X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מקורות פלשתינים דיווחו כי כלי טיס ישראלי ירה טיל לעבר מכונית במחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה ארבעה פעילי ג'יהאד איסלאמי נהרגו
▪  ▪  ▪
[צילום ארכיון: AP]
אריאל שמידברג
דיכטר: "משעל על הכוונת; הוא אינו חסין"

פגיעה ישירה במסעדה בקיבוץ
מתי טוכפלד, אריאל שמידברג
לאחר שהקבינט המדיני ביטחוני אישר להגביר את הצעדים להפחתת ירי הקסאם, שתי רקטות נחתו באזור שדרות * אחת מהן פגעה במסעדה באחד הקיבוצים הסמוכים
לרשימה המלאה

מקורות פלשתינים דיווחו כי כלי טיס ישראלי ירה טיל לעבר מכונית במחנה הפליטים ג'בלייה שבצפון רצועת עזה. על-פי הדיווחים, לפחות ארבעה פעילי ג'יהאד איסלאמי נהרגו בתקיפה. ההרוגים הפלשתינים הם מוחמד אבו נעמה, עזיז חילו, מאג'ד בטש ומחמוד עווד, אשר נסעו במכונית סובארו לבנה. מדובר צה"ל אישרו כי אכן הייתה תקיפה אווירית במקום.
דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, אבו חמזה, אמר כי החולייה הייתה בדרכה לבצע "פעולת ג'יהאד", כדבריו, בצפון הרצועה. אבו חמזה קרא לכל הפלגים וזרועותיהם הצבאיות להתאחד ולפגוע באויב המשותף - ישראל.
צה"ל תקף במהלך היממה האחרונה: משאית החשודה כעמוסה באמצעי לחימה של חמאס בעיר עזה; מחסן אמצעי לחימה של הג'יהאד האיסלאמי בנוציראת שבמרכז רצועת עזה; פעיל חמאס שעסק בייצור אמצעי לחימה בעיר עזה. זוהתה פגיעה; אתר לייצור אמצעי לחימה של הג'יהאד האיסלאמי במרכז רצועת עזה.
אמש נהרגו בעזה תשעה פלשתינים, ולמעלה מעשרה נפצעו, בתקיפת חיל האוויר. בתקיפה הופצץ ביתו של חליל אל-חייה, חבר הפרלמנט הפלשתיני ומראשי הזרוע המדינית של חמאס בעזה. התקיפה בוצעה בשכונת סג'עייה בעיר. על-פי הדיווחים הפלשתינים, שבעה מתוך תשעת ההרוגים בתקיפה הם בני משפחתו של אל-חייה. הרוג נוסף הוא עובר אורח שנקלע למקום. מדובר צה"ל נמסר, כי הירי לא כוון לעבר ביתו של בכיר החמאס, אלא נגד חוליית משגרי קאסם בשכונת סג'עייה. לטענת צה"ל, הפגיעה בבית הייתה צירוף מקרים ואין מדובר בניסיון לסיכול ממוקד.
גדודי צלאח א-דין, הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית שקשורה לחמאס, קראה בעקבות התקרית לארגונים הפלשתינים להרעיד את ישראל בפיגועי התאבדות. הזרוע הצבאית של החמאס הצטרפה לאיומים בנקמה על התקיפה.
"משעל לא חסין"
השר לביטחון פנים וראש השב"כ לשעבר, אבי דיכטר, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל, כי "חאלד משעל לא חסין. לא בדמשק ולא במקום אחר. הוא יודע זאת היטב. כמובן שכל הרגישויות המדיניות והאחרות יישקלו". דיכטר ציין כי הסיכולים הממוקדים הם רק חלק מחבילת צעדים שמטרתם להפחית ככל האפשר את ירי הקסאמים לעבר שטח ישראל. הוא גילה כי חלק מהצעדים שהוא הציע בקבינט לא התקבלו בסופו של דבר. "לצערי, העמדות שאני נוקט בהן או תומך בהן גם בדיונים הממשלה או בשיחות אחרות הן קצת יותר משמעותיות ופולשניות מבחינת הצד השני", אמר דיכטר.
באשר לדילמה של פגיעה באזרחים חפים משפע בעת ביצוע 'סיכולים ממוקדים', אמר דיכטר כי "בסוג הזה של לחימה מול מחבלים שהופכים את האזרחים סביבם למגן חי, זו הלחימה הכירורגית הקשה ביותר והמתסכלת ביותר. לעיתים ישנו רב-מחבלים מוקף בחפים מפשע ואתה נמנע מלפגוע בו. אני משוכנע שגם צה"ל ושגם השב"כ פועלים לפי ההגדרות האלו".
אור ירוק לחיסולים?
שרי הקבינט החליטו אמש לאשר למערכת הביטחון להגביר את הצעדים המבצעיים שמטרתם להפחית את ירי הטילים ולפגוע בתשתית הטרור העומדת מאחורי פעילות הירי. על-פי ההחלטה, הפעילות המבצעית תתמקד, בשלב זה, במטרות החמאס והג'יהאד האיסלאמי האחראיות להסלמה הנוכחית. עוד החליט הקבינט כי ככל שהצעדים החריפים עליהם הוחלט לא יביאו לרגיעה, יתכנס הקבינט כדי לשקול צעדים נוספים, דרסטיים יותר.
השרים קבעו כי הצעדים הצבאיים ילוו במאמץ מדיני ומאמץ הסברתי מול הקהילה הבינלאומית, להסביר את פעולות ישראל ולייצר את האקלים והמנופים המדיניים הרצויים לשם השגת המטרות האסטרטגיות שעליהן הוחלט.

תאריך:  21/05/2007   |   עודכן:  21/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארבעה פעילי ג'יהאד נהרגו בתקיפת צה"ל בעזה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא לסכן את הילדים
שמואל פישר  |  22/05/07 17:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
היערכות מיוחדת ברחבת הכותל המערבי לקליטתם של רבבות המתפללים בחג השבועות    תוך שהם פוסעים חרישית דרך הרובע המוסלמי, הרובע היהודי והרובע הארמני יגיעו אל הכותל המערבי עשרות אלפי בני אדם    בתום התפילה יוגש כיבוד וייערכו סיורים ברובע המוסלמי
רונן ליבוביץ
נשיאות הכנסת החליטה: הבחירות לנשיאות ייערכו כחודש לפני מועד סיום החוקי של כהונת הנשיא קצב    על המועמדים להציג את מועמדותם עד 3 ביוני
מחלקה ראשונה
בתפקידו כמשנה לנשיא לתכנון ולפיתוח, יסייע ד"ר שבתאי לובל לנשיא האוניברסיטה, פרופ' משה קוה, בעיצוב מדיניות האוניברסיטה ויעדיה העיקריים בתחום המינהלי, האקדמי, המחקרי ובטכנולוגיות מתקדמות
מוטי אקסמיט
השר לשעבר גונן שגב זכה היום להקלה בעונשו. ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר החליטה היום לנכות לשגב שליש מתקופת מאסרו
עידן יוסף
למרות ירי הקסאמים, רפתות עוטף עזה מציגות את התוצאות המצטיינות בענף החלב - כ-70 מיליון ליטרים חלב בשנה, 6% מכלל הייצור בארץ    כ-5% מן הפרות המעוברות מפילות בשל הטראומה מן הקסאם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il