X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביום שני יימסר ליד ושם יומנה המקורי של רותקה לסקר לרגל הוצאתו לאור בעברית לאירוע תגיע במיוחד מפולין ידידתה של רותקה סטניסלבה ספינסקה שהחזיקה ביומן בביתה כ-60 שנים
▪  ▪  ▪
רותקה לסקר
קטע מתוך הספר "דפי רותקה"
"יש לי הרגשה שאני כותבת בפעם האחרונה. בעיר אקציה. אסור לי לצאת ואני משתגעת כלואה בבית. [...] מזה כמה ימים תלוי משהו באוויר. [...] העיר עוצרת את נשימתה בהמתנה והציפייה הזאת היא הדבר הנורא ביותר שיכול להיות. שייגמר כבר! הסבל הזה, הגיהינום הזה. אני משתדלת לברוח מן המחשבות האלה על יום המחר והן חוזרות כמו זבובים טורדניים..."
20 בפברואר 1943

בשבוע הבא (יום ב') יתקיים ביד ושם טקס מסירת יומנה המקורי של רותקה לסקר, שנרצחה באושוויץ. היומן נמסר ליד ושם לרגל הוצאתו לאור בעברית ובאנגלית.
רותקה לסקר ז"ל הייתה נערה בת 14 מבנדין שבפולין. היא תיעדה את חייה במחברת במשך כמה חודשים בשנת 1943. חייה החיצוניים הלכו והצטמצמו, אבל הדפים המעטים הללו - כ-60 דפי מחברת כתובים בכתב יד - מכילים עולם מלא של נערה מתבגרת בצל המוות. הרישום האחרון ביומנה היה ב-24 לאפריל 1943.
לאירוע תגיע במיוחד מפולין ידידתה של רותקה לסקר סטניסלבה ספינסקה, שהחזיקה ביומן כ-60 שנים. האירוע יתקיים במעמד שגריר ישראל בפולין דוד פלג, אחותה של רותקה לסקר החיה בישראל, ד"ר זהבה (לסקר) שרץ, יו"ר ארגון יוצאי זגלמביה אברהם גרין, ויו"ר יד ושם אבנר שלו.
ספינסקה נהגה להגיע לביתה של רותקה לסקר לעיתים קרובות במטרה לעקוב אחר שלמותו של הבית בו גרה משפחתה בעבר (הנאצים החרימו את הבית של משפחתה של סטניסלבה כדי שיהיה חלק מהגטו בבנדין ובאותו בית שוכנה משפחתה של רותקה לסקר). השתיים מאוד התיידדו וכשרותקה שיתפה את סטניסלבה בתחושתה כי היא לא תשרוד, הציעה לה סטניסלבה (שהכירה את הבית היטב) להחביא את היומן בקומת המרתף מתחת למרצפת מסוימת. מיד עם סיום המלחמה הגיעה לבית סטניסלבה ולמרות שכל הרכוש בבית נלקח מצאה את היומן במחבוא. מאז תום המלחמה ועד לפני שנה שמרה על קיומו של היומן בסוד.
במסגרת טקס מסירת היומן, יוצג לראשונה הספר בהוצאת יד ושם "דפי רותקה". הספר כולל פתיח אישי שכתבה אחותה של רותקה ד"ר זהבה (לסקר) שרץ, מבוא היסטורי על השואה בבנדין מאת ד"ר בלה גוטרמן והיומן עצמו שנכתב בין ינואר לאפריל בשנת 1943.

תאריך:  01/06/2007   |   עודכן:  01/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
פרסומת המציגה את נהגי המוניות בהומור לא הצחיקה את נהגי המוניות אשר טוענים כי מציגים אותם באור מגוחך    מקדונלד'ס: הנהג הוא בכלל ה"כוכב"
עידן יוסף
דוח הספרייה הלאומית לקראת שבוע הספר העברי: 6,680 ספרים חדשים יצאו לאור בשנת 2006    רבע מהם בציבור החרדי והדתי
עידן יוסף
זו הבקשה שמציגה עכשיו הרבנות הראשית    הועלתה בפגישת הרבנים הראשיים עם נשיא הפרלמנט האירופי    הנשיא הבטיח לפעול לשחרור כל החטופים
מוטי אקסמיט
נמצאה ללא פגע החיילת שנעדרה מביתה    נמצאה לא הרחק מביתה בחיפה    טרם הובררה סיבת היעדרותה
רותי אברהם
בעקבות עתירת ארגון המורים העל-יסודיים החליט בית הדין לעבודה להקפיא את מכתבי הפיטורים    ארגון המורים: אין הצדקה לשערורית הפיטורים של המורים בפריפריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il