X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גינוי חריף בכנסת להחלטת החרם האקדמי נגד מדינת ישראל שרת החינוך: "לא יתכן שנדבר על חופש אקדמי ובאותה עת נגביל אנו את החופש האקדמי" ח"כ אורלב: "החלטת ארגון הסגל הבריטי האקדמי היא החלטה אנטישמית"
▪  ▪  ▪
תמיר. לא הוגן [צילום: פלאש 90]

ועדות החינוך והמדע של הכנסת מגנות את החלטת החרם האקדמי של איגוד הסגל האקדמי של בריטניה וקובעות כי היא בגדר אפליה פסולה, דעה קדומה וחוסר הגינות נגד מדינת ישראל. החרם, לבד מהיותו סותר את ערך החופש האקדמי, אף נגוע באנטישמיות הלובשת אצטלה של ביקורת מדינית, כך נמסר בתום דיון שהתקיים בנושא.
ההיסטוריון, פרופסור יהודה באואר, טען כי "אלה שמטילים את החרם על ישראל, ברובם, מתנגדים גם למדיניות בריטניה וארה"ב בנושא עירק, כך שקודם כל הם צריכים להחרים את עצמם. המתקפה על ישראל היא על היהודי הקולקטיבי. אנגליה היא מרכז האנטישמיות האירופית, שמתקיימת 'במעמדות המפטפטים'. בקרב העם הבריטי