X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סרטו החדש של מייקל מור, העוסק במערכת הבריאות האמריקנית, מעורר מחלוקת עוד לפני הקרנתו, עם פתיחת חקירה של ממשל בוש נגד הבמאי
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הקולנוען מייקל מור ביקש מממשל בוש לבטל את חקירת נסיעתו לקובה במרס. על-פי מור, הוא נסע לצלם אנשי חילוץ פצועים מאסון התאומים בשביל צילומי "Sicko", סרטו התיעודי החדש, העוסק במערכת הבריאות בארה"ב.
מור, יוצר הסרט התיעודי "פרנהייט 11/9", התוקף את התנהלותו של הנשיא בוש בעקבות אירועי 11 בספטמבר 2001, אמר במכתב ששלח בסוף השבוע לשר האוצר האמריקני הנרי פולסון שנראה כי הבית הלבן פתח בחקירה מסיבות פוליטיות.
"במשך חמש שנים וחצי התעלם ממשל בוש מגיבורי קהילת אסון התאומים והזניח אותם", כתב מור במכתב, שתוכנו פורסם באתר האינטרנט הפוליטי-ליברלי Daily Kos. "הגיבורים האלה, שפעלו ראשונים באסון, נזנחו, בלי כיסוי רפואי ובלי טיפול. אני מבין מדוע ממשל בוש רודף אחרי - ניסיתי לעזור לאנשים שהממשל מסרב לעזור להם, אבל כל עוד ג'ורג' בוש לא יקבע שעזרה לזולת היא עבירה על החוק, לא הפרתי שום חוק ואין לי דבר להסתיר".
הארווי ויינסטין, שהחברה שלו מפיצה את "Sicko", אמר שזהו "סרט מרפא" על תחלואי מערכת הבריאות האמריקנית. "הפעם לא רצינו לריב, כי הסרט מאחד את שני הצדדים", אמר. "תעשיית התרופות לא תאהב את הסרט. ארגוני הבריאות האמריקניים ינסו לסלק אותנו, אבל זה לא רלוונטי. הפעם אנו לא מעוניינים לעורר מחלוקת".
על-פי מור, תעשיית הבריאות היתה מהתורמים הגדולים למסע הבחירות של בוש ב-2004 ותרמה רבות למועמדים רפובליקאים בארבע השנים האחרונות. "אני מבין למה בוש, שמרוויח מהתרומות של תעשיית הבריאות, יהיה מעוניין להטריד ולהפחיד את יוצרי הסרט הזה ואולי אף למנוע את הפצתו לקהל הרחב", כתב.
סוכנות OFAC לבקרת נכסי חוץ הודיעה למור בתחילת החודש שהיא מנהלת נגדו חקירה אזרחית בחשד להפרת האמברגו המסחרי האמריקני, האוסר נסיעה לקובה. מור טוען שעיתוי החקירה חשוד מאחר שהסרט "Sicko" יוקרן בבכורה בשבת הקרובה בפסטיבל קאן (בבתי הקולנוע האמריקניים הוא יופץ מ-29 ביוני). ממשל בוש, הוא מוסיף, ידע על תוכניתו לנסוע לקובה מאז אוקטובר שעבר. מור נסע לקובה במרס עם כ-10 עובדי חילוץ שהיו מעורבים בפעולות החילוץ לאחר התמוטטות מגדלי התאומים בניו-יורק.
לדברי ויינסטין, החקירה רק תסייע לפרסום הסרט. "העיתוי יוצא מן הכלל", אמר. "היה אפשר לחשוב שאנחנו יזמנו את החקירה בכוונה. זה נשמע כמו רב מכר בדיוני".
קובה מסרה בסוף השבוע שמור הוא קורבן של צנזורה ושל האמברגו האמריקני. עיתון המפלגה הקומוניסטית "גראנמה" כתב שאיסורי הנסיעה והמסחר, שנקבעו לפני 45 שנה, הם "פעולה נפשעת שגבתה חיים והניבה תוצאות עגומות לתושבי האי" ולאמריקנים. "כל דמיון למקארתיזם אינו מקרי", גורס העיתון. פקידי מחלקת המדינה האמריקנית סירבו להגיב.
במכתב של סוכנות OFAC למור נאמר שהוא הגיש באוקטובר 2006 בקשה לאישור נסיעה לקובה כעיתונאי במשרה מלאה, אבל הסוכנות לא החליטה דבר בנוגע לבקשה. הסוכנות תובעת ממור לספק בתוך 20 ימי עבודה פרטים על נסיעתו לקובה ואת שמות האנשים שהתלוו אליו.
זו אינה הפעם הראשונה שמור, אשף יחסי הציבור, זוכה לפרסום לפני יציאת אחד מסרטיו. "פרנהייט 11/9" הוקרן בבכורה בפסטיבל קאן ב-2004 על-רקע סכסוך מתוקשר בין מור לבין דיסני, שסירבה להרשות לחברה הבת מיראמקס להפיץ את הסרט בשל תוכנו הפוליטי.
מנהלי מיראמקס, הארווי ובוב ויינסטין, הפיצו את הסרט באופן עצמאי ובהמשך עזבו את החברה והקימו את חברת ויינסטין, מפיצת "Sicko". "פרנהייט 11/9" זכה בפרס הראשון בפסטיבל קאן והיה הסרט התיעודי המכניס ביותר בכל הזמנים, עם 119 מיליון דולר.

תאריך:  14/05/2007   |   עודכן:  14/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
כתוצאה ממנוחה ממושכת במיטה, נשים הרות חוות שורה של תסמינים כמו בעיות של הלב וכלי הדם, חוסר נוחות של שרירי השלד, יציבות מתוחות, סדקים בעור וחולשת שרירים כמו גם נושאים פסיכולוגיים של אשמה, לחץ ודיכאון
הדר פרבר
הבית העליון של הפרלמנט אישר קווי יסוד של שינויים בחוקה אשר יאפשרו לצבא לשחק תפקיד משמעותי יותר בזירה העולמית
רונן ליבוביץ
הצעת חוק לחיזוק ירושלים הוגשה על-ידי ח"כ ישראל כץ    מטרתו, צירוף הישובים סביבה על-מנת לחזק את עצמאותה המוניציפאלית    לדבריו, "ירושלים נשמטת מידינו"
עידן יוסף
העובדים טוענים כי הממונה על השכר באוצר מתעקש לטרפד הסכמים בהתהוות    המחלוקת נסובה על גובה השכר
רותי אברהם
בוטלה תביעת לשון הרע נגד עמותת אומ"ץ    הסתדרות העובדים הלאומית: מצטערים על פגיעה בשמה הטוב של אומ"ץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il