X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאחר שהתובעים חתמו על זיכרון דברים לקניית דירת גן נודע להם שהוצא צו הריסה על תוספת בנייה בהתערבות בית המשפט המוכרים החזירו מקדמה
▪  ▪  ▪
[צילום: עומר שיקלר]

לפני שחותמים על עסקה לקניית בית יש לבדוק אם לא חלים על הבית צווי הריסה, עיקולים, הערות אזהרה וכד'. מיכל ויוסף בלילטי, חתמו בחודש אפריל 2003 על זיכרון דברים לקניית דירת גן בבית שמש מאניטה ומאיר לוזון במחיר של 150 אלף דולר.
במעמד החתימה שילם הזוג בלילטי מקדמה בסך 2,000 דולר והסכם המכר אמור היה להיחתם בנוכחות עו"ד. זמן קצר לפני כן, התברר לזוג בלילטי, שעקב חריגת בנייה (תוספת מבנה של 7.3 מ"ר), הוצא צו הריסה ועל הזוג לוזון הוטל קנס כספי. הזוג בלילטי החליט שלא לחתום על הסכם המכר וביקש את המקדמה. לאחר שנתקל בסירוב תבע את הזוג לוזון בבית המשפט לתביעות קטנות בבית שמש בסכום של 17,800. התובעים האשימו את הנתבעים בהפרת חוזה וטענו שלא היו חותמים על זיכרון דברים אם ידעו שעל המבנה רובץ צו הריסה. לטענתם על הנתבעים לשלם פיצוי מוסכם בגין הפרת חוזה בסך 2,000 דולר.
בכתב ההגנה טען הזוג לוזון שהתובעים ידעו על צו ההריסה וכל המסמכים הנוגעים לנכס הומצאו להם. "לפני שזיכרון הדברים נחתם, התובעים ראו את פסק הדין והסיבה האמיתית לביטול העסקה קשורה לרצונם להפחית את מחיר הדירה". הנתבעים ביקשו לדחות את התביעה ולחייב את התובעים בהוצאות.
בדיון בפני השופט שמעון שטיין, שהתקיים בחודש ינואר, העיד מתווך שקיבל הסכם בלעדיות למכירת הנכס, שלא ידע על פסק הדין נגד מאיר לוזון והעניין לא הובא בפני הקונים במעמד חתימת זיכרון הדברים בו נכח. לטענתו, עוה"ד של התובעים אמר שיש בעיה עם שטח הגינה שמהווה רכוש משותף והוא השיב שאם יש בעיה, אין מקום לבצע עסקה.
בפסק הדין קיבל השופט את התביעה בחלקה. "התרשמתי שעניין צו ההריסה לא הובא בפני הקונים בעת החתימה על זיכרון הדברים, ומסיבה זו בלבד יכלו לבטלו ולא לחתום על ההסכם". השופט השתכנע מדברי הנתבע שהתובעים רצו לסגת מהעסקה מסיבות אחרות - בלתי מוצדקות הקשורות למחיר הדירה.
השופט פסק שהנתבעים ישלמו לתובעים סך של 8,460 שקל (שהם 2,000 דולר על-פי שיעורם ביום מתן פסק הדין), בתוספת 750 שקל הוצאות משפט בתוך 30 יום. השופט שטיין הוסיף שאין לפסוק לתובעים פיצוי בגין הפרת הסכם. השופט שכח לציין שלצדדים נתונה בקשת רשות ערעור בתוך 15 יום לבית המשפט המחוזי. ת.ק: 1139/06.

תאריך:  16/05/2007   |   עודכן:  16/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עסקה לקניית בית בוטלה בגלל צו הריסה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מתווך הגון-!-שעזר במשפט
ofermargolin  |  16/05/07 11:03
 
- מה הקשר למתווך הגון?
שירית 3  |  16/05/07 20:54
 
- המתווך זכאי לשכ"ט גם אם
עו"ד ע  |  19/05/07 18:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר יהב, הילה רפופורט
מסוקי חיל האוויר ירו לעבר שטחים פתוחים בצפון עזה, בתגובה לירי הקאסם על הנגב המערבי    אישה נפצעה בינוני-קשה מפגיעה ישירה של קאסם בשדרות    לפחות 23 טילים נורו מהבוקר    תושב העיר שביתו נפגע מקסאם, ל-Nfc: "שיעזבו אותי מהחלטות גדולות. שיקצו את הכסף מיידית למיגון הבתים"
הדר פרבר
שר ההגנה היפני אמר כי מערכת ההגנה יפנית מוגבלת ולא תוכל להתמודד עם טילים שמפתחת צפון קוריאה, בה הוא רואה איום    אמר כי יפן וארצות הברית צריכות למצוא דרכים להתמודד עם האיום הפוטנציאלי
הדר פרבר
הצבא האמריקני מגביר את החיפושים אחר שלושת החיילים אשר נחטפו ככל הנראה בידי אנשי אל-קאעידה
יפעת גדות
גברים שאכלו תזונה ים תיכונית היו בסיכון נמוך ב-50% לפתח מחלת ריאות חסימתית כרונית בהשוואה לאלו שאכלו תזונה מערבית, גם לאחר שנלקחו בחשבון גיל, עישון, וגורמי סיכון אחרים
הדר פרבר
ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אמר לניו-יורק טיימס כי לא ניתן לעצור את אירן הגרעינית    פקחי סבא"א אומרים, לאחר שביקרו באתר בנתנז, כי אירן תוכל להפעיל 3,000 צנטריפוגות כבר בחודש הבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il