X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: AP]
יפן: נלחמים בהפלות ונוטשים ילדים
אב השאיר את בנו בן ה-3 במקום המשמש להבאת תינוקות לא-רצויים התקשורת גינתה את האב שמסר את הילד יפן מנסה להילחם בנטישת תינוקות
יפן: חדר לתינוקות לא רצויים
הדר פרבר
רעיון שיושם כבר בגרמניה מיושם כעת ביפן: חדר מיוחד שאליו יכולות אמהות להביא תינוקות לא רצויים בלי להזדהות * הילדים יועברו לבתי יתומים
לרשימה המלאה

מסירה אנונימית ראשונה של תינוק לא-רצוי עוררה ביפן גל של זעם לאחר שהתברר כי ילד בגיל הגן ולא תינוק הועבר דרך החלון המיוחד לידי האחיות בבית החולים היפני. התקשורת גינתה את האב שמסר את הילד.
האוכלוסיה ביפן הצטמצמה מאז 2005, כשצעירים רבים בוחרים לדחות את הנישואים ולפתח עתיד עצמאי תחילה. עם זאת בתחילת 2007 נרשמה עלייה בשיעור הילודה ביפן. כך עולה מהלשכה היפנית לסטטיסטיקה. יש לציין כי הבאת ילדים לעולם מחוץ למסגרת הנישואים אינה מקובלת ביפן.
הרשויות ביפן עושות מאמצים כבירים כדי לעודד את הזוגות במדינה להוליד יותר ילדים. ביוני האחרון התקבלה החלטה, לפיה חברות עסקיות יציעו תנאים גמישים יותר לאימהות עובדות. אולם, העלויות הכבדות הכרוכות בגידול ילדים ביפן, כמו גם העובדה שהגברים עובדים שעות ארוכות מדי יום מחוץ לבית, מאלצות את האימהות לעזוב את מקומות העבודה לאחר הלידה, או פשוט להימנע מלהביא יותר מילד אחד לעולם.
הפתרון החדש: מסירת תינוקות באופן אנונימי לבית החולים הקתולי בקוממוטו, לכאורה כדי לרפות את ידיהן של נשים אשר מתכננות לבצע הפלה או לנטוש את הרך הנולד במקומות ציבוריים שאינם בטוחים. השירות נפתח לציבור ב-10 במאי.
מדובר ביחידה ובה דלת, 50 ס"מ על 60 ס"מ, ציור של שתי חסידות נושאות תינוק ומסר: "בבקשה השאירו משהו בשביל התינוק". האם יכולה להעביר את התינוק דלת הפתח הקטן כאמור בלי שהיא מזדהה לצד השני של פתחה. כשנפתחת הדלת מופעלת מצלמת מעקב ותחנת האחיות מקבלת התראה. בחדר ישנה מערכת אינטרקום כדי לעודד את ההורים ליצור קשר עם צוות בית החולים.
סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי ביום הראשון כאמור, נמסר ילד בן 3. על-פי הדיווחים, נמסר הילד על-ידי אביו, אשר נראה מחזיק בידו בדרכו לבית החולים. השניים ככל הנראה הגיעו ברכבת המהירה לקוממוטו אך לא ברור מהיכן.
"באתי עם אבא", צוטט הילד בעיתון מייניצ'י. התקשורת המקומית דיווחה כי הילד הצליח לזהות את עצמו בשמו, אך לא ברור האם ידוע מי האב.
גילוי גילו של הילד עורר זעם בקרב מנהיגים פוליטיים, כשראש הממשלה, שינזו אבה אמר כי מדובר במעשה "שאינו מקובל" וקרא להורים להתייעץ עם עובדים סוציאליים כדי לקבל עזרה ולהחליט האם גידול ילדים קשה מדי. בבית החולים סירבו להגיב את המקרה אך אמרו כי יש הגבלת גיל על מסירת התינוקות.
המשטרה החליטה כי לא מדובר בביצוע פשע כלשהו מאחר שהילד נשאר במצב שבו לא נחשף לפגיעה כלשהי, כך דיווחה סוכנות הידיעות קיודו (ד').
פתח קטן בצד בית החולים מאפשר לכל אדם להניח תינוק באינקובטור מיוחד למשך 24 שעות, זאת לאחר סדרת מקרים שבהם תינוקות ננטשו בפארקים ציבוריים ובסופרמרקטים.
"אנחנו חייבים לחשוב מחדש" על הדבר, נאמר במאמר המערכת של העיתון השמרני שנקי, שכינה את נטישת הילד בן ה-3: "בלתי נסלחת", וציין כי שלא כמו תינוקות, עלול הילד לסבול מטראומה.

תאריך:  17/05/2007   |   עודכן:  17/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יפן: נלחמים בהפלות ונוטשים ילדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
אזרח אוסטרלי שהתאסלם והורשע בתכנון פיגוע בשגרירות ישראל בקנברה שוחרר לאחר שריצה מחצית מעונשו    טוען כי כבר אינו בקשר עם אל-קאעידה
יפעת גדות
יש מה לעשות כדי להבטיח שימוש נכון בטוח ויעיל בתרופות
יפעת גדות
הרצאה בנושא התקיימה במסגרת אירועי חבר הנאמנים של אוניברסיטת בר-אילן, אשר במהלכם מוענק לאהרון צ'חנובר תואר דוקטור לשם כבוד    צ'חנובר הרצה על תגליתו אשר זיכתה אותו בפרס הנובל לכימיה לשנת 2004: מערכת האוביקויטין לפרוק חלבונים
הדר פרבר
אפשרות התפטרותו של וולפוביץ' עולה ממסמך שדלף מהפאנל הדן בעתידו
יפעת גדות
חוקרים הצליחו לגרום להתחדשות שיער במסגרת מחקר בעכברים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il