X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי גורמים פלשתינים, ארה"ב מודה כי כשלו מאמציה להטיל מצור על חמאס, וכי ארה"ב צפויה לחדש בקרוב את מגעיה עם גורמים מתונים בממשלה הפלשתינית מדיניות הענישה והבידוד שביקשה ארה"ב לאכוף על חמאס הביאה למעורבות אירנית גוברת בזירה הפלשתינית
▪  ▪  ▪
לא הצליחו לבודד אותו. הנייה [צילום: AP]

ארצות הברית מודה כי כשלו מאמציה להטיל בידוד בינלאומי על חמאס. כך מסרו גורמים פלשתינים. בקרוב תחדש ארצות הברית את מגעיה עם גורמים מתונים בממשלת האחדות הפלשתינית.
מקורות פלשתינים טוענים, כי דוחות אמריקנים שהגיעו באחרונה לרשות הפלשתינית קובעים, כי הקמת ממשלת האחדות בראשות חמאס, על-פי "הסכם מכה", היא המכשול הגדול ביותר לאינטרסים האמריקנים באיזור. עוד קובעים הדוחות, כי ארצות הברית איננה מצליחה לבודד את חמאס, אותה היא מגדירה "ארגון טרור" ומאשימה אותה בשיתוף פעולה עם חיזבאללה ואירן - החברות ב"ציר הרשע".
אותם מקורות פלשתינים דיווחו לאתר האינטרנט "סמא", כי הקמת ממשלת האחדות סיבכה את מדיניות החוץ של ארה"ב כלפי רש"פ והיא מכשילה את התהליך המדיני למציאת הסדרים לפיתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני.
המצור על הרשות הביא למעורבות אירנית גוברת
הדוחות קובעים כי מדיניות הענישה והבידוד, שביקשה ארה"ב לאכוף על חמאס, באמצעות הקהילייה הבינ"ל, והמגמה לשיתוף פעולה עם גורמי הפתח המתונים בממשלת האחדות, לא רק שאינן עלו יפה, אלא אף הביאו למעורבות אירנית גוברת בזירה הפלשתינית. בין השאר, קובעים הדוחות, כי בידודה המדיני של חמאס איננו מתאפשר נוכח מדיניות של נורמליזציה מצד גורמים באירופה ובמערב כלפי ממשלת האחדות.
מסקנות הדוח האמריקני נובעות מסדרת מפגשים בין מדינות באירופה לממשלת האחדות ובעיקר רוסיה, שבירכה על הקמת ממשלת האחדות ונקטה עמדה שונה מעמדת הרביעייה בינלאומי (הקוורטט) הנוקשה כלפי חמאס.
ארה"ב קיימה סדרת התיעצויות עם גורמים באירופה, בישראל, במדינות ערב וברש"פ, במטרה לבחון דרכים לתמיכתה בממשלת האחדות באופן שלא יחשוף את כישלון מאמציה להטיל מצור על הפלשתינים, מה שצפוי להגביר את כוחה של חמאס דווקא בעיתוי הנוכחי, בו היא נתונה תחת לחצים ומאבדת את תמיכת הרחוב הפלשתיני. בין השאר, הסכימה ארה"ב, כי כספי סיוע אמריקניים לרשות יועברו לחשבון בנק מיוחד של ארגון שחרור פלשתין, אש"ף, ולא לממשלה. כך הודיע לפני ימים אחדים הקונסול האמריקני בירושלים, ג'ייקוב וואלאס.
סעודיה מסייעת לממשלת האחדות
הגורמים טוענים, כי ארה"ב צפוייה, נוכח סיכום עגום זה, לחדש בקרוב את קשריה עם גורמים מתונים בממשלת האחדות באופן הדרגתי. גם סעודיה, שהובילה את פתח ואת חמאס להסכם מכה, פועלת כדי להפוך את ממשלת האחדות לגורם מקובל על הקהילייה הבינ"ל ולחדש את תהליך ההסדרים בין ישראל לפלשתינים.
בכירי חמאס טוענים באחרונה, כי עלה בידיהם לפורר את המצור המדיני והכלכלי בשורה של פגישות מדיניות. ואכן, סדקים נוספים כבר ניכרים. דובר הממשלה הפלשתינית, ראזי חאמד, הגיע בסוף השבוע לבריטניה והשתתף בפסטיבל ספרותי ואף נשא נאום, שזכה לתגובות חיוביות, בעקבות ההשוואה בין הקונפליקט הישראלי-פלשתיני לקונפליקט צפון-אירלנד. משרד החוץ הבריטי מיהר להבהיר, כי אין בכך שינוי במדיניות הבריטית וכי "בריטניה תוסיף שלא להיות לקיים קשר עם החמא"ס עד שתמלא אחר שלושת תנאי הקוורטט.
הדרישה: להעביר לרש"פ את כספי המיסים
גם ה"מצור הכלכלי" נשחק בהדרגה. יצויין, כי נשיא הפרלמנט האירופי, האנס פוטרינג, קרא לישראל להעביר לרש"פ כ-700 מיליון דולר מכספי המסים המוקפאים על ידה על-מנת שניתן יהיה לשלם את משכורותיהם של העובדים ב"רשות". פוטרינג הדגיש, כי אירופה לא הפסיקה את הסיוע לפלשתינים עם ניצחונה של חמאס בבחירות בינואר 2006, וכי הסיוע נמשך דרך מנגנון "עוקף חמאס".
גם הקוורטט, שהתכנסה ב-30 במאי בברלין, הביע דאגה משורת המעצרים בקרב השרים וחברי הפרלמנט הפלשתינים בידי ישראל וקראה לשחררם באופן מיידי. מנגד, בוחרים בבריטניה להטיל חרם דווקא על ישראל. חמא"ס ברכה על החלטת איחוד המרצים הבריטים להטיל חרם אקדמי על ישראל וציינה, כי היא "מביעה את תודתה העמוקה למאמצים אלה המתבססים על ערכים אנושיים וצדק אמיתי". תנועת החמאס ברכה על החלטת איחוד המרצים הבריטים (UCU) להטיל חרם אקדמי על ישראל "בתגובה על פשעי הכיבוש הציוני נגד העם הפלשתיני". בהודעה לתקשורת ציינה תנועת החמאס, כי היא "מעריכה את הצעד הזה ומביעה את תודתה העמוקה למאמצים אלה המתבססים על ערכים אנושיים וצדק אמיתי".
לא כל מדינות אירופה מקיימות יחסים עם חמאס. כזכור, סירב שר החוץ הגרמני, פרנק וולטר שטיינמאייר, לפגוש את ראש עיריית בית לחם, ויקטור בטארסה, בטענה כי הוא מנהל קואליציה עירונית בה חברים נציגי חמאס. נוכח המשך הבידוד מצד מדינות אחרות, מאיימת חמאס, כי אם תוסיף הקהילה הבינלאומית לערער את מעמדה, הדבר יוביל לפיצוץ, שיפגע בישראל ויערער את היציבות באזור.

