X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חשוד במסירת מידע פנים לקובי בן-גור בדיקת Nfc העלתה: שערי פולאר עלו ב-20% בימים שלפני ההודעה על הכנסת משקיע חדש המחזורים זינקו מ-260 אלף שקל ל-3 מיליון שקל ליום משקיעים הרויחו 28% בתוך שבועיים "מישהו" ידע שבחברה תהיה התפתחות חיובית החקירה - בעקבות האזנה לטלפון של בן-גור בחקירת רשות המיסים
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

אביגדור קלנר השעה עצמו היום (4.6.07) מתפקידיו כיו"ר ומנכ"ל פולאר השקעות, עקב החקירה נגדו בחשדות להדלפת מידע פנים לקובי בן-גור. כפי שפורסם ב-Nfc, מנהלת המחלקה לחקירות הונאה של המשטרה חקירה על חשדות, שקלנר הדליף לבן-גור מידע מוקדם על התפתחויות במניות, בן-גור רכש את המניות, הרוויח, והשניים התחלקו ברווחים. בשבוע שעבר נחקר קלנר באזהרה במשטרה, נשלח ל-10 ימי מעצר בית, ונאסר עליו ליצור קשר עם עובדי החברה במשך שלושה שבועות. קלנר הודיע, עם זאת, כי לדעתו פעל כחוק.
החשדות והחקירה נגד קלנר החלו כתוצאה מהחקירה בחשדות לשוחד ברשות המיסים: קובי בן-גור נעצר ב-1 בינואר בפרשת רשות המיסים, אחרי שהמשטרה האזינה במשך שבועות לשיחות הטלפון שלו. להפתעת החוקרים, העלו השיחות גם מידע שלא חיפשו - חשדות לקבלת מידע פנים על מניות. בהתייעצות של גורמי חקירות במדינה הוחלט, כי המשטרה היא שתמשיך לחקור בעניין, למרות שהנושא נודע בעיקר לרשות ניירות הערך.
בדיקת Nfc העלתה, כי בראשית דצמבר אשתקד, ימים מספר לפני שפולאר הודיעה על הכנסת משקיע חדש, עלו שערי המניה בצורה חריגה, וגם המחזורים זינקו פי כמה מן המקובל.
ב-3 בדצמבר היה השער 4,135 נקודות.
ב-4 בדצמבר - 4,337.
ב-5 בדצמבר - 4,468.
ב-6 בדצמבר - 4,700.
ב-7 בדצמבר - 4,958.
בתוך ארבעה ימים, בין 4 ל-7 בדצמבר, זינק שער המניה ב-20%. לאחר מכן היו מימושים במשך יומיים. ב-13 בדצמבר בבוקר כינסו קלנר ופלדמן מסיבת עתונאים חגיגית, והודיעו שפולאר מקבלת שותף חדש, עו"ד זיל פלדמן מניו-יורק, שרכש 40% ממניותיה ב-207 מיליון שקל. קלנר ופלדמן גם הודיעו, שהם עומדים להכניס את פולאר לעסקות נדל"ן באירופה ובמזרח הרחוק, ובכך להרחיב את פעילותה. הבורסה הגיבה על כך מיד וכצפוי: למחרת, 14 בדצמבר, עלה השער ב-7.8%. ביום המסחר הבא, 17 בדצמבר, עלו השערים ב-3.7% נוספים, והתייצבו על 5,294 נקודות. מי שקנה את המניה ב-3 בדצמבר, למשל, הרוויח בתוך שבועיים 28%.
בולטת לא פחות היא העובדה, שגם המחזורים זינקו: עד תחילת דצמבר נע המחזור במניית פולאר בין 170 ל-260 אלף שקל ליום. ב-4 בדצמבר התחילה פתאום הסתערות על המניה: המחזור ב-4 בדצמבר זינק ל-1.7 מיליון שקל, ולמחרת ל-780 אלף שקל. ב-6 בדצמבר, היום שבו כאמור עלו השערים ב-5.2%, זינק המחזור לכ-2.2 מיליון שקל. למחרת, 7 בדצמבר, היה עוד זינוק, ל-3 מיליון שקל.
מנתונים אלו ברור כמעט לחלוטין, ש"מישהו" ידע על כך שפולאר עומדת לקבל שותף חדש, משקיע נדל"ן בעל מוניטין מארה"ב, שיזרים לה יותר מ-200 מיליון שקל. ברור, שהעסקה בין פלדמן לבין קבוצת קלנר-שרפ"ק, שהיתה עד אז בעלת השליטה בפולאר, לא נולדה ביום אחד, והתנהלו מגעים במשך שבועות, אם לא יותר. יש להניח שב-3 בדצמבר ובימים הסמוכים, כבר הוחלפו טיוטות חוזים, ומי שהיה קרוב לצלחת ידע מה עומד לקרות.
קלנר אמר היום: "אני חש אחריות אישית לחברה שבה אני רואה מפעל חיים. החברה יקרה לי, ואני מבקש להגן על שותפי העסקיים, הציבור בבורסה ועובדי החברה. זו החלטה לא קלה בעבורי, כי אני סבור שפעלתי כחוק. עם זאת ברור לי, כי כל עוד הנושא בחקירה, ואני מחזיק בתפקידים רשמיים מטעם החברה, יזיק הדבר לחברה. אינני מחוייב על-פי דין לצאת לחופשה ולהשעות עצמי מתפקידי בשלב זה, אך טובת המערכת והציבור קודמת."

תאריך:  04/06/2007   |   עודכן:  04/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אצל ילדים, דום נשימה חסימתי מופיע בדרך כלל בין הגילאים 3-6 שנים    הגורם השכיח ביותר לדום נשימה חסימתי בילדים בגיל זה הוא שקדים ופוליפים מוגדלים
מתי טוכפלד
לאחר שתמך בפרס לתפקיד נשיא המדינה, מחליט עמי אילון לשנות את דעתו ולקרוא לחברי סיעתו לתמוך בקולט אביטל לתפקיד    חברי העבודה הביעו תמיכה באביטל
גלית יצחק
כך עלה בתום כנס ים המלח השמיני של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות    הדרישה להשתתפות עצמית בשירותי השב"ן היא הטעיה של הציבור    הרחבת השב"ן מקטינה את המוטיבציה להרחיב את הסל הבסיסי
מיכל גרונדלנד, אנדורה
קשטן צפוי להחזיר את הקפטן להרכב הנבחרת, שיצאה לאנדורה. אוטובוס העיתונאים נעצר - אחרי חקירה קצרה הם שוחררו
דנה אלמוסני
הבדרן והשחקן יגלם בעל שמתקשה להתמודד עם החותנת שלו בהצגה חדשה    את אשתו תגלם אוסנת פישמן, את החותנת - אמא של בנצי מ"אסקימו לימון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il