X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית מספר הצעות חוק לעגן את סמכותם של בתי הדין הרבניים לדון בנושאי נישואין וגירושין ח"כ גפני: "אם לא תתקבל הצעת החוק, נגרום נזק בל יתואר לנשים" ח"כ יחימוביץ' מתנגדת: "ניצחון החרדים בהעברת סמכויות לידי בתי הדין הרבניים, היא חרפה נוספת לקואליציה"
▪  ▪  ▪
גפני. למען הנשים [צילום: יהדות התורה]
יחימוביץ'. חרפה

   מתן פריידין
האם תוחזר הסמכות לביה"ד הרבני?

הצעות חוק שיפוט בתי-דין רבניים בנושאי נישואין וגירושין אושרו היום (ד', 16.5.07) בקריאה טרומית ויעברו לוועדות הכנסת להכנתן לקריאה ראשונה. מטרת הצעות החוק היא לעגן את סמכותם של בתי הדין הרבניים לדון בהסכמת הצדדים בענייני ממון בפרט ובעניינים אזרחיים היכולים לשמש נושא להסכם בין צדדים בכלל. כמו כן, מבקשים המציעים לעגן בחוק את סמכותם הנלווית של בתי הדין הרבניים לדון בסכסוכים שהתגלו בקשר לפסקי דין שנתנו על ידם או להסכמים שאישרו, בעניינים שבסמכותם.
אחד ממציעי ההצעות, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר במליאת הכנסת, כי "כל מי שדואג לנושא העגונות צריך לדעת שבבתי הדין משתדלים לתת גט כאשר בני זוג נפרדים כדי שלא תהיה אשה עגונה וגם כדי שהגבר לא יהיה עגון, ועושים כל מאמץ בבתי הדין שהגט יהיה מהיר. כאשר יש ויכוח ממוני וזה עלול לעכב את מתן הגט, ואז האשה נשארת עגונה, קובע בית הדין שנותנים את הגט והגט חל מבחינה הלכתית אם מסכימים שני בני הזוג שהדיון הממוני יימשך לאחר מתן הגט. לפי פסיקת בית המשפט שבגללה מונחת הצעת החוק הזאת והיא מובאת לכאן, יקרה מצב שבתי הדין לא יתנו גיטין עד שלא ייגמר אחרון הדיונים על הנושא הממוני.
עוד אמר, כי "אם לא תתקבל הצעת החוק, נגרום נזק בל יתואר לנשים שנמצאות בהליך גירושין, כאשר כולנו, כל חברי הכנסת, בלי יוצא מן הכלל, מעוניינים לא להקשות על אישה שנמצאת בהליכי גירושין. הרי אנחנו מעוניינים שלא יהיה לה מצב של עגינות, ואותו דבר גם לגבר אבל בעיקר לנשים. אם הצעת החוק הזאת לא תעבור, מה שיקרה הוא שבתי הדין ייאלצו בעל כורחם לעכב את מתן הגט עד שיסתיים כל ההליך הממוני שאין לו כל קשר לעניין של הגט אלא אם כן כופים על בית הדין לעשות את זה".
ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) אמרה בתגובה להעברת הצעות החוק, כי "ניצחון החרדים בהעברת סמכויות לידי בתי הדין הרבניים, היא חרפה נוספת לקואליציה והפרה מוחלטת של הסטאטוס קוו והפרת ההסכם הקואליציוני. שוב מתברר שהשותפות עם קדימה, בראשות אולמרט, גורמת נזק למפלגת העבודה ולבוחריה".
גם חברי הכנסת זהבה גלאון (מרצ-יחד) ואופיר פינס (עבודה) העבירו ביקורת על העברת הצעות החוק. הם תקפו את ראש הממשלה על "שאפשר לחברי הכנסת הדתיים להעביר הצעות חוק שמרחיבות את סמכויותיהן של בתי הדין הרבניים, הידועים בקיפוח זכויות הנשים תוך עשיית דיל איתם לצרכים קואליציוניים". לדבריהם, "ההצעה מעצימה את כוח הסחיטה של בעלים כלפי נשותיהם וגורמת להפקרתן של נשים בישראל".

תאריך:  16/05/2007   |   עודכן:  16/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכנסת מרחיבה סמכות בתי הדין הרבניים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הכנסת בכלל איננה קובעת
פוסטמה מצויה  |  16/05/07 15:24
2
אולמרט קונה שרידות ע''ח הנשים
שי אלידע  |  16/05/07 18:23
3
זועה
אמנונן  |  16/05/07 21:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
תלך בעקבות הראל    הידיעה על כוונת החברה להיכנס לאשראי צרכני פורסמה לראשונה ב-Nfc
מחלקה ראשונה
עו"ד יורם אברהמי, בן 41, מונה לתפקיד היועץ המשפטי של מפלגת העבודה    אברהמי הוא בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, בעל משרד עורכי דין המתמחה בתחומי המשפט הציבורי והמסחרי
אלעזר לוין
חברת הנסיעות של הסטודנטים נכנסת להונגריה    רכשה עם שותף מלון בבנייה בן 107 חדרים, והתחייבה לרכוש מלון נוסף בן 160 חדר
מתי טוכפלד
קופת המפלגה ריקה לאור הכישלון בבחירות האחרונות, מה משהביא את מנכ"ל המפלגה ליזום תוכנית לפיה נתניהו ירצה במהלך הארוחה ומחיר הכניסה יעמוד על אלף שקלים לסועד
רונן ליבוביץ
הצעת החוק המאפשר התקנת תקנות לצורך משאל עם על עתיד שטחים שאמורים להיות מפונים ומוחזרים במסגרת הסכם שלום עברה ברוב של 26 מול 18 תוך התנגדות של ראש הממשלה    יוזם ההצעה, ח"כ יצחקי: "לא עשיתי דבר מהפן האישי אלא מהפן המהותי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il