X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עוד לפני שטעם משהו רון רוזן כבר החליט שלמנדיס הוא חוזר. איך אפשר להתווכח עם חניה בכניסה ונהר קסום שמתפתל לך מול העיניים? התמסרות לאווירה, לברמן ולשף הוכיחה את עצמה למרות ההנג אובר
▪  ▪  ▪
[צילום: מנדי´ס]

אורח החיים שסיגלתי לעצמי בעיר הגדולה הביא לי, מעבר לכרס התופחת ולחור המעמיק בכיס גם היכרות עם לא מעט מהפאבים ומהמסעדות בעיר. חשבתי שהכרתי כבר הכל, לפחות קונספטואלית. הרי כמה ומה כבר אפשר לחדש? עוד שידרוג של הויניגרט? עוד בירה מהחבית שאין לאחרים? רצה הגורל ודווקא ביום שני סתמי של אמצע השבוע נשלחתי לסקר את הבר של מנדיס. הפתעה? ביג טיים.
אספתי את אלאור, ידידה מהעבודה שביקשה שלא אציין את שמה לכן מעכשיו נקרא לה "ליאור", שם בדוי. בחיפוש אחר הכניסה למנדיס הרגשנו כמו עולים חדשים. חוש ההתמצאות שלי במרחב, הדומה באיכויותיו לזה של פקק שעם, בצירוף הכוונה טלפונית כושלת של חברה שלה לא ממש סייעו. אחרי שני סיבובים בין צומת רוקח נמיר לנמל הבנו איפה מסתתרת הפניה לרוקח 2. חניה בחוץ למכביר עשתה לי טוב על הלב והנה אנחנו באים.
בניגוד למקובל אתחיל מהדובדבן שבקצפת, פשוט כי כרונולוגית זה היה הדבר הראשון שנגלה לעינינו. עזבו בצד לרגע את השתייה והניחו לאוכל. במנדיס תקבלו עוד לפני כל אלה מה ששום מקום אחר בתל אביב לא יוכל להציע. במנדיס אתם יושבים על הבר באוויר הפתוח ומשקיפים על הירקון מתפתל לאיטו לאורו הנוגה של ירח קיצי. אם ננתק לרגע את מה שידוע לנו על טיב המים הזורמים תחתינו ונתמקד ברומנטיקה הפסטורלית שהתמונה הזו יוצרת, אזי די בכך כדי שהבר הזה יהפוך לשוס היסטרי. מזג אוויר מעולה עם הנוף הציורי הזה ממש בהישג יד דירגו אותו אצלנו גבוה גבוה עוד לפני שבכלל בדקנו מה יש מהחבית.
במנדיס תמצאו שני ברים מושקעים. האחד חיצוני והשני פנימי באזור המקורה. זאת בנוסף לאזור הישיבה בו מתפקד המקום כמסעדה. אנחנו התרווחנו על כיסאות הבר החיצוני והעניינים התחילו לזוז. פתחנו בפיג'לינג סאוור בשביל הגברת ובמידורי בשבילי. הברמן עשה רושם של מישהו שיודע את העבודה, אז נתנו לו להשתולל קצת ולהכין לנו מה שיבחר אחרי שהסאוורים נעלמו. בין לבין הורדנו צ'ייסר של אבסולוט. מצד אחד הצ'ייסר בא לנו ממש טוב, מצד שני אל תצפו שאני אזכור אחריו את השמות שנתן הברמן לקוקטיילים שרקח. את העובדה ששניהם היו מצוינים לא שכחתי. המלצה אישית: תנו לברמנים במנדיס להתפרע. כנראה שתאהבו מאד את התוצר, וגם אם לא, סביר להניח שלא תזכרו כלום אחריו, כך שאין לכם מה להפסיד.
כדי להשלים את מכלול הבילוי הלילי שמציעה מנדיס, החלטנו לנסות גם מבחר מהמנות המוצעות בתפריט הבר. העובדה שטרחו ובנו תפריט שונה לבר המצוי מרחק של חמישה מטרים מהמסעדה מדברת בעד עצמה. אם זו רמת הרצינות בה מטופל האוכל נראה שעומד להיות מעניין. קיבלנו שניצלונים מפטריות יער, קלמארי מטוגן ברוטב מעולה, שיפודי פרגית, מטבעות גבינה מטוגנת ושרימפס פיקנטי בחלב קוקוס. היתרון היחסי של בר החולק את מטבחו עם זה של מסעדה איכותית מורגש בכל המנות והטבחים כנראה למדו באותו בית ספר יצירתי של הברמנים.
ליאור או אלאור (אחרי עוד דרינק ההבדל ביניהן ממש היטשטש) ואני החלטנו פה אחד כי המנדיס הוא מקום שחוזרים אליו. אחרי שתקענו את הצוות שם כמעט עד שלוש לפנות בוקר אנחנו לא בטוחים שהם ישמחו לשמוע את הבשורה. חתכנו כל אחד לביתו. פרשתי לישון, סקרן באשר לעוצמת ההאנג אובר שתפתיע אותי בבוקר וזה לא איחר להגיע בדמות כאב ראש עמום. במחשבה לאחור, היה שווה.

הכותב היה אורח המקום.
מנדי'ס - שד' רוקח 2 תל אביב, 03-6996404
תאריך:  14/05/2007   |   עודכן:  14/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ירכוש שני מגרשים ברומניה ב-5.2 מיליון אירו, לבניית 540 דירות    יקנה גם שני מגרשים בראשל"צ, ב-7.8 מיליון שקל, לבניית 63 דירות    הדגש עובר לחו"ל
הדר פרבר
דוח של סוכנות סיוע לילדים בבריטניה: כמיליארד איש יעתיקו מקומם בשל סכסוכים, התחממות כדור הארץ ורעב
רונן ליבוביץ
הצעת חוק חדשה מציעה לשנות את התייחסות הממסד הישראלי ליום השבת    אורלב: "ההצעה אינה בסתירה להלכה היהודית"
עמי עצמון
היועץ המשפטי לממשלה החליט כי לא יוגש ערעור על ההחלטה להימנע מהטלת קלון על חיים רמון
יאיר הוכנר
נחשים על המטוס - Snakes on a Plane
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il