X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוגשו מסקנות ועדת הבדיקה המשטרתית לאירועי איצטדיון "טדי" לדברי הוועדה, תהליך עבודת המטה של המחוז היה תקין הסיבות לאירועים: בעיית תשתית, התנהגות האוהדים, והורדת חלק מכוחות המשטרה מהיציעים לכר הדשא בדקה ה-75 אין המלצות אישיות נגד אף אחד מהמעורבים
▪  ▪  ▪
אירועי טדי

מסקנות ועדת הבדיקה שהוקמה בעקבות אירועי משחק הכדורגל באיצטדיון "טדי", במהלכו נפצעו עשרות אנשים, מצדיקות את מפקד מחוז ירושלים בהיערכותו למשחק רגיל ולא למשחק אליפות. הוועדה מצאה, שכל תהליך עבודת המטה של המחוז, היה תקין ובוצע בהתאם לנהלים. הוועדה לא מצאה מקום לקבוע המלצות אישיות נגד מי מהמעורבים.
כזכור, ב-6.5.07, התקיים משחק כדורגל בין הפועל פ"ת לבית"ר ירושלים, באצטדיון "טדי" בירושלים. בעקבות ההתרחשויות, בסיומו של המשחק, שהביאו לפציעתם של עשרות, מתוכם שניים באורח קשה, מינה המפכ"ל דודי כהן ועדה בודקת לאירועים. בראש הוועדה עמד ניצב אבי בן חמו.
ממצאי הדוח מעלים, כי בעקבות ניצחון מכבי תל אביב במוצאי שבת 5.5.07, הובהר כי המשחק ביום ראשון 6.5.07 לא יהווה משחק הכתרה. "נתוני המודיעין במחוז, הירידה בביקוש לכרטיסים וביטול ההזמנות, תמכו בהערכה זו והביאו את פיקוד המחוז בצדק, להחלטה כי מדובר במשחק רגיל, שאין בו צפי להפרות סדר", כתבו חברי הוועדה. חברי הוועדה הוסיפו וכתבו, כי תהליך עבודת המטה של המחוז היה תקין ובוצע בהתאם לנהלים.
"הלחץ והמעקה היוו מלכודת"
בדוח עולה, כי "עד הדקה ה-85 התנהל המשחק בעצלתיים וחלק מהאוהדים אף נצפו עוזבים את היציעים. בדקה ה-85, החל רצף אירועים, שתחילתו בנהירת אוהדים מהיציע הצפוני לכיוון הגדרות ובמקביל, גם מהיציע המזרחי. זרימת האוהדים החלה בעקבות שמועה שהופצה, לפיה הורדו נקודות למכבי תל אביב על-ידי בית הדין למשמעת, עובדה אשר היתה הופכת את בית"ר ירושלים לאלופה בתום המשחק. זאת ועוד, הבקעת השער בדקה ה-88 וריצת השחקנים לעבר האוהדים, הלהיטו את האווירה ביציעים, דבר שהוביל, אף הוא, להגברת זרימת הקהל לכיוון הגדרות".
"כתוצאה מהלחץ על השער ביציע המזרחי, דקה ו-47 שניות לאחר שריקת הסיום, פתח מפקד היציע את השער ואיפשר לקהל לצאת לכר הדשא. עם פתיחת השער, החלה נהירה גדולה של אוהדים מהיציע לכיוון השער. קהל האוהדים אשר פרץ מהשער, נבלם על-ידי המעקה המוצב ברמפת היציאה. הלחץ הכבד של הקהל מאחור מחד, והמעקה שבלם יציאתם מאידך, היוו מלכודת, שגרמה לעיקר הנפגעים, עד אשר כיבוי אש חתך את המעקה ואיפשר את מעבר הקהל אל כר הדשא".
הוועדה מציינת כי ישנן שלוש סיבות עיקריות לאירועים: בעיית תשתית, התנהגות האוהדים, והורדת חלק מכוחות המשטרה מהיציעים לכר הדשא בדקה ה-75.
בעניין הגדרות, קובעת הוועדה כי "החלטת מפקד המחוז לא להוריד את הגדרות בעונה הנוכחית ולדון בכך לקראת העונה הבאה, עומדת במבחן הסבירות המבצעית". זאת בשל הצפי להתנהגות אוהדי בית"ר ירושלים נוכח ניסיון העבר והרגישות הנובעת מעונת האליפות. חברי הוועדה מציינים, כי סוגיית הסרת גדרות שנויה במחלוקת מקצועית ואין לגביה עמדה אחידה.
