X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"לתפוס את הרגע" הוא אגדת ניו-אייג' מגוחכת ויומרנית שמורכבת משיירי רעיונות משומשים ומאמצעים קולנועיים לעוסים ניק נולטה לא מציל את המצב
▪  ▪  ▪
[צילום: עכבר העיר]

תעשיית המדריכים האמריקנית האינסופית מכסה כל תחום, החל בסקס בגיל 80 ועד להרכבת פצצה משוקולד. נראה שיוצרי "לתפוס את הרגע" חשבו שעדיין נשאר מקום על מדף ה"עשה זאת בעצמך", משום שהסרט הוא מעין מדריך קולנועי שיכול לקבל את הכותרת "איך תהפוך לבודהיסט ב-30 יום".
"לתפוס את הרגע" מבוסס על ספרו של דן מילמן, שבו תיאר את חוויותיו כספורטאי צעיר, שפציעה בתאונה סייעה לו לגלות את מהות החיים. גיבור הסרט הוא בן דמותו, בחור צעיר, אתלט וירטואוז'. תאונת דרכים שנגרמת באשמתו כמעט מביאה למותו, אך, כמובן, גם מאלצת אותו ללמוד מחדש איך להתעמל ובעיקר איך לחיות אחרת.
יכול להיות שהרעיונות הפשטניים של הסרט - כמו זה שלפיו ההוויה האנושית מורכבת משלושה יסודות: פרדוקס, הומור ושינוי - באמת עזרו למילמן האמיתי בחייו או לפחות בנתוני המכירות של ספרו. אבל "לתפוס את הרגע" הוא סרט יומרני, והדרך השטחית שבה הוא מנסה להפוך למורה רוחני בעלות של 35 שקלים לכרטיס, הופכת אותו לדל ולמשעמם.
אז כאמור, מילמן (סקוט מקלוייץ) הוא אתלט מוכשר ושאפתן, שמצליח לשלב אימונים מפרכים והתמודדות על מקום בנבחרת האולימפית עם צריכת בירה מוגברת ומפגש עם בחורה אחרת בכל לילה. מילמן חושב שהוא בלתי מנוצח, אלא שהסרט המטיפני מבקש להראות שמתחת למעטה הנוצץ מסתתר בחור ריק מתוכן וחסר מודעות.
על-מנת לשקף את הדיסוננס, נבחר האמצעי הנדוש של סיוט שהגיבור מקיץ ממנו באמצע הלילה. מילמן שטוף הזיעה נפרד במלמול מהבחורה התורנית ויוצא להיפטר מהמחשבות המציקות באוויר הפתוח. ממש מתוך החשיכה, מגיח אדם תמהוני לכאורה (ניק נולטה) שעובד בתחנת דלק קטנה. האדם אינו מזדהה בשם, אך מפתיע את מילמן ביכולתו הפיזית מופלאה, כשהוא מטפס כהרף עין על גג תחנת הדלק. הסקרנות גורמת למילמן לשוב לשם מדי לילה, כדי לנסות וללמוד את סודות הטבע והאדם.
מילמן נכבש בקסמם של משפטים עמומים שאינם אלא שאריות של רעיונות ניו אייג' נדושים. אפילו בארה"ב של לפני 20 שנה, אז מתרחשת העלילה, רעיונות אלה מוחזרו יותר מפעם אחת. מילמן קורא לזר המסתורי על שם סוקרטס, שאותו הוא מכיר משיעורי הפילוסופיה בקולג'. כמה עצוב שבשם אותה רוח קולג', מילמן גם מכנה אותו בהמשך הסרט בשם סוק. בכל פעם שהכינוי הזה מופיע, הסרט נהפך למגוחך יותר.
כמו רוקי בודהיסט - וזאת ממש לא מחמאה - מילמן מתחיל במסע מפרך שיעדו כביכול אינו ידוע. בין קרצוף רצפת השירותים בתחנת הדלק (כדרך להשגת משמעת עצמית) להפסקת צריכת הבירה והסקס (כדי לחדד את המחשבה) החברים והמאמן של מילמן לא מבינים מה קורה לבחור שהפך מספורטאי חייכן לפילוסוף מיוסר. אך כשמתברר, להפתעתם ולהפתעת הצופים כמובן, שהמודעות שמילמן רוכש מאותו סוק מאפשרת לו יכולות גופניות מדהימות, הם ממהרים להעריץ אותו.
העלילה, כנראה על בסיס הספר, יוצרת טשטוש מכוון בין אירועים אמיתיים למומצאים, אך מבקשת גם למתוח את הגבולות בין מציאות לדמיון כחלק מערעור המוסכמות בדרך לאושר הפנימי. אלא שהסרט עושה זאת בדרך שאינה מגרה באמת את החשיבה.
"לתפוס את הרגע" עמוס ברעיונות קולנועיים ואפקטים מיד שניה ושלישית, שנראים יותר כמו ניסיון להסתיר את הפגמים הרבים. כזו היא למשל סצינה שאמורה לסמל את ההתגברות של מילמן על האגו שלו, ובה הוא נראה נלחם בעצמו בראש מגדל.
מי שיכול היה להציל את הסרט הוא כמובן נולטה, אבל נדמה שגם אוהדיו יתאכזבו מהופעתו החיוורת. אם כי זאת לא ממש אשמתו. בתור סוק אסור לו לחייך, והוא אמור לדקלם בקול שקט וסמכותי משפטים שיכולים לעבוד רק בקומדיה. אלה לא תנאים אידיאלים כדי לכבוש את המסך. למרבה הצער, נולטה לא מצליח לבנות דמות שמתקרבת למיאגי המיתולוגי, ו"לתפוס את הרגע" לא מצליח להפוך לגרסת שנות ה-2000 ל"קרטה קיד".

תאריך:  22/05/2007   |   עודכן:  22/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
גורם אמריקני מצוטט כשהוא מתאר קשרים בין אירן לבין אל-קאעידה, מורדים סונים ומיליציות שיעיות
אריאל שמידברג
"עם כל הציניות והביקורת, לא ניתן להתעלם משהצלחנו לגייס כמיליארד ש"ח למערכת ההשכלה הגבוהה, וזהו הישג נכבד בכל קנה מידה", נמסר בהודעת ההתאחדות
אור שפונדר
פרסום ראשון: הצהובים בודקים אפשרות לתבוע את שחקני הפועל ת"א שקראו נגדם קריאות גזעניות בחגיגות הגביע    גורם: "הם אמרו בפירוש את המילה נאצים"
עידן יוסף
תא"ל הרב אביחי רונצקי אומר כי תפקיד הלוחמים נועד לאפשר את הופעת האידיאלים, הערכים והמוסר של התורה    מציע לעסוק בסוגיות התורה באופן שיטתי, ממש באותו האופן שניתן זמן לאימונים המקצועיים
גלית יצחק
למעוניינים להכין מטעמים לחג שבועות, מוצעים מגוון מתכונים קלים וטעימים    בתיאבון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il