X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
החוטפים של החיילים האמריקנים פרסמו הודעה על-פיה שלום החיילים תלוי בהפסקת החיפושים אחריהם עוד נאמר כי המארב שבסוף השבוע בוצע כנקמה ברצח של נערה בת 14 על-ידי חיילים אמריקנים
▪  ▪  ▪
חיילים אמריקנים ושוטר עירקי [צילום: AP]

לוחמים הקשורים לאל-קאעידה הזהירו את ארצות הברית (ב') לעצור את החיפושים אחר שלושת החיילים האמריקנים הנעדרים "אם אתם רוצים בבטחונם". הפנטגון הכיר לראשונה בכך שהוא מאמין כי החיילים נמצאים בידי טרוריסטים.
ההצהרה פורסמה בשעה שאלפי חיילים אמריקנים ועירקים מנסים לאתר את החיילים בכל מקום אפשרי בדרום בגדד, בתקווה למצוא את מי שנראו לאחרונה בשבת, באזור הנחשב למאחז קיצונים סונים. 4 אמריקנים וחייל עירקים אחד נהרגו במארב באותה עת.
זה היום הרביעי שמטוסים, מסוקים ומטוסי מעקב מרחפים בשמי בגדדד מעל החוות והבתים סמוך למחמודייה, דרומית לבגדד. הכוחות האמריקנים והעירקים בודקים גם רכבים והולכי רגל, בעזרת כלבי גישוש.
המדינה האיסלאמית של עירק, קבוצת מורדים שכוללת את אל-קאעידה, פרסמה באתר אינטרנט הודעה על-פי היא דורשת כי האמריקנים יפסיקו את החיפושים כי אלה "יובילו לשחיקה בלבד", וכי "החיילים שלכם בידיים שלנו. אם אתם רוצים בביטחונים, אל תחפשו אותם", נאמר עוד בהצהרה.
עוד נאמר כי המארב שבסוף השבוע בוצע כנקמה על רצח של נערה בת 14 על-ידי חיילים אמריקנים באזור, בשנה שעברה. 5 חיילים הואשמו באונס ורצח של הנערה, ו-3 מהם הודו באשמה.
"אתם צריכים לזכור מה עשיתם לאחותנו...", נאמר. "במלחמה נגדכם, לפעמים אנחנו זוכים, לפעמים אנחנו מפסידים". ההודעה לגלגה לדמות "הבלתי מנוצחת" של החייל האמריקני.
בהצהרה אתמול אמר דובר הצבא האמריקני כי ארצות הברית עושה כל שביכולתה כדי למצוא את החיילים הנעדרים. "בשלב זה, אנחנו מאמינים כי הם נחטפו על-ידי טרוריסטים השייכים לאל-קאעידה... וזה מבוסס על מודיעין אמין ביותר", אמר.
אם אכן נחטפו שלושת החיילים כשהם בחיים תהיה זו החטיפה הראשונה בקנה מידה זה, של חיילים אמריקנים בעירק, מאז ה-23 במרס, 203, אז נחטפה החיילת ג'סיקה לינץ' ביחד עם 6 חיילים נוספים במארב סמוך לנסירייה, בו נהרגו 11 חיילים אמריקנים.
מפקד לשעבר בצבא האמריקני בעירק אמר כי לחיילים יש סיכוי גבוה יותר להחטף כיום כשהאסטרטגיה החדשה היא ללחום בקבוצות קטנות יותר. את הדברים אמר הגנרל ג'ורג' קייסי.
אל-קאעידה פעילה במשך שנים בדרום הבירה העירקית, אזור הידוע כאמור כמחאז סוני ו"משולש המוות", לאחר התקפות חוזרות ונשנות נגד האמריקנים והעירקים כמו גם נגד אזרחים שיעים. ביוני שעבר נטלה אל-קאעידה אחריות למותם של שני חיילים אמריקנים אשר גופותיהם ערופות הראש נמצאו באותו אזור בו בוצע המארב בסוף השבוע. מאוחר יותר הצהירה אל-קאעידה כי הרצח קשור לזה של הנערה בת ה-14. בהצהרה נפרדת קבוצת מורדים סונים - הג'יהאד והחזית הרפורמית - האשימה את אל-קאעידה ברצח 12 חבריה בשכונת דורה שבבגדד.

תאריך:  15/05/2007   |   עודכן:  15/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל-קאעידה: הפסיקו החיפושים אם אתם רוצים בביטחון החיילים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
ארצות הברית, בריטניה וגרמניה הגבירו לאחרונה את האבטחה במטוסים הממריאים מבריטניה וגרמניה לארה"ב, בעקבות מידע מודיעיני לפיו חולייה של אל-קאעידה מתכננת לבצע מתקפת טרור אווירית בשמי האוקיאנוס האטלנטי
עידן יוסף, צבי נצי"ב
דיווח: שיירה נושאת נשק שהגיע מארה"ב ונועד לממשלו של אבו מאזן נלכדה בידי חמאס    ארגוני הטרור בעזה: נמשיך לחטוף כל נשק שיסופק למיליציות של אבו מאזן
מוטי אקסמיט
השר דיכטר ומפכ"ל המשטרה העניקו ארבע דרגות ניצב לקציני משטרה    רנ"צ כהן: "הסגל הבכיר של המשטרה הם אלה שגורמים לדברים לקרות"
עידן יוסף
פלומבות וחותמות המעידות על חיי מסחר ומנהל בתקופת המלכים דוד ושלמה וצאצאיהם שהתגלו בעיר דוד נחשפו הערב בכנס לאיחוד ירושלים בהשתתפות 400 בכירים במשק
מוטי אקסמיט
כשבוע לאחר חגיגות אוהדי בית"ר ירושלים באיצטדיון טדי, שהסתיימו בשלושה אוהדים פצועים באורח קשה, הוגשו הערב מסקנות ועדת הבדיקה שהקים מפכ"ל המשטרה    ככל הנראה לא יוגשו מסקנות אישיות נגד ניצב אילן פרנקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il