המלצות הוועדה:
  • להשאיר את ההחלטה, לפיה הורדת הגדרות תהיה בסמכותו ובהחלטתו של מפקד המחוז בלבד, בהתאם להערכת מצב.
  • במגרשי הכדורגל בהם קיימת גדר, רובו המכריע של הכוח המיועד לשמירת הסדר, יוצב בתוך הטריבונות.
  • מבנה השער ביציע המזרחי דורש בחינה מחדש, בהיבט הבטיחותי.
  • החל מהעונה הבאה, לא יאושרו על-ידי המשטרה מגרשים, בהם מספר השערים מהיציע אל כר הדשא, לא יעמוד ב"תקנות הבטיחות במקומות ציבוריים" (תקנות שקובעות את מספר השערים וגודלם, ביחס לאוכלוסיה שאמורה לעבור דרכם).
  • בכל משחק כדורגל, בשלב ההכנות, יתודרכו ויתורגלו הכוחות לגבי תרחישים ותגובות.
  • לקראת העונה הבאה, ישודרגו בכל האצטדיונים מערכות הכריזה והטמ"ס, לשיפור השליטה, בעת אירוע חריג.
  • אירוע זה ישמש כמנוף לשינוי ההיערכות בשמירת הסדר באצטדיוני הכדורגל והתאמתה למודל האירופאי, לפיו האחריות בתוך המגרש מוטלת על מועדוני הכדורגל ולא על המשטרה. חברי הוועדה מציינים, כי הנושא הועלה בפני יושב-ראש ההתאחדות, אבי לוזון, שנתן ברכתו העקרונית.
מפכ"ל המשטרה, דודי כהן, אימץ את המלצות הוועדה ואמר: "משחק כדורגל אמור להיות אירוע תרבותי וספורטיבי. להגשמת יעד זה, נדרש שיתוף פעולה רב-מערכתי, לו שותפים הנהלת הקבוצה, האוהדים, מועדון הכדורגל, ההתאחדות והמשטרה". המפכ"ל הדגיש כי, בכוונתו לפעול ליישום המודל האירופאי, לפיו האחריות בתוך המגרש מוטלת על מועדוני הכדורגל. דוח הוועדה הוצג לשר לביטחון פנים, אבי דיכטר, ולשר המדע, התרבות והספורט, ראלב מג'אדלה.
השר לביטחון הפנים, אבי דיכטר, הגיב למסקנות הוועדה ואמר כי "אירוע ספורטיבי אינו יכול להסתיים בהתפרצות אלימה ובפציעתם של עשרות. עלינו להוקיע את האלימות הפיזית והמילולית בטריבונות, בדרך למגרש ובסיום. בזכות ההערכות המקצועית של משטרת מחוז ירושלים וההחלטות המבצעיות מתחילת האירוע, הסתיים האירוע בפציעת אוהדים. התקלות אשר צפו ועלו במהלך התחקיר, אינן מצביעות על כשל מערכתי או פיקודי".

תאריך:  15/05/2007   |   עודכן:  15/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הבדיקה לאירועי טדי לא מצאה אחראים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בראש ועדת הבדיקה קצין משטרה
נחום שחף  |  15/05/07 23:00
2
יש אחראים
עוזי ראשלצ  |  16/05/07 08:03
3
נכון, המשטרה בדקה את עצמה
אבי ממודיעין  |  17/05/07 20:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
פקחים ממשלתיים ביקרו באילת ואיתרו מתווכים המתחרים ביו"ר נחמן שכטר, הפעיל בעיר    "שילמנו למדינה 45 מיליון שקל בעד אגרות, ולא קיבלנו שקל חזרה"    דורש להלחם בחאפרים ומתווכים-שרלטנים
מחלקה ראשונה
מתחילת השנה עלו המדד הכללי ב-0.3 אחוז, המדד ללא ירקות ופירות ב-0.4 אחוז והמדד ללא דיור ב-0.6 אחוז    בשנים עשר החודשים האחרונים ירדו המדד הכללי ב-1.3 אחוזים
הילה רפופורט
50 עצורים במהומות ברובע כריסטיאנה, האזור ההיפי שבמרכז קופנהגן, על-רקע הכוונה להרוס את השכונה המוזנחת ולבנות במקומה בניינים חדשים
ניר יהב
בעקבות מטח רקטות הקסאם הכבד על העיר, הוחלט לסגור היום את כל מוסדות החינוך בעיר    אחת מהרקטות פגעה בבית וגרמה לפציעתה של אישה באורח בינוני
גלית יצחק
כך עולה מסקר שערך ארגון בטרם    כ-90% מאשפוזי הילדים עד גיל 18 הינם בעקבות פגיעות בבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il