X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
באגודת תנו לחיות לחיות טוענים כי השיטה להמתת העופות אכזרית וכי חלק מהעופות שלא הומתו מהרעל נמלק צווארם טוענים כי ניתן היה למנוע המתתם והשמדתם של בעלי כנף רבים אשר חלקם הומתו "ללא הבחנה"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

עמותת "תנו לחיות לחיות" פנתה השבוע ליושב-ראש הוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת בבקשה כי יקיים דיון בעניין התמודדות משרד החקלאות עם מחלת שפעת העופות.
בדוח מבקר המדינה שהוגש ב-9.5.07 מפורט עניין "בחינת שיטת ההמתה" אשר חושפת שיטה קשה ואכזרית בה טיפלו בבעלי הכנף השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות. בעמותה מדגישים תיאורים קשרים אודות אותה שיטה ומדגישים כי חלק מהעופות לא מתו כתוצאה מההרעלה המכוונת והדרך להמית אותם היתה נקיעת צווארם.
"מהמתואר בדוח בעניין שיטת ההמתה האכזרית של העופות עולים חשדות לכאורה לעבירה על סעיף 2(א) לחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994 (להלן: "החוק") הקובע כי: "לא יענה אדם בעל חיים, לא יתאכזר אליו ולא יתעלל בו בדרך כלשהי". סעיף 17(א), סעיף העונשין, של החוק נקבע כי העובר על הוראת סעיף 2, דינו – מאסר שלוש שנים או הקנס האמור בסעיף 61(א)(4) לחוק העונשין, התשל"ז-1977". עוד מצביעים בעמותה על שמבקר המדינה קובע כי העופות שמתו זמן קצר לאחר פרוץ המגיפה לא נקברו מיד לאחר המתתם ועל כן ייתכן שהדביקו יישובים אחרים במגיפה.
לא די בלהשמיד את בעלי הכנף, אומרים בעמותה. בתום השמדתם ישנה חשיבות רבה לאופן הטמנתם של העופות, וזאת על-מנת למנוע מבעלי כנף אחרים לנקר בפגרי המושמדים ולהעביר את הנגיף לבעלי כנף אחרים וכן על-מנת למנוע חלחול של רעלים לקרקע.
בעקבות הדוח פנה עו"ד ראובן לדיאנסקי, המנכ"ל והיועץ המשפטי של עמותת "תנו לחיות לחיות", לח"כ זבולון אורלב, יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה וטען כי: "אילו הוביל משרד החקלאות-השירותים הוטרינריים, בטרם עת, לעבודת מטה מסודרת בה שותפים גופים רלוונטיים נוספים אני סבור שניתן היה למנוע המתתם והשמדתם של בעלי כנף רבים אשר חלקם הומתו 'ללא הבחנה' בעקבות אי הסדר והפאניקה ששררו מהרגע שפרצה המגיפה".
כמו כן כתב עו"ד לדיאנסקי במכתבו כי: "הריני סבור, שניתן היה למנוע סבלם והשמדתם של מאות אלפי בעלי כנף, בהם עופות, תוכים, ציפורים וכו' אילו נערכו השירותים הוטרינריים במשרד החקלאות, מבעוד מועד, לאפשרות הכמעט ודאית להתפרצות שפעת העופות בישראל ואילו בזמן ההתמודדות עם המגיפה היו מקפידים לפעול בצורה נכונה ויעילה".
בסיום מכתבו ביקש עו"ד לדיאנסקי: "לאור האמור לעיל, אבקשך לכנס את מליאת הוועדה לביקורת המדינה, בהקדם האפשרי, לדון במסקנות מבקר המדינה בעניין התמודדות משרד החקלאות עם התפרצות מחלת שפעת העופות, לרבות לגבי אופן תפקודם ופעולתם של הממונים על הנושא בשירותים הוטרינריים בטרם פרצה המגפה ובמהלכה".

תאריך:  30/05/2007   |   עודכן:  30/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לבחון ההתמודדות עם שפעת העופות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר יהב
הפלשתינים מדווחים כי צה"ל חיסל לפנות בוקר (ד') שני פעילים מהזרוע הצבאית של החמאס בג'בליה
אריאל שמידברג
ראש הלשכה המדינית של החמאס מבטיח כי ירי הקסאם יימשך למרות תקיפות צה"ל בעזה, ורומז כי החמאס שוקל לחדש את פיגועי ההתאבדות בשטח ישראל
הדר פרבר
פאב אוסטרלי קיבל אישור לא להכניס לקוחות סטרייטים או לסביות כדי לא להפריע להומואים
הדר פרבר
ראש ה-CIA לשעבר הזהיר את נשיא ארצות הברית 7 חודשים לפני פרוץ המלחמה בעירק שפלישה למדינה עלולה להיגמר באנרכיה
יפעת גדות
המשקל שלכם מזכיר לכם נדנדה? אין עוד דיאטה שלא ניסיתם? מומחים טוענים שהכל עניין של גישה    8 טיפים שיעזרו לכם להצליח בדיאטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il