X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זאת לאחר שהרב לאו החליט שלא להתמודד על התפקיד ריבלין: "זכיתי. אין לי אלא להודות על תמיכתם" מזכ"ל המפד"ל התקשר לריבלין והודיע לו רשמית על החלטת הסיעה
▪  ▪  ▪

הרב ישראל מאיר לאו החליט שהוא לא מתמודד לנשיאות, האיחוד הלאומי- מפד"ל תתמוך בריבלין. מזכ"ל המפד"ל, שר שלום ג'רבי, טילפן הבוקר לריבלין והודיע לו רשמית על החלטת הסיעה לתמוך בו לנשיאות.
לדברי ריבלין, "זכיתי. אני גאה ליהנות מתמיכתה של המפלגה הדתית לאומית ולא נותר לי אלא לשבח ולהודות על הבחירה".
הרב הראשי לתל אביב הרב ישראל מאיר לאו החליט לוותר על ההתמודדות לנשיאות. במפגש שהתקיים ביום ראשון בלילה בביתו, הפצירו בו רבני העיר תל אביב להמשיך בשליחותו בעיר, מה שככל הנראה תרם לכך רבות. מקורבים לרב לאו מסרו לאתר 'דתילי' כי אמש התקבלה סופית בלשכת הרב ההחלטה שלא להגיש מועמדות לתפקיד נשיא המדינה.
עוד נודע כי משלחת של למעלה מעשרים מרבני השכונות בתל אביב, דיינים וראשי קהילות הגיעו ביום ראשון בלילה לביתו של הרב לאו והפצירו בו במשך שעה ארוכה: "ותר על הנשיאות, המשך שליחותך בתל אביב".
הרב לאו הודה נרגשות לרבנים ואמר להם כי הוא מייחס משקל רב לפנייתם. במפגש שנמשך קרוב לשלוש שעות השתתפו, בין היתר, הרב מיכה הלוי, הרב הדיין אברהם ריגר, הרב אברהם ליכטנשטיין, הרב משה הרשטיק, הרב יורם זלצברג, הרב ישראל יפת, הרב אלימלך שפירא, הרב שמעון פרנקל, הרב אברהם שיינפלד, ממנהיגי 'אגודת ישראל', הרב משה זבולון, הרב צבי מובשוביץ, הרב אברהם מנלה, המכהן כמנכ"ל 'חברה קדישא' בתל אביב - כולם רבני שכונות ומרכזים בתל אביב.
בנוסף השתתפו במפגש יו"ר המועצה הדתית בתל אביב אלדד מזרחי, שהיה מיוזמי הפגישה, חברי המועצה הדתית, גבאי בתי כנסת וראשי קהילות. "אנו מבקשים שהרב ימשיך בשליחותו בתל אביב. הנשיאות אולי תפסיד, אבל שושלת הרבנים והעיר כולה רק ירוויחו מכך. אנו מבטאים כאן את רחשי לב הציבור. אנו רוצים לראות את הרב ממשיך איתנו. באנו לכאן כדי להסיר את ההתלבטות שלך", אמר במפגש יו"ר המועצה הדתית אלדד אזרחי.
מזרחי סיפר כי זו היתה התארגנות ספונטנית של הרבנים שביקשו להביע חששם ממה שעלול לקרות לצביונה הדתי-תורני של ה'עיר העברית הראשונה', אם יחליט הרב לאו לעזוב. "החיבור של הרב לאו לתל אביב הוא טבעי. אולי היינו צריכים לקיים את המפגש הזה כבר לפני זמן רב. אני מקווה שהצלחנו להשפיע עליו, אבל אם חלילה יחליט לעזוב, תחושת ההחמצה תהיה גדולה", הוסיף מזרחי.
הרב מיכה הלוי, רב שכונת נחלת יצחק, פנה לרב לאו ואמר: "מסורת אסור להפסיק. הרב דיבר פעמים רבות על מסורת הרבנות במשפחתו וזה דבר חשוב מאין כמוהו - להמשיכה. עד היום לא דיברתי אתך על כך, משום שלא חשבתי שתהיה 'הווה אמינא' כזאת". הרב אלימלך שפירא התייחס למוסד הנשיאות שהוכתם והפך, לדבריו, ללעג ולקלס. "מדברים על כך שהתפקיד מיותר. טוב לרב וטוב לקהל שהמצב יישאר על מכונו".
הרב שפירא ציטט דברים בשם הרבה מסדיגורא שאמר, כי "מתל אביב נצא לקבל את משיח צדקנו והרב חייב להישאר כאן". הרבנים שבו והדגישו כי "איך בכלל עלה על הדעת להחליף את הרבנות בתפקיד זר כל כך לאדם במידותיו של הרב". הם פנו בהתרגשות לרב לאו: "כתר תורה עולה על הכל. מקומו של הרב בעירנו, זה נאה לעיר ונאה לכבוד הרב. אנו מתחננים על נפשנו, למעננו עשה".

תאריך:  15/05/2007   |   עודכן:  15/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האיחוד הלאומי-מפד"ל תתמוך בריבלין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הרב המגוחך לאו
אמנונן  |  16/05/07 09:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
כך עולה מדוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית    נמצא כי כל 1,300 הצנטריפוגות הפועלות בנתנז עובדות במלוא המרץ ומפיקות דלק גרעיני
מתי טוכפלד
רה"מ אולמרט הנמצא בירדן: "אני מוכן לבוא לכל מדינה שתזמין אותי ותהיה מעוניינת בשיחות ללא תנאים מוקדמים"    גם שמעון פרס נמצא בירדן בכינוס לחתני פרס נובל
יפעת גדות
הליכון בשילוב עם שולחן עבודה שפותח על-ידי מדענים מבטיח ירידה של 30 קילו בשנה    הזמנתם כבר?
הדר פרבר
הפיצוץ אירע בתוך מלון בעיר פשוואר    למעלה מ-20 פצועים
אריאל שמידברג
יחידת אתגר, בשיתוף פעולה עם רשות המיסים דרום, פשטה על מגרש הסדר ועצרה את בעליו    החשוד נעצר בחשד לעבירות של סחר בחלקי רכב גנובים בקנה מידה גדול, מרמה, שימוש בחשבוניות פיקטיביות ועבירות כלכליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il