X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קריטריון השירות הצבאי בתהליך חלוקת המעונות באוניברסיטה מפלה את הסטודנטים הערבים על-רקע לאומי, טוען ארגון עדאלה, המבקש להשאיר את החלטת ביהמ"ש המחוזי בנושא על-כנה
▪  ▪  ▪
אילוסטרציה
טיבי: האוניברסיטאות פוגעות בערבים
רונן ליבוביץ
ח"כ אחמד טיבי האשים היום בוועדת החינוך כי שיטת הקבלה החדשה ללימודי רפואה בישראל פוגעת בערבים * פרופסור אשר ברזילי הסביר את השינוי: "כיום יש לסטודנטים מגע עם חולים כבר בהתחלת לימודיהם ולכן חשובה בשלות המועמד כבר בתחילת לימודיו. לכן, הועלה הגיל ל-20"
לרשימה המלאה

ארגון עדאלה מבקש (ג', 29.5.07) כי ביהמ"ש העליון ידחה את ערעורה של אוניברסיטת חיפה העותרת לבטל את פסק דינו של ביהמ"ש המחוזי בחיפה לפיו "הכללת קריטריון השירות הצבאי בתהליך חלוקת המעונות באוניברסיטת חיפה מפלה את הסטודנטים הערבים על-רקע לאומי ולפיכך יש לבטלו".
בעקבות עתירת ארגון עדאלה נגד אוניברסיטת חיפה הבהיר בית המשפט המחוזי בפסק דין (שניתן באמצע יוני 2006) כי קריטריון ה"שירות הצבאי" פוגע בסיכוייהם של הסטודנטים הערבים להתמודד באופן שוויוני על מקום במעונות האוניברסיטה וכי בהיותו פוגע בזכות יסוד עליו להישען על חקיקה ראשית העומדת בתנאי מבחן המידתיות.
האוניברסיטה מיאנה להשלים עם ההחלטה וערערה לביהמ"ש העליון בטענה כי מדובר בקריטריון מוצדק המבוסס על שיקולים כלכליים וערכים לגיטימיים.
בתגובה טען ארגון עדאלה, באמצעות עו"ד סאוסן זהור, כי האוניברסיטה מגלה אדישות לאפקט החברתי והכלכלי שנוצר כתוצאה משימוש בקריטריון הנדון – "המוביל לפגיעה בערך השוויון על בסיס לאום". לדברי עדאלה, במהלך שנת הלימודים תשס"ו העמידה אוניברסיטת חיפה 517 מעונות, ואולם מי ששירת בצבא צבר באופן אוטומטי כ-35% מסך הניקוד המינימלי הנדרש לצורך קבלה למעונות. מצב זה, נטען, מוביל לאפליית המיעוט הערבי על-רקע לאום הואיל ו"נקודת הזינוק של הסטודנט הערבי שלא שירת בצבא היא אפס, בעוד שנקודת הזינוק של סטודנט ששירת בצבא היא לפחות 20 נקודות".
לשיטת עדאלה, אילו כל המועמדים היו נבחנים על-בסיס מעמד כלכלי - אחוז הסטודנטים הערבים שהיה מתקבל למעונות היה גדול בהרבה מאחוז המתקבלים בפועל (35%), שכן "מעמדם הכלכלי של הערבים הוא מהירודים ביותר מקרב האוכלוסיה".
ראוי לציין כי ביהמ"ש המחוזי סרב לבקשת האוניברסיטה לעכב את ביצוע פסק הדין, ואולם ביהמ"ש העליון הפך החלטה זו והקפיא את המצב הקיים עד לדיון בערעור, ובכך איפשר למעשה להמשיך ולהשתמש בקריטריון השירות הצבאי בקבלת מועמדים למעונות, עד מתן ההחלטה בערעור.
הדיון בבית המשפט העליון יתקיים ב-7 ליוני.

ע"א 8695/06, אוניברסיטת חיפה נגד נעאמנה ואח'
תאריך:  30/05/2007   |   עודכן:  30/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אוניברסיטת חיפה מפלה ערבים במעונות"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
יש להם 3 שנים לחסוך כסף!!
המקור  |  30/05/07 22:29
2
שהכלבים ישרתו בצבא ויקבלו כמו
כל חייל (מותר להם  |  31/05/07 01:00
 
- תגובה גזענית ומטורפת-לצנזר ל"ת
אבי רון  |  31/05/07 23:41
3
אני לא מבינה
הניּה  |  2/06/07 19:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת ONE
מרקיז היל מניו אינגלנד גלש באגם בניו אורלינס ונפגע בתאונה - 24 שעות לאחר מכן נמצאה גופתו. חבריו סיפרו: "הוא היה בחור ענק עם חיוך על הפנים"
שי אלון
הישראלית הציגה טניס נפלא במשחקה הראשון בטורניר בפאריס וניצחה בקלות 1:6 ו-3:6 את קנאפי האסטונית. פאר תפגוש בסיבוב הבא את אדינה גאלוביץ'
רותי אברהם
הפרקליטות מגיבה בחריפות לעתירות נגד ביטול רשיונות ישיבת קבע של בכירי חמאס    העתירות הוגשו על-ידי האגודה לזכויות האזרח ועדאללה
רונן ליבוביץ
סוגית אימוץ הילדים נדונה בכנסת בעת אישור בקריאה טרומית של שתי הצעות חוק בנושא    הצעת חוק אחת מציעה להשוות את ההטבות להן זכאיות משפחות אומנות לאלו שניתנות להורים ביולוגיים    הצעת חוק נוספת מציעה לקצר התקופה בה יכולים הורים לחזור בהם מהסכמתם למסור את ילדם לאימוץ
ניר יהב
ארגוני זכויות האדם בישראל יערכו ביום ו' אירוע משותף בנמל תל אביב בשם "עד שתפקח את עיניה", שיכלול סרטים, הצגות, דיונים, מופעי שירה, הייד פארק ותצוגות אמנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il