X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברת הנדל"ן תכן חיסלה את רכושה ונכנסת לפירוק הנאמן ינסה למנוע חיובי מס
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

איש הנדל"ן אלי טהרי מארה"ב רכש ביום ה', 17 במאי, מחברת תכן, 10 קומות משרדים ונכסים נלוים במגדל רסקו, רחוב פריש בת"א. הוא ישלם 95 מיליון שקל. טהרי קונה את הקומות 1, 8-7, 16-11 ו-18 במגדל רסקו, וכן 230 חניות מקורות ואולם כניסה. שטח המשרדים - 7,140 מ"ר. כל התמורה מיועדת לפרעון חלקי של חובות תכן לבעלי אג"ח של החברה, העומדים על כ-400 מיליון שקל.
עם מכירת הקומות חיסלה תכן את כל עסקיה ונכסיה. קודם לכן מכרה לעו"ד ארנון חטר-ישי (בנו של דרור) את הקומה ה-25, העליונה במגדל, בכ-9 מיליון שקל. בעבר מכרה לאחרים קומות אחרות בבניין. לחברה אין נכסים או פעילות אחרות. תכן נכנסת עתה להליכי פירוק, ולבעלי אגרות החוב אין סיכוי ממשי לקבל עוד כספים ממנה.
נאמן החברה הודיע בסוף השבוע, כי יפעל לכך ששלטונות המס ימחלו לחברה על יתרת החובות, בשים לב לעובדה שלחברה ממילא אין ממה לשלם. המדובר בעיקר בחובות למס רכוש, מאחר שהחברה מפסידה זה שנים, ולכן אינה חייבת כספים למס הכנסה.
בכך מסתימת פעילותה של תכן, בבעלות 76 קיבוצי השומר הצעיר. הקיבוצים הקימו בעבר את החברה כדי להפוך אותה לחברת הנדל"ן המובילה שלהם. החברה יזמה את בנית מגדל רסקו, ליד בית ציוני אמריקה בת"א. הם גייסו אג"ח בבורסה למימון פעילותם. משבר הנדל"ן וקשיים אחרים הביאו לכך, שהחברה לא פיתחה יזמות נוספת. היא גם לא הצליחה לפרוע את החובות לבעלי האג"חים, ואי לכך מינה בית המשפט המחוזי בת"א נאמן לחברה, כדי לשמור על האינטרסים של בעלי אגרות החוב, ולממש רכוש ככל האפשר כדי לפרוע לפחות חלק מהחוב.
אלי טהרי רכש את קומות המשרדים מחברת תכן באוגוסט אשתקד, במכרז. המחיר ששילם אז היה שווה ערך לכ-22 מיליון דולר - 18 מיליון דולר לקומות המשרדים (כולל קומת כניסה) ו-4 מיליון דולר לחניות. המחיר ששילם אז היה שווה-ערך לכ-2,500 דולר למ"ר משרדים. למקום השני במכרז הגיעה אמות השקעות, שהציעה 93.5 מיליון שקל. למקום השלישי הגיעה ריט 1, בשליטת ליאו נואי מאנגליה, שהציעה 92 מיליון שקל. למקום הרביעי הגיעה ארלדן. חתימת החוזה התעכבה 9 חדשים בשל דיונים על גורל חברת תכן לאחר סיום מכירת נכסיה. הוא יהנה מדמי שכירות שוטפים, כי כל הקומות מושכרות, לעורכי דין, חברות פיננסיות ואחרים.
טהרי קנה אשתקד מהסתדרות ציוני אמריקה את בית ציוני אמריקה, אף הוא ברחוב פריש בת"א, כולל מגרש צתמוד, שיש תוכנית לבנות עליו מגדל מגורים בן 20 קומות. בבעלות טהרי גם מגרש בכיכר המדינה בת"א; שם הוא אחד מקבוצה גדולה של בעלים פרטיים, המתכננת לבנות במקום שלשה רבי-קומות למגורי יוקרה.

תאריך:  20/05/2007   |   עודכן:  20/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלעדי: טהרי רכש משרדים בת"א ב-95 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
השר רפי איתן הבטיח לראש עיריית שדרות להקצות שני מיליון שקלים מתקציב המשרד לענייני גמלאים, למימון פעילות של ציבור הגמלאים בשדרות
הילה רפופורט
מדובר בשטר של 50 ריאל    מצדו האחד של השטר תתנוסס תמונת אל-אקצה ומן הצד השני תופיע תמונה של כיפת הסלע
אריאל שמידברג
השר פרס נועד בירדן עם המלך עבדאללה    לדברי המשנה לרה"מ, "הבעיה באזור איננה השגת הסכם, אלא מימושו. בשבילנו ביטחון אזרחינו הוא העדיפות העליונה. לא נאפשר לנסות לפגוע ולהרוג את אזרחינו"
אלעזר לוין
פורש מהקבוצה עם חבילה של 102 מיליון שקל    מסיים בגיל 69 קריירה בנקאית-נדל"נית בת 40 שנה    יפרוש רק לאחר שאריסון תמצא יו"ר במקומו
מתי טוכפלד, אריאל שמידברג
לאחר שהקבינט המדיני ביטחוני אישר להגביר את הצעדים להפחתת ירי הקסאם, שתי רקטות נחתו באזור שדרות    אחת מהן פגעה במסעדה באחד הקיבוצים הסמוכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il