X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה לרגל יום האסתמה הלאומי רבים מהחולים לא מצליחים לשלוט במחלתם ואף לנהל אורח חיים תקין ד"ר גרשון פינק: חולה שמטופל כראוי יכול לתפקד כאדם בריא לכל דבר
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

כרבע מיליון חולי אסתמה חיים בישראל (כ-250 אלף), מתוכם 60% ילדים מתחת לגיל 18. כך עולה לרגל יום האסתמה הלאומי שמצוין היום (3.6.07).
על-פי הנתונים, רבים מחולי האסתמה אינם מצליחים לשלוט במחלתם ואף לנהל אורח חיים תקין - חלקם אינם מסוגלים לעלות מדרגות ולבצע פעולות יומיומיות פשוטות הדורשות מאמץ ניכר, אחרים נאלצים להתאשפז בשל התקפי אסתמה. כמו-כן, החולים, לעיתים, אינם מודעים להחמרה שחלה במחלתם ולכך שהטיפולים שהם מקבלים אינם תואמים את מצבם.
ד"ר גרשון פינק, מנהל מכון ריאות בבית חולים קפלן, מסר: "חולה אסתמה שמטופל כראוי יכול לתפקד כאדם בריא לכל דבר. הבעיה מתחילה כאשר החולה לא מקבל או לא לוקח את הטיפול המתאים לדרגת החומרה של המחלה שלו".
ד"ר פינק סבור, כי העלאת המודעות של חולים, להבדלים בין דרגות החומרה של המחלה, לאפשרויות האבחון, המעקב והטיפול יכולה לשפר באופן ניכר את יכולתם לשלוט במחלה. ד"ר פינק מפרט על המחלה:
לדבריו, החולים הקלים סובלים מחסימה קלה בדרכי הנשימה ומהתקפים קלים מספר פעמים בחודש, החולים הבינוניים מתקשים במאמץ, דרכי הנשימה שלהם חסומות באופן קבוע והם סובלים ממספר התקפים בשבוע, שמקשים עליהם לתפקד ולישון בלילה והחולים הקשים נאלצים להתאשפז עקב התקפי אסתמה ועוברים לעיתים התקפים קשים המעמידים את חייהם בסכנה. דרכי הנשימה שלהם חסומות בצורה קשה וחלקם נאלצים להישאר סגורים בביתם ואינם מסוגלים לנהל אורח חיים תקין.

בדיקות וטיפולים

הבדיקה הבסיסית שעוברים חולי אסתמה לאבחון מצב מחלתם הינה בדיקת תפקודי ריאות, המתבצעת על-ידי רופא ריאות. כמו-כן, ישנם מקרים בהם עובר החולה גם בדיקת תגר לאבחון רגישות בדרכי הנשימה, בדיקת נוגדני IgE ו-skin test.
הטיפול התרופתי הסטנדרטי הניתן למחלה מורכב משילוב של מרחיבי סמפונות ארוכי טווח וסטרואידים בשאיפה. בנוסף לטיפול זה, ישנו טיפול משלים, הניתן בהתאם לדרגת החומרה של המחלה ולמצבו של החולה.

"אל תתנו לאסתמה לעצור אתכם"

לרגל יום האסתמה, יעלו משרד הבריאות ועמותת לנשום, קמפיין תחת הסיסמא - "אל תתנו לאסתמה לעצור אתכם", במטרה להגביר את המודעות בקרב חולי האסתמה ליכולתם לשלוט במחלתם ולנהל אורח חיים תקין.
במסגרת ציון יום זה, יושק אתר האינטרנט של העמותה, שייספק לחולים מידע רב על מחלה ועל דרכי ההתמודדות עמה; יתקיימו ימי עיון לחולים ברחבי הארץ, במהלכם הם יקבלו סקירה מקיפה, מפי מיטב המומחים בתחום האלרגיה ומחלות הריאה, על גורמי המחלה ותסמיניה וכן על חידושים בטיפול באסתמה קשה ובינונית ויתקיים פאנל מומחים לשאלות ותשובות.

תאריך:  03/06/2007   |   עודכן:  03/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום האסתמה הלאומי: 250 אלף חולים בארץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה עד היום לא מרפאים אסטמה?
ד"ר זמיר  |  4/06/07 01:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
"אבנה 10,000 קוטג'ים, או אמכור את הקרקע לאחר שינוי יעוד ב-250 מיליון דולר"    ביקוש גואה - 1,000 עוברים בכל יום לפלורידה
ראובן לייב
80 סיגריות ביום מעשן שבתאי לוי, בן ה-75, במסגרת מקצועו: טועם טבק
אסף כהן
"המפתחות לצוללת" בועטים במוסכמות של הג'אז בצוללת בי-ם, תמר אייזנמן בסינדרום בי-ם, דני גלבוע בבלום בר בתל אביב ועוד הופעות בחינם או ממש בזול
יפעת גדות
חוקרים קנדים מגלים כי כסף, בריאות ומשמעות בחיים מספיקים כדי למצוא את האושר בשנות ה-60 לחיינו
יהושע סימון
ב"חסין מוות" מביא לנו מלך הטראש, שהצליח להפוך את סרטיו לאירוע קולנועי, אקשן זול שמחוויר לצד הפרויקטים השערוריתיים של מל גיבסון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il