X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות

מועצת מקרקעי ישראל אישרה היום (ב', 21.5.07) פה-אחד הוצאת מכרזים למכירת מגרשים לבניית 10,000 דירות להשכרה, על פי החוק שאישרה באחרונה הכנסת. המגרשים כבר אותרו, ויוצעו למכירה כבר בחדשים הקרובים. יו"ר המועצה, שר השיכון מאיר שטרית, שיזם את החוק, אמר בישיבה כי זוהי בשורה לכל מי שידו אינה משגת לרכוש דירה, ומהפכה בדיור בישראל. במקום להשתעבד למשכנתה ארוכת טווח אנו יוצרים אלטרנטיבה המהווה מהפכה בתפיסת הדיור בישראל.
המגרשים יימכרו במכרז, אם כי המשתתפים ידרשו להציג נתונים בדבר חוסן פיננסי, דבר שאינו נדרש כיום ברכישת מגרשים רגילים של המינהל. הקרקע תוחכר ל-98 שנים, בתנאי שהקונה-החוכר יבנה בניין להשכרה, וישכיר את הדירות ל-25 שנים לפחות. אם ימכור את הדירות לפני המועד, יחויב לשלם למינהל 35% מערך הקרקע ביום מכירת הדירות, וכן את ההפרש בין המחיר ששילם בזמנו למינהל בעד הקרקע לבין ערכה הריאלי.
החלטות אחרות שקיבלה היום מועצת מקרקעי ישראל:
  • 6 פרויקטים לבנית 6,700 דירות על קרקע לא מתוכננת קיבלו ארכה נוספת ואחרונה בת שנתים לבניית הפרויקטים. המדובר במגרשים שנמכרו כשהם לא מתוכננים, על פי החלטות קודמות של המינהל, מתקופת המנכ"ל דאז עוזי וכסלר. היזמים שקנו את המגרשים קיבלו זמן קצוב לגמר התיכנון ולבנייה, אך לא עמדו בלוח הזמנים. הפרויקט הגדול ביותר הוא מתחם לבניית 2,500 דירות בראש העין, שנמכר בזמנו לחברת CPM. יזמים אחרים קנו מיתחמים לבנית 1,050 דירות באפקים ו-550 דירות בנצר סירני (ליד רחובות). בשנה האחרונה אושרו שלשה פרוייקטים כאלו: 1,300 דירות במבוא ביתר, 800 דירות בדרך חברון (ירושלים), 500 דירות נוה דניאל. רוכשי המתחמים יוכלו בשנתיים הקרובות למכור את זכויותיהם במתחמים לאחרים. המועצה החליטה כי בעתיד לא יוצאו למכירה מגרשים בשיטה זו.
  • הוצאות הפיתוח יתייקרו כדי לשקם שכונות: מי שיקנו בעתיד מגרשים מהמינהל במכרזים יחויבו מעתה לשלם, בחלק מהמכרזים, הוצאות פיתוח מוגדלות. המדובר ביישובים שבהם שכונות ותיקות, הזקוקות לתקציב שיקום. באחרונה החליט, כזכור, משרד השיכון לקצץ בתקציב השיקום, ועתה מצא מקור חדש - היזמים הפרטיים. המועצה החליטה כי קוני המגרשים בערים אלו יחויבו לשלם הוצאות פיתוח מוגדלות, שחלקן ישמש למימון שיקום השכונות הותיקות.
  • בני הדור השני במפוני גוש קטיף וצפון השומרון יוכלו לקנות מהמינהל מגרשים בניצן, בניצנים, במתחם הגולף באשקלון וביד בנימין, גם אם לפי הנוהלים הרגילים אין הם זכאים לכך. הם יקבלו עדיפות על בנים ממשיכים המתגוררים ביישובים אלו.

מי שקנו מגרשים, ללא מכרז, לבנית קוטג'ים, בישובים עירוניים, יוכלו, "בנסיבות מיוחדות" למכור את המגרשים לצד שלישי, לאחר 5 עד 10 שנים. דבר זה היה אסור עד היום.
תאריך:  21/05/2007   |   עודכן:  21/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה מכירת מגרשים ל-10,000 דירות להשכרה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
חוק נהרי עבר היום בכנסת בקריאה שנייה ושלישית    על-פי החוק, ישתתפו רשויות מקומיות בתקציבי מוסדות חינוך מוכרים שאינם רשמיים    ח"כ נהרי: "החוק שהתקבל היום מהווה אבן דרך לערך השוויון במערכת החינוך    מנגד, ח"כ ביילין: "העברת חוק נהרי היא פגיעה ישירה וקשה בחינוך הממלכתי"
מוטי אקסמיט
משטרת מרחב חוף עצרה 45 צעירים בני 17 עד 19 שגידלו וסחרו בסמים באמצעות שיחות והזמנות דרך מחשב ב-ICQ
מוטי אקסמיט
משטרת ההגירה במחוז הצפוני עצרה היום נתינה אוקראינית שהתחזתה לעולה חדשה והונתה עקב כך, מספר רשויות בישראל, הונאה המסתכמת בעשרות אלפי שקלים
עידן יוסף, יהונתן דחוח-הלוי
מהירי נהרגה אמש שיראל פרידמן לאחר שרקטת קסאם פגעה ברכב בסמוך אליה    5 רקטות נורו סמוך לשעה 20:00    מהירי נפצע אדם בינוני
רונן ליבוביץ
ועדת הכלכלה דנה בהצעת חוק המגבילה גישה לאתרי אינטרנט למבוגרים    יוזם הצעת החוק, ח"כ אמנון כהן: "יש צורך מיידי להגן על ילדינו"    ד"ר קדמן: "דיונים מהסוג הזה נערכים בכל העולם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il