X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ אורי אריאל דורש משרת החוץ לנזוף בשגריר ארה"ב בגין דבריו על יונתן פולארד לדברי אריאל: "דברי השגריר מעידים על עמדות הגובלות באנטישמיות, ועל יחס עוין כלפי מדינת ישראל" הוועד למען פולארד: עונש מוות מוטל רק על מי שריגל למדינת אויב"
▪  ▪  ▪
פולארד. "ישראל מסכנת חייו" [צילום: AP]

שגריר ארצות הברית בישראל ריצ'ארד ג'ונס, לא חסך היום מילים קשות על אחד הנושאים הרגישים ביחסים שבין ישראל לאמריקה, נושא שחרורו של ג'ונתן פולארד. "זה שהוא לא הוצא להורג מלמד על כך שריחמו עליו", אמר.
הדברים נאמרו בכנס אקדמי בבר-אילן. לדברי ג'ונס, "העובדה שפולארד לא הוצא להורג תלויה במידת הרחמים שלה זכה. נושא פולארד רגיש מאוד אצלנו. אני חושב שזה קשור לכך שהאיש הזה בגד בארצו. אני יודע שפולארד עזר כביכול לחבר, אבל בדיוק בגלל זה העניין כה רגיש".
השגריר הוסיף ואמר כי "למעשה ידיד של ארצות הברית עבד עם מישהו שבגד בארצו. פולארד לקח כסף ומכר את ארצו. אני לא יודע על הבטחה לשחרר את פולארד ומעולם לא הייתה הבטחה לשחרר אותו".
הוועד למען פולארד הגיב בזעם לדברים שאמר ג'ונס. במכתב לשרת החוץ ציפי לבני, כתב הוועד כי "יש לזמן בדחיפות את שגריר ארה"ב לנזיפה ולדרישת התנצלות".
במכתב נאמר עוד כי "כפי שידוע לך, עונש מוות קיים בחוק האמריקני רק במקרה של ריגול עבור מדינת אויב. מעבר לכך, מבין עשרות מקרים של ריגול עבור מדינה ידידותית לארה"ב אין ולו מקרה אחד שבו קיבל מישהו עונש המתקרב לעונש שריצה יהונתן עד כה". עוד נאמר כי "דברי השגריר מעידים על עמדות אנטישמיות ועל יחס עוין ביותר כלפי מדינת ישראל ועל כן יש לקרוא לו באופן מיידי לשיחת נזיפה ולדרוש את התנצלותו המיידית על דבריו - ובמידה שיסרב להתנצל - לדרוש מוושינגטון להחליפו".
יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל, ח"כ אורי אריאל, דורש משגריר ארה"ב בישראל, ריצארד ג'ונס להתנצל מיידית על דבריו. הוא פנה לשרת החוץ, ציפי לבני, ודרש ממנה לזמן את השגריר למשרדה, ולנזוף בו על דבריו. "כפי שידוע לך, עונש מוות קיים בחוק האמריקני, רק במקרה של ריגול עבור מדינת אויב", כתב אריאל לשרה לבני. לטענתו, "מבין עשרות מקרים של ריגול עבור מדינה ידידותית לארה"ב, אין ולו מקרה אחד שבו קיבל מישהו עונש המתקרב לעונש שריצה יהונתן עד כה, עשרים ושתיים".
אריאל, המכהן כיו"ר השדולה למען יונתן פולארד, כתב עוד כי "דברי השגריר מעידים על עמדות הגובלות באנטישמיות, ועל יחס עוין כלפי מדינת ישראל, ועל כן יש לקרוא לו באופן מיידי ולדרוש את התנצלותו המיידית על דבריו".
אריאל מדגיש כי "ישראל נאלצה להפעיל את פולארד כסוכן, רק משום שארה"ב פגעה באמוננו והסתירה מאיתנו מידע קריטי על נשק אב"כ והתארגנויות טרור נגדנו במדינות ערב, וכל זאת תוך הפרה גסה של הסכמי העברת מידע הדדיים שמדינת ישראל קיימה במלואם".
לסיום, ציין אריאל, כי "העובדה שממשלת ישראל איננה דורשת את שחרורו של פולארד, מסכנת את חייו של אדם שישראל שלחה למשימה, ומאפשרת אמירות מסוג זה. "אנו מצפים ומתפללים שיונתן ישוחרר על-ידי האמריקנים מכלאו, וכבר לחג השבועות יגיע לישראל כבן-חורין".
עזאם עזאם שוחח הערב עם אסתר, אשתו של הסוכן הישראלי יהונתן פולארד ואמר לה כי הוא מזועזע לשמע התבטאותו של שגריר ארה"ב בישראל. "נדהמתי לשמע הדברים", אמר והוסיף: "לא האמנתי שדברים כאלה יכולים לצאת מפיו של שגריר של מדינה ידידותית לישראל".
אסתר פולארד התרגשה מאוד מדבריו של עזאם ואיחלה לו שיזכה בקרוב לפגוש את יהונתן לאחר שיצא לחופשי. עזאם הוסיף כי הוא קורא לראש הממשלה ולשרת החוץ להוקיע באופן פומבי את הדברים ולהבהיר שמדינת ישראל דורשת את שחרורו של יהונתן אחרי 22 שנה בכלא. "כמי שישב 8 שנים בכלא אני מסוגל רק לדמיין מה חש פולארד אחרי 22 שנה. מה שבטוח הוא שהדבר הגרוע ביותר במצב כזה היא ההרגשה שאין לך מישהו שעומד מאחוריך", דברי עזאם.

תאריך:  21/05/2007   |   עודכן:  21/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אריאל ללבני: ניזפי בשגריר ארה"ב
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
פרשת פולארד, מעידה על עליבותם
הניה  |  21/05/07 21:14
2
אולי זו יריה ראשונה של משרד
הרהורים  |  21/05/07 22:51
3
פולרד בוגד
2009גלעד  |  21/05/07 22:53
4
ומישהו יודע..
קולי  |  21/05/07 23:03
5
כמה מרגלים אמריקנים בישראל?
אברום  |  22/05/07 00:33
6
להסגיר את אביעם סלע תמורתו
צדק תמורת צדק  |  22/05/07 04:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי אקסמיט
המשטרה מעלה מחר את הכוננות בכל רחבי הארץ לקראת חג השבועות
מוטי אקסמיט
בית משפט השלום בתל אביב הורה אתמול על שחרורו בתנאים מגבילים של איידין קודייב מאזרבייג'ן החשוד בהברחת סיגריות
מוטי אקסמיט
בית משפט השלום בירושלים הורה על שחרורו בערובה של סמיר אלקצצי מרהט, החשוד בעבירה על פקודת מס הכנסה
מוטי אקסמיט
עצור בגין בעילת קרובת משפחתו, הצליח היום להימלט מבית משפט השלום בבאר-שבע
יהונתן דחוח-הלוי
הג'יהאד האיסלאמי מאיים לנקום חיסול ארבעה מפעיליו    דובר הזרוע הצבאית: בקרוב תושבי אשקלון ייאלצו לעזוב את בתיהם לאחר שטילי הג'יהאד יגיעו אליהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il