X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במלאת שנה לפעילותו פרסם ארגון אמון הציבור דוח פעילות למעלה מ-75% מהתלונות הן בנושא שירות נאות ואחריות למוצרים
▪  ▪  ▪

כ-13,000 תלונות התקבלו במוקד התלונות של אמון הציבור. נתון זה ואחרים מתפרסמים במלאת שנה לפעילותו של ארגון אמון הציבור, המפרסם את הדוח השנתי הסוקר את פעילותו במהלך השנה, מבנה הפעילות, ההתנהלות הכלכלית ואת מטרות הארגון לשנה הקרובה.
בארגון ששמו זכה לתהודה בתקשורת נרשמו כ-30,000 צרכנים כחברים בארגון. הדוח אותו הוציא לאור הארגון, בחן את ממצאי מוקד התלונות של הארגון ודירג את העוולות השכיחות ביותר ואת הענפים הבעייתים ביותר. למעלה מ-75% מהתלונות הן בנושא שירות נאות ואחריות למוצרים, כ-10% מהתלונות מתייחסות להגינות בעריכת חוזים ובקיומם וכ-7% מהתלונות הן בנושא גילוי נאות ושקיפות מידע. מבחינת הענפים ענף שירותי התקשורת והמדיה, הוא המוביל מבחינת פניות המתלוננים עם למעלה מ-25% מהתלונות, אחריו ענף החשמל והאלקטרוניקה, עם כ-17% מהתלונות וענף הבנקאות והפיננסים עם כ-15.5% מהתלונות. 36.5% מהתלונות מופנות כלפי עסקים קטנים לרבות בעלי מקצוע (שרברבים, שיפוצניקים וכדומה), חנויות קטנות, אתרי מכר קטנים וכדומה.
עד היום התחייבו כ-120 עסקים לכללי אמון הציבור וקיבלו או עומדים לקבל את תו אמון הציבור. כ-43 עסקים, ביניהם גם חברות מהגדולות במשק, שביקשו להתחייב לכללי אמון הציבור לא עמדו בתנאי הסף, מכיוון שנמצאו ליקויים עקרוניים בהתנהלות הצרכנית שלהם. מעסק אחד שלא עמד בכללי הארגון, הוסר התו. כל העסקים נמצאים בהליך מתמיד של בקרה, בדיקה ותיקון ליקויים.
בדוח מפורטים מלבד השגי הארגון בתחום העשייה הציבורית והחקיקה הצרכנית שקידם, גם כאלו שהוא מתכוון לקדם בעתיד, ביניהם: ביטול חיובי ארנונה שאינם עומדים בדרישות החוק, בקרה על פרסומות, מאבק בעניין ריכוזיות המערכת הבנקאית והשפעתה על משקי הבית, מאבק בפרסום סמוי, חוק ההינתקות מעסקות מתמשכות, הלוואות חוץ בנקאיות, רפואה דחופה, הסרת ערוצי טלוויזיה, קידום תחרות בין בנקים ועוד.
במטרה ליצור עצמאות מוחלטת לפעילות הארגון, מימונו נעשה ברובו על-ידי גיוס כספים עצמאי מגורמים פרטיים ומקרנות, מהקמת הארגון ועד סוף שנת 2006, עומד סך כל גיוס הכספים מגורמים אלה על כ-1,496,720 ש"ח, כ-65.38% מכלל ההכנסות. גם בעתיד, שואף הארגון לבסס את עיקר תקציבו על גיוס כספים עצמאי. השכר הממוצע של עובדי הארגון נמוך. המנכ"ל גלית אבישי והיו"ר ישראל זילברמן פועלים ללא תמורה מיום הקמת הארגון ואינם מקבלים החזר הוצאות. המועצה הציבורית, הדירקטוריון והמוסד העליון לשלילת תו פועלים ללא תמורה.

תאריך:  14/05/2007   |   עודכן:  14/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיקר תלונות הציבור - בשוק המדיה והתקשורת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
ביום ה-30 לשביתה, הסטודנטים גייסו ח"כים וידוענים להפגנה בירושלים    גם הפעם ההפגנה הפכה לעימות עם שוטרים    לפחות תשעה סטודנטים נעצרו
אריאל שמידברג
מנכ"ל משרד האוצר הודיע כי הוחלט כי עד להגשת המלצות הוועדה ימשיך יהודה נסרדישי לכהן כממלא-מקום מנהל רשות המיסים עובדי אגפי המיסים התנגדו לפיצול ולניהול דו-ראשי
ערן גבאי
מאז שנכנס עמוס שפירא לתפקיד מנכ"ל סלקום הוא הוביל את החברה למהפך, שניכר היטב בתוצאות של החברה ב-2006, שהכשירו את הקרקע להנפקה המוצלחת השנה של החברה בבורסת ניו-יורק
מוטי אקסמיט
נהג מונית ערבי ממזרח ירושלים נרצח בתל אביב ככל הנראה על-רקע לאומני    גופת הנהג, תייסיר קראקי, בן 35 מבית חנינא, נמצאה בדירה ברחוב יונה הנביא
רונן ליבוביץ
מליאת הכנסת התכנסה לישיבה חגיגית לרגל 40 שנה לאיחוד הבירה    יו"ר הכנסת: "איך יכול להיות שירושלים היא העיר הענייה ביותר בישראל?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il