X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כלל ביטוח הודיעה לבורסה כי הוגשה תביעה ייצוגית נגדה בא כוחו של התובע: החברה 'נתפסה בקלקלתה'
▪  ▪  ▪
תביעה נגד 'כלל': אינה משתפת ברווחים כנדרש
רותי אברהם
עובד חינוך לשעבר, נכה, תובע להצמיד קצבת אובדן כושר עבודה לרווחי פוליסת "משתתפת ברווחים"
לרשימה המלאה

חברת כלל ביטוח דיווחה אתמול (א', 13.5.07) לבורסה כי הוגשה בקשה להכיר בתביעה ייצוגית נגדה. בהודעת החברה נמסר כי מדובר בתביעה שנסבה על טענות בדבר 'חישוב המנוגד לתנאי פוליסה למקבלי קיצבאות בגין אובדן כושר עבודה', עבור כעשרת אלפים קיצבאות והיא מוערכת בסכום של כ-74 מיליון ש"ח.
מדובר בתביעה שפורסמה ב-7.5.07, לפיה נכה, עובד חינוך לשעבר, חיים לביא, המקבל קצבה חודשית בשל אובדן כושר עבודה, הגיש תביעה בדרישה להצמיד את הקצבה לרווחי הפוליסה "משתתפת ברווחים" של כלל ביטוח.
בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה, טען בא כוחו של לביא, עו"ד עידו אמיר, כי בעקבות אירוע לבבי וגם ניתוח לב שעבר לביא, הוא איבד את כושר עבודתו ונקבעה לו נכות 100%. לביא פנה לחברת כלל, ממנה רכש שלש פוליסות 'משתתפת ברווחים', ואושרו לו קיצבאות חודשיות בגובה מלא מסכומי הפיצוי. לביא קיבל קצבה צמודה למדד במשך 24 חודשים ולפי תנאי הפוליסה אמור היה לקבל מהחודש ה-25 מרווחי הפוליסות לפי השקעותיהן, אך הפוליסות המשיכו להיות צמודות למדד. לביא הגיש כאמור תביעה נגד כלל וכן בקשה להכיר בה כייצוגית, בטענה כי מדובר באלפי מבוטחים.
כאמור אתמול מסרה כלל הודעה לבורסה על התביעה הייצוגית. בהודעה נמסר עוד, כי בטרם הוגשה הבקשה להכרה בתביעה ייצוגית "זוהתה בעיה במערכת המיכון של כלל, בנוגע לחישוב הצמדת הקיצבה החודשית בגין אובדן כושר עבודה". לטענת כלל הם פועלים "לתיקון הבעיה המיכונית, לזיהוי המבוטחים הזכאים להשלמת סכומי הקיצבאות ולחישוב סכומי ההשלמה המגיעים להם במדויק". החברה טענה כי להערכתה מדובר ב"סכומים נמוכים משמעותית מסכום הנזק המוערך בתביעה".
בא כוחו של התובע לביא, עו"ד עידו אמיר, אמר ל-Nfc בתגובה כי ההודעה של החברה לבורסה היא "דרמטית ומהווה הודאה על עילת התביעה". טענת החברה על 'תקלה מיכונית' היא בבחינת "תירוצים של שנות השבעים, מהימים שבהם תלו הכל ב'אליל הקדמון', מחשב העל", הוסיף אמיר. למעשה, "חברת כלל ביטוח מבינה שנתפסה בקלקלתה, לתובע לביא יש קייס טוב, והטענות בדבר תיקון הבעיה המיכונית וזיהוי המבוטחים, נועדו 'למזער נזקים'. יתירה מכך, אמיר מביע תמיהה על הערת החברה כי הבעיה במיכון 'זוהתה עוד לפני הגשת הבקשה' "מדוע לא הודיעה החברה מיד למבוטחים ולמפקח על הביטוח?".
במשך שלוש שנים הוצמדו קיצבאותיו של לביא ואלפים נוספים למדד השואף לאפס אבל התשואות הגיעו ל-10% על כל הקיצבאות, סכום שמגיע להערכתו בתביעה הייצוגית ל-74 מיליון ש"ח.
אמיר מקווה כי המפקח על הביטוח שקיבל את העתק התביעה יתערב. לדבריו יש גם לתמוה על שתיקת התקשורת בפרשה. "זה מוזר שהדברים המשמעותיים מושתקים ורק אתר Nfc שלא מפחד, מפרסם".

תאריך:  14/05/2007   |   עודכן:  14/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
במלאת שנה לפעילותו פרסם ארגון אמון הציבור דוח פעילות    למעלה מ-75% מהתלונות הן בנושא שירות נאות ואחריות למוצרים
רונן ליבוביץ
ביום ה-30 לשביתה, הסטודנטים גייסו ח"כים וידוענים להפגנה בירושלים    גם הפעם ההפגנה הפכה לעימות עם שוטרים    לפחות תשעה סטודנטים נעצרו
אריאל שמידברג
מנכ"ל משרד האוצר הודיע כי הוחלט כי עד להגשת המלצות הוועדה ימשיך יהודה נסרדישי לכהן כממלא-מקום מנהל רשות המיסים עובדי אגפי המיסים התנגדו לפיצול ולניהול דו-ראשי
ערן גבאי
מאז שנכנס עמוס שפירא לתפקיד מנכ"ל סלקום הוא הוביל את החברה למהפך, שניכר היטב בתוצאות של החברה ב-2006, שהכשירו את הקרקע להנפקה המוצלחת השנה של החברה בבורסת ניו-יורק
מוטי אקסמיט
נהג מונית ערבי ממזרח ירושלים נרצח בתל אביב ככל הנראה על-רקע לאומני    גופת הנהג, תייסיר קראקי, בן 35 מבית חנינא, נמצאה בדירה ברחוב יונה הנביא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il