר המבורגר אמר היום: "פרשת ויסמן גרמה זעזוע לחברה. טיפלנו במשבר ביעילות ובמהירות, ואנחנו מקוים שהתוצאה הסופית תהיה לטובה. הראל בית השקעות יוצאת לדרך חדשה. אנחנו מחזקים את מערך הניהול שלנו בקבוצה מובחרת של אנשי שוק ההון, עם ניסיון בן שנים רבות ועם אמינות ויושרה ללא דופי. המשבר ישמש כקרש קפיצה לביצוע מהפך שיעמיד את הקבוצה כאחת החברות המובילות בשוק ההון".
לני רקנאטי אמר היום: "אנו רואים בכניסתה של הראל לרקנאטי שותפות אסטרטגית. ענף ניהול ההשקעות בישראל נמצא בצמיחה. החברה בבעלותה החדשה תיתן שירותים ללקוחות מובחרים בצורה הטובה ביותר".

תאריך:  14/05/2007   |   עודכן:  14/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעקבות פרשת ויסמן: היו"ר אברמוביץ' התפטר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
שוהם, בת 51, היא מרצה בכירה במכללה האקדמית אשקלון וסגנית ראש החוג לקרימינולוגיה
גלית יצחק
בועז הירש מונה למשנה למנכ"ל משרד התמ"ת    נבחרו 6 נספחים מסחריים של משרד התמ"ת לחו"ל, והם אמורים לצאת למקום שירותם בקיץ הקרוב
מערכת PCאון
ה-TRITTON SEE2 USB 2.0 VGA Adapter, כרטיס וידאו חיצוני, מגדיל פרודוקטיביות ויעילות על-ידי אפשרות תצוגה נוספת
יאיר הוכנר
אות משמים - The Omen
מערכת PCאון
הייתכן שקיטורים הם הספורט הלאומי שלנו? אתר ה-VentBox מוכיח שמדובר בתחביב אוניברסאלי, ומאפשר לכולם לקטר על כל נושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il