X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המכשיר הוכנס למזוודה, כשהתובעת טסה ארצה ובית המשפט פסק שלא התרשלה הגנבים דיברו במכשיר במשך 26 שעות והחשבון הגיע ל-5,000 שקל
▪  ▪  ▪

יפית שלמה מהישוב מעוז ציון חזרה לישראל משהות בארה"ב בחודש יולי אשתקד בטיסה של אל על. כשנחתה בארץ גילתה שמהמזוודה נגנבו חפצי ערך ומכשיר סלולרי. שלמה חסמה את המכשיר וכשקיבלה חשבון חשכו עיניה. היא התבקשה לשלם לחברת פלאפון 5,000 שקל עבור שיחות שנעשו בזמן בו טסה.
שלמה תבעה את חברת אל על נתיבי אוויר לישראל בע"מ ואת חברת פלאפון תקשורת בע"מ בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום החשבון בתוספת 900 שקל בגין עוגמת נפש. שלמה קיבלה מאל על סך של 654 שקל וחתמה על טופס סילוק תביעות. פלאפון סירבה לפצות את שלמה והתנערה מאחריות ובהמשך העניקה זיכוי, מתוך רצון טוב, והגיעה עמה להסדר תשלומים. לדבריה, העובדה שהגנבים דיברו במכשיר לאורך 26 שעות היתה צריכה להדליק נורה אדומה.
בכתב ההגנה תהתה אל על מדוע הוגשה תביעה אם התובעת קיבלה פיצוי וחתמה על טופס סילוק תביעות והוכחש שהמכשיר נגנב כשהמזוודה היתה בחזקתה. חברת פלאפון האשימה את התובעת ברשלנות כשהכניסה את המכשיר למזוודה. הודגש שהתובעת מחויבת לשלם עבור שיחות עד למועד מתן ההודעה על גניבת המכשיר וחסימתו. הנתבעות ביקשו לדחות את התביעה.
בפסק הדין, שניתן בחודש מאי, דחתה השופטת אנה שניידר את התביעה נגד אל על. "הואיל ולא הוכח שמכשיר הפלאפון נגנב בהיות המטען בחזקתה של אל על, אין מקום לתביעה נגד אל על".
השופטת קיבלה את התביעה נגד פלאפון בקובעה שלתובעת לא היתה אפשרות לדעת על הגניבה עד למועד בו הודיעה על כך וביקשה לחסום את השיחות. "אין בידי לקבל את הטענה שהתובעת התרשלה בשמירה על המכשיר בהכניסה אותו למזוודה". השופטת התרשמה מעדותה המהימנה של התובעת ומכך שלא ידעה שהמכשיר יכול לשמש אותה בחו"ל ולכן לא השתמשה בו והכניסה אותו למזוודה. "מדובר בהתנהגות סבירה בנסיבות העניין וגם המועד בו הודיעה לפלאפון היה סביר בנסיבות העניין ואין לייחס לה אשם תורם".
בסופו של דבר נפסק שהתובעת תשלם לאל על 350 שקל הוצאות משפט. חברת פלאפון חויבה לשלם לתובעת 4,488 שקל בתוספת 450 שקל הוצאות משפט. השופטת הוסיפה שאין מקום לחייב את פלאפון בפיצוי בגין עוגמת נפש, הפסד ימי עבודה וסחבת לאור העובדה שהתובעת קיבלה זיכוי לפנים משורת הדין.
בפסק הדין נרשם: "ניתן להגיש בר"ע לבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום". ראוי שבית המשפט ימנע משימוש במושגים שאינם ברורים להדיוטה ול"אזרח הקטן" ובמקום בר"ע פשוט ירשום: בקשת רשות ערעור. ת.ק: 453/06.
כאשר בעל דין מגיש תביעה מיותרת ו/או קנטרנית הוא יחויב בהוצאות משפט. בית המשפט הסכים עם אל על שלא היה מקום לתביעה ולפיכך התובעת חויבה, בצדק, בהוצאות משפט.

תאריך:  03/06/2007   |   עודכן:  03/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסלולרי נגנב ופלאפון שילמה פיצוי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל גרונדלד
קפטן הנבחרת התרגש מהלחימה של חבריו והחליט לצ'פר אותם מכיסו. הנבחרת תמריא היום לברצלונה בדרך לאנדורה
הדר פרבר
4 בני אדם נחקרים לאחר שערקו לצפון קוריאה אך מחשש כי יתקלו באבטחה מוגברת שינו את מסלולם ופנו ליפן    עדיין רוצים להגיע לדרום
יפעת גדות
ההתנקשות בחייו היתה העילה לפתיחת מלחמת לבנון    מאז ניסיון ההתנקשות ועד מותו היה ארגוב מאושפז במחלקת השיקום בבית החולים הדסה הר הצופים
יפעת גדות
צעצועים עם חלקים מתפרקים או קצוות חדים אינם מתאימים לילדים
יפעת גדות
חוקרים גילו כי חשיפה לעישון גרמה לשינויים גנטיים בתאי זרע של עכברים - שינויים בעלי פוטנציאל לעבור לצאצאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il