X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביום ה-30 לשביתה, הסטודנטים גייסו ח"כים וידוענים להפגנה בירושלים גם הפעם ההפגנה הפכה לעימות עם שוטרים לפחות תשעה סטודנטים נעצרו
▪  ▪  ▪
[צילום: רונן ליבוביץ]

כ-1,000 סטודנטים הפגינו בגן הוורדים בירושלים, בקריאה לפרק את ועדת שוחט. שביתת הסטודנטים נמשכת מזה 30 יום. נואמים רבים הצטרפו למאבק, בהם חברי כנסת מסיעות שונות, וידוענים. לאחר כשעתיים של נאומים, החלו הסטודנטים לחסום כבישי גישה למשרדי הממשלה והכנסת. השוטרים ניסו למנוע זאת, ומספר סטודנטים נפצעו קל במקום. על-פי הדיווחים, ארבעה שוטרים נפגעו גם כן בעימות.
מפקד משטרת י-ם, ניצב אילן פרנקו, אמר כי מדובר ב"התפרעות מוחלטת, איבוד שליטה של המארגנים, והפרת התנאים שנקבעו להפגנה". הסטודנטים ניסו לקיים שיעור מאולתר באמצע הרחוב, והשוטרים פינו אותם בכוח. לפחות תשעה סטודנטים נעצרו במקום ההפגנה.
בשלב הנאומים, אמר ח"כ משה שרוני (גמלאים) כי "במידה ולא יהיה הסכם, אבקש מכל סיעות הבית להצטרף למאבק הסטודנטים".
נדיה חילו (עבודה), ציינה כי "צריך לסיים כבר את השביתה וניתן לעשות זאת רק על-ידי התערבות של ראש הממשלה וכינוס של ועדת שרים לנושא הזה. אסור שהמצב יימשך כמו שהוא, אבל אני לא רואה מישהו שלוקח אחריות".
לקדם חקיקה
ח"כ דב חנין (חדש), אמר כי "על חברי לפעול הכנסת בשלושה מישורים: במישור הציבורי להתייצב לצד הסטודנטים בהפגנות כמו שאנחנו עושים היום, בנוסף יש ליצור חיבורים בין קבוצות שונות באוכלוסיה הנאבקות למען מטרות צודקות, ובמישור השלישי יש לקדם חקיקה לזכות הסטודנטים".
בקי גריפין, התומכת במאבק הסטודנטים מתחילת השביתה, מסרה כי "אני סטודנטית לקולנוע באוניברסיטת תל אביב יחד עם אח שלי, ואבא שלי היה מרצה באוניברסיטה, ולמרות שלי יש את היכולת לעמוד בשכר הלימוד, אני מרגישה צורך להילחם לטובת אלה שאין להם. על החזקים להתגייס לטובת החלשים".
ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), אמר כי "אני עדיין מאמין שניתן להגיע להסכם שיקדם את המערכת להשכלה הגבוהה בישראל, ובתור חברי כנסת עלינו לעשות הכל למען הנושא החשוד הזה".
מאבק על צדק חברתי
ח"ר רן כהן (מרצ) אמר כי "אין מדובר רק במאמבק של סטודנטים, אלא במאבק על צדק חברתי וחינוך בכל הרמות למען השכבות המקופחות. אני מחכה שהסטודנטים ירימו את נס הצדק החברתי במדינת ישראל".
ח"כ מוחמד ברכה (חדש), אמר כי "הממשלה לא תצליח לשבור את הסטודנטים. המאבק הזה הוא על צדק חברתי ולא רק על ההשכלה הגבוהה. יש פה דוגמה לדמוקרטיה ואני גאה בסטודנטים, ובעיקר בסטודנטים של חדש".
יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, בועז טופורובסקי, אמר כי "יש כרגע משא-ומתן ורצון של שני הצדדים, כלומר שך הסטודנטים ושל לשכת רה"מ לסיים את השביתה, אולם אנחנו לא מוכנים לוותר יותר ממה שוויתרנו עד כה, שזה יותר מחצי מהדרישות שלנו. אנוחנו לא נסכים להסכם שאין בו אמירה אמיתית למען הסטודנטים בישראל".

הוגשה הצעת חוק להפחתת שכר הלימוד
ח"כ אלכס מילר

ההצעה: "גובה שכר הלימוד לסטודנט הלומד במוסד להשכלה גבוהה שהמדינה משתתפת בתקציבו יעמוד על 5,664 ש"ח".

בעוד ששביתת הסטודנטים נכנסת לשבוע החמישי שלה, הוגשה היום (ב', 14.5.07) הצעת חוק שמטרתה הורדת שכר הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה על-פי מסקנות דוח וועדת וינוגרד.
בתחילת שנת 2001 החליטה ממשלת ישראל לאמץ את מסקנות ועדת וינוגרד להפחתת שכר הלימוד במוסדות להשכלת גבוהה. בסוף שנת 2001, החליטה הממשלה לחזור בה מהחלטתה, והורתה לבטל את ההפחתה המתוכננת בשכר הלימוד.
חברי הכנסת אלכס מילר (ישראל ביתנו) ורן כהן (מרצ-יחד) החליטו להציע יישום מסקנות וינוגרד בהצעת החוק שהגישו. בין היתר נכתב בהצעה כי "גובה שכר הלימוד לסטודנט הלומד במוסד להשכלה גבוהה שהמדינה משתתפת בתקציבו יעמוד על 5,664 ש"ח". במוסד שהמדינה אינה משתתפת בתקציבו מציע הצעת החוק כי אוצר המדינה ישתתף בשכר הלימוד של הסטודנט בסכום העומד על 5,664 ש”ח.
ח"כ מילר אמר כי "אני מתעסק בחקיקה ואני מקווה להפחית את שכר הלימוד. קשה לי להאמין שח"כים לא יתמכו בהצעת החוק". ח"כ כהן אמר כי "החוק המהפכני אמור להתריע בפני ממשלת אולמרט שאם לא יגיעו להסכם, נעשה זאת בחקיקה".

תאריך:  14/05/2007   |   עודכן:  14/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפגנת הסטודנטים הפכה לעימות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יאללה לדרך
may292  |  14/05/07 22:17
2
ע"י הפגנות ושאר מחאות ציבוריות
ורדית  |  15/05/07 02:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
אריאל שמידברג, רונן ליבוביץ
שוב עימותים עם המשטרה: הפגנת הסטודנטים שהחלה בנאומים נלהבים מול בית רה"מ בירושלים הפכה להתנגשות אלימה עם השוטרים בכיכר פריז ובכיכר ציון
אריאל שמידברג
הסטודנטים מתכוונים להקים עיר אוהלים מול בית רה"מ בי-ם ולשהות שם    הסטודנטים יערכו שירה בציבור, קבלת שבת, תפילה המונית בכותל וליפעילו מיצגים שונים
אריאל שמידברג
הסטודנטים החליטו הלילה לדחות את הסכם הפשרה שהציע להם ראש הממשלה, והם ימשיכו לשבות    זאת, למרות שהאולטימטום של ועד ראשי האוניברסיטאות פג היום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il