X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העיתונאי מהניו-יורק טיימס רואה את ישראל כ'בית חרושת' לחלומות בתחרות על הישגים חובקי עולם, אולם הדגיש כי כדי להפוך כל דמיון למציאות, יש להשקיע יותר בחינוך
▪  ▪  ▪
תום פרידמן ופרופסור צחנובר, חתן פרס נובל, שקיבל גם כן תואר ד"ר לשם כבוד [צילום: ששון תירם]

"ב'עולם השטוח' של היום שבו בני אדם יכולים להגיע רחוק יותר ומהר יותר מתמיד, השאלה היחידה שיש לשאול היא, מי ישיג מה?". כך אמר (א', 3.6.07) בעל הטור בעיתון ניו-יורק טיימס והסופר תום פרידמן, בעצרת חגיגית באוניברסיטה העברית בירושלים בה קיבל תואר ד"ר לשם כבוד.
פרידמן נשא נאום בטקס, שהתקיים באמפיתאטרון ע"ש רוטברג בהר הצופים, שבו הוא ושבעה אחרים קיבלו תוארי דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד.
"מאז שנכנסו לשימוש המחשב האישי, האינטרנט והתוכנה אשר מאפשרים תקשורת בלתי מוגבלת בכל מקום, כבר לא חשוב היכן אדם נמצא - הכול משחקים על מישור", - "העולם השטוח", כפי שפרידמן מתאר זאת. הכוונה היא, הוא אמר, "שכל מה שיכול להיעשות, ייעשה. השאלה היחידה שעל האדם לשאול היא: האם זה ייעשה על ידך או לך". בהרחיבו בנושא זה, אמר פרידמן כי חיוני שישראל בכלל והאוניברסיטה העברית בפרט ינצלו את ההזדמנויות הקיימות. "המדינה הפתוחה ביותר לרעיונות חדשים, הגמישה ביותר" תהיה המדינה שתנהיג את קדמת העולם, אמר, וכדי לעשות זאת נדרש דמיון ואמצעים לממש את הדמיון הזה.
"זהו [ישראל] בית חרושת לחלומות דמיוניים", הצהיר פרידמן והוסיף כי המדינה אינה משקיעה מספיק בחינוך. "עם המשאבים הנאותים, הדמיון הזה יכול להפוך ליצירתיות", אמר. פרידמן הבהיר שהוא מאמין בכל מאודו שניתן להשיג זאת בדרך הטובה ביותר בגישה רב-תחומית הכוללת לא רק מדע וטכנולוגיה אלא גם את מדעי הרוח.
פרידמן, שלמד בעבר בבית הספר לתלמידים מחו"ל ע"ש רוטברג באוניברסיטה העברית, הצטרף לניו-יורק טיימס ב-1981 ומילא כמה תפקידים בעיתון בסיקור הזירה הבינלאומית. הוא עמד בראש צוות הניו-יורק טיימס בביירות במלחמת לבנון ב-1982 ולימים סיקר את האינתיפאדה הראשונה בתפקידו כראש הנציגות של עיתונו בישראל מ-1984 עד 1988. פרידמן זכה שלוש פעמים בפרס פוליצר היוקרתי.
תארי כבוד נוספים
יתר מקבלי תואר דוקטור לשם כבוד: איש הרוח מתנגד המשטר בעירק פרופ' כנעאן מקייה; החוקרת והסופרת הפמיניסטית הנודעת לינדה נוכלין; חתן פרס נובל בכימיה פרופ' אהרון צ'חנובר; מיכאל דנקל, פרקליט אוסטרלי מצליח ותומך נלהב באוניברסיטה העברית; המדען הבריטי סֵר אלן פרשט; אן גרייביל, פרופסור למדעי המוח והמדען האמריקני ג'ולס ג'אניק.
איש החינוך הוותיק מר מיכאל בהט קיבל פרס ע"ש שמואל רוטברג לחינוך יהודי. בעצרת גם חולקו תוארי דוקטור ל-305 סטודנטים וסטודנטיות מהאוניברסיטה העברית. בין מקבלי התואר 166 נשים (54%) ו-139 גברים (46%). 126 דוקטורנטים חדשים סיימו את לימודיהם במדעים העיוניים ו-179 במדעים הניסויים. העצרת החגיגית סימנה את פתיחתו של המושב ה-70 של חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית.

"כמה ירוק היה היקום שלי"

פרידמן ישתתף מחר (ג', 5.6.07) באוניברסיטה העברית ברב שיח בנושא: "כמה ירוק היה היקום שלי". רב השיח יתקיים בין השעות 21:30-20:30, בקמפוס הר הצופים באולם יחזקאל ליברנט פומנטו מקסיקו. נוסף על פרידמן ישתתפו פרופ' ירון אזרחי ופרופ' אבנר דה-שליט מהמחלקה למדע המדינה באוניברסיטה העברית.

תאריך:  04/06/2007   |   עודכן:  04/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העיתונאי תום פרידמן: ישראל לא משקיעה מספיק בחינוך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
42 קומות למלון, משרדים ומכון כושר    ההשקעה - 50 מיליון דולר    דורש 21 עד 25 דולר למ"ר משרדים לחודש
אריאל שמידברג
הממונה על השכר באוצר הציג בבית הדין לעבודה הצעה חדשה ליישוב המחלוקות בנוגע לתנאי השכר בבנק ישראל
מתי טוכפלד
ח"כ דני יתום הודיע על תמיכה באהוד ברק לקראת הסיבוב השני: "בהכרעה בין ניסיון לתכונות אחרות בחרתי בניסיון"    ציין כי התרשם כי גם אילון וגם ברק אינם מתכוונים להוציא את העבודה מהקואליציה
ניר יהב
שני בני אדם חשודים במכירת תעודות אקדמאיות מזויפות באתרי אינטרנט, שהתחזו לאוניברסיטאות בחו"ל
גלית יצחק
ממחקר שפורסם השבוע עולה, כי עישון עלול להוביל למוטציות ב-DNA של נוזל הזרע    האגודה למלחמה בסרטן תתלה מודעות בשירותי הגברים המתריעים בפני נזקי העישון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il