תאריך:  01/06/2007   |   עודכן:  01/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב מודה: כשלו המאמצים לבידוד החמאס
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
זהו הכשלון שלנו!
יהושפט  |  1/06/07 23:28
 
- אכן כך, ךצערנו...חדלון האישים
אחמד זיבי   |  2/06/07 00:39
 
- "נקיים מאלימות"? איפה אתה חי? ל"ת
הניה  |  2/06/07 11:36
2
על-פי גורמים פלשתינים ???????  ל"ת
?????????????????  |  2/06/07 01:42
3
"מקורות פלשתינים טוענים..."
שטויות!  |  2/06/07 03:02
4
כשלון של משרד החוץ וציפורה!
שושי  |  2/06/07 06:08
5
הכשלון הוא בהמצאה של
רומח  |  2/06/07 10:38
6
לשנות את הגישה וההתיחסות
יגאל אלוש=יחד אחי  |  2/06/07 10:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ההסכם הושג בידיעתו ובברכתו של אולמרט, החושש מהתחזקות אהוד ברק    מטה אילון: הפרסום חסר בסיס; מטה ברק בלחץ ולכן הוא מפיץ ספינים תקשורתיים
אריאל שמידברג
בריכה הוצבה מתחת למגדל, ומדריכים נותנים שיעורי צלילה [צילומים: AP]
נעם בוקסבאום
"שורטבאס" הוא יצירת אינדי מתוקה, שמרגשת ומעוררת הזדהות גם ברגעים החלשים    הסרט שמשאיר את האור דולק בזמן סקס - סוף סוף בדי.וי.די
אריאל שמידברג
קובי הבר, הממונה על התקציבים, אמר למנכ"לי משרדי הממשלה כי יש להמשיך במדיניות פיסקאלית אחראית ובשמירה על משמעת תקציבית בתקציב 2008
אריאל שמידברג
בשיחת טלפון עם שרת החוץ הבריטית, אמרה לבני כי ההחלטה עומדת בסתירה ליחסים הטובים השוררים בין ישראל ובריטניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il