X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היקף העיסקה: 454 מיליון דולר, לפי מחיר של 7.75 דולרים למניה
▪  ▪  ▪
[אילוסטרציה: AP]

חברת התרופות הישראלית תרו סיכמה על מכירתה לידי תאגיד התרופות ההודי סאן פארמה לפי שווי של 230 מיליון דולר במזומן. במסגרת העסקה, תרכוש החברה ההודית את מלוא מניות תרו לפי מחיר של 7.75 דולרים למניה, המשקף פרמיה של 27% ביחס למחיר הסגירה של מניית תרו בסוף השבוע בוול סטריט - 6.1 דולרים. המשפחות המייסדות של תרו, לוויט ומורוס, יקבלו תשלום זהה של 7.75 דולרים למניה, רק עבור המניות הרגילות שהחזיקו ברשותן. לא יהיה כל תשלום לד"ר בארי לוויט עבור מניות המייסדים שהחזיק, ושהעניקו לו שליש מכוח ההצבעה של החברה.
בנוסף נטלה על עצמה סאן את חובות תרו בהיקף של 224 מיליון דולר, כך שהעלות הכוללת של העסקה מסתכמת עבורה בכ-454 מיליון דולר. לנוכח מצבה הפיננסי הקשה של תרו, הסכימה סאן להזרים לה מיידית 45 מיליון דולר תמורת הקצאה של 7.5 מיליון מניות, עד השלמת עסקת המכירה. זאת, במטרה לאפשר לתרו את תשלום הקרן והריבית לבעלי האג"ח שלה.
הסכם זה הוא סיומו של תהליך לבחינת מכירת עסקיה, אליו נכנסה תרו לפני כחודשיים עקב הפסדיה המתמשכים ובעיות הנזילות אליהן נקלעה בשל כך. במסגרת התהליך יצרה תרו קשר עם למעלה מ-20 גופים והוא כלל בדיקות נאותות ודיונים עם מספר גופים. לדברי תרו, בסיוע היועצים הפיננסיים של החברה, קבוצת בלקסטון, הגיעה מועצת המנהלים שלה להחלטה פה אחד כי העסקות עם תאגיד התרופות ההודי סאן ישרתו בצורה הטובה ביותר את האינטרסים של בעלי מניותיה, עובדיה, לקוחותיה וספקיה של תרו והמוסדות הפיננסיים עימם היא קשורה.
בעקבות ההסכם בין תרו לבין תאגיד סאן, תוקם חברת בת ישראלית חדשה של סאן אליה תמוזג תרו. המיזוג יהיה כפוף לכמה תנאים, וביניהם אישור בעלי המניות של תרו, ולאישורים רגולטוריים מהמדינות בהן פועלת תרו, ובראשן ארה"ב וישראל. בנק ההשקעות מריל לינץ' וחברת פירס פנר אנד סמית' הגישו את חוות דעתם על הוגנות ההסכם למועצת המנהלים של החברה.
"אנו מרוצים כי העסקה עונה על היעדים שהצבנו בפנינו להשגת ערך לבעלי המניות והיא ממצבת את תרו כפלטפורמה אינטגרלית לצמיחה בתוך קבוצת סאן", אמר ד"ר בארי לוויט, יו"ר מועצת המנהלים של תרו. לוויט הוסיף, כי "סאן היא חברת תרופות בינלאומית מכובדת מאד ובית מצוין לעובדינו ולמוצרינו. אנו מעריכים מאד את התמיכה שקיבלנו בחודשים האחרונים מהעובדים, הלקוחות והמוסדות הפיננסיים ומאמינים כי העסקה עם סאן תציב את תרו בנתיב ליציבות פיננסית וצמיחה בשווקים הבינלאומיים".
יו"ר מועצת המנהלים של סאן, דיליפ שנגבי (Dilip Shanghvi) אמר: "אנו מצפים לעבוד ולהתקדם עם תרו ועובדיה. זוהי הזדמנות טובה עבור סאן ותרו לשיתוף פעולה ליצירת ערך נוסף ותוספת של ארגון בינלאומי המשלים את עסקיה של סאן. אנו מתכוונים לבנות על ההתמחות של תרו בדרמטולוגיה, תרופות גנריות ומוצרים ללא מרשם. עם התווספות 170 מדענים מוכשרים לצוות שלנו אנו צופים גידול במספר בקשות האישור למוצרים בעלי מורכבות גבוהה".
חברת סאן פארמה, שבסיסה בהודו, נוסדה בשנת 1983 והוא רשום למסחר בבורסת מומבאי (לשעבר בומביי) מאז 1994. סאן פארמה מייצרת ומשווקת סל רחב של מוצרי רוקחות כמותגים גנריים בהודו, ארה"ב ומספר שווקים אחרים ברחבי העולם. סאן פארמה היא החברה המובילה בהודו בתחומי הפסיכיאטריה, נוירולוגיה, קרדיולוגיה, סוכרת, גסטרולוגיה ואורטופדיה. לתאגיד יכולות חזקות בפיתוח מוצרים, תהליכים כימיים וייצור חומרים רוקחיים פעילים מורכבים וכן תרופות במינון.
בשנה שהסתיימה ב-31 במארס 2007 רשמה סאן פארמה מכירות נטו בהיקף של 20,792 מיליון רופיות (כ-515 מיליון דולר) המשקפות גידול שנתי של 30% בהשוואה ל-10 השנים האחרונות, ורווח נקי בהיקף של 7,740 מיליון רופיות (כ-192 מיליון דולר) המשקף גידול שנתי של 30% בהשוואה ל-10 השנים האחרונות. שווי השוק של החברה הוא 5 מיליארד דולר.
מכירות בשווקים הבינלאומיים מהוות 43% מהכנסות החברה ההודית, מתוכם 23% מכירות תרופות גנריות בשוק האמריקני. תאגיד סאן הגיש 111 בקשות לאישור ה-FDA מתוכם אושרו 34. למעלה מ-12% ממחזור המכירות הושקעו במחקר ופיתוח בכל אחת מחמש השנים האחרונות. תאגיד סאן מעסיק למעלה מ-550 מדענים העובדים על מוצרים מורכבים בכל אתרי החברה בעולם.
התדיינות משפטית בקשר לעסקה
ביום 10 במאי 2007, הגישה חברת טמפלטון יועצים המחזיקה בכ-9% מהמניות הרגילות של תרו, המרצת פתיחה לבית המשפט במחוזי בתל אביב למניעת קיפוח בעלי מניות המיעוט של תרו. בנוסף הגישה טמפלטון בקשה למינוי מנהל זמני מיוחד לבחינת מאמצי החברה לאיתור עסקה מתאימה.
ב-19 במאי 2007, הגישה טמפלטון בקשה נוספת לבית המשפט לפיה היא מבקשת הוצאת צו מניעה זמני שימנע מהחברה להגיע להסכם שכתוצאה ממנו לטענתה, עלולים בעלי מניות המיעוט להיות מקופחים. והיה ובית המשפט יעניק את צו הביניים לעותרים, לא תוכל תרו לעמוד בתשלום הקרן והריבית בגין האג"ח משנת 2003 הצפוי היום. הבקשה לצו מניה זמני תשמע היום.
החברה מאמינה כי ההליכים שיזמה טמפלטון הם ללא בסיס ופוגעים באינטרסים של בעלי המניות ושל החברה. החברה מתכוונת להתנגד נמרצות להליכים.
תומס אי. מק’קלרי מונה לסמנכ"ל הכספים של החברה
תרו מדווחת בנוסף כי מינתה את תומס אי. מק'קלרי, רו"ח, לתפקיד סגן נשיא וסמנכ"ל הכספים של החברה. המינוי נכנס לתוקף מיידית. רון קולקר, סגן נשיא הקבוצה והמבקר של תרו כיהן כסמנכ"ל הכספים של החברה בתקופת הביניים מאז עזיבתו של סמנכ"ל הכספים הקודם באוקטובר 2006.
לתומס מק'קלרי (53) למעלה מ-27 שנות ניסיון בפיננסים וראיית חשבון. קודם להצטרפותו לתרו כיהן כסגן נשיא פיננסים בינלאומיים ומנהל חשבונות ראשי בתאגיד אייווקס (IVAX). מאז 1998 ועד לרכישתה של אייווקס על-ידי חברת טבע, בשנת 2006, החזיק מק'קלרי בתפקידים בכירים בחברה ואף שימש כסגן נשיא לחשבונאות ומבקר החברה. טרם שרותו באייווקס, מילא מק'קלרי מספר תפקידים ביניהם מבקר ומנהל כספים בחברת התרופות סולופק ומנהל בכיר בדלוייט-טוש.

תאריך:  21/05/2007   |   עודכן:  21/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
'תרו' נמכרת ליצרנית התרופות ההודית סאן פארמה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כולם מרוויחים-המשקיעים מפסידים
ראובן123  |  25/05/07 00:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נעם בוקסבאום
למרות שהוא מייצר שיא דרמטי בכל עשר דקות, "הצעיף הצבעוני", המתרחש בסין של המאה הקודמת, הוא סרט תקופתי איטי ומייגע
ניר יהב
קימרלינג, מגדולי הסוצילוגים בארץ, עסק בסוציולוגיה של החברה הישראלית, החברה הפלשתינית והסכסוך הישראלי-ערבי    בלידתו נפגע משיתוק מוחין, וכתוצאה מכך סבל כל חייו מליקויים, וביניהם קושי בדיבור ושיתוק בפלג הגוף התחתון
אריאל שמידברג
מנכ"ל בנק ירושלים הודיע לבעלי השליטה בבנק, על החלטתו לפרוש מתפקידו ולפנות ל"אתגרים חדשים"
הדר פרבר
מאות הפגינו במחאה נגד מה שכינו שקרים וצנזורה על תחנות הטלוויזיה אשר אינן תחת פיקוח הממשלה או תחת השפעתן
אריאל שמידברג
פרופ' יוסי פרשקר מונה לתפקיד המדען הראשי, זאת לאחר יותר מעשר שנים ללא מדען ראשי במשרד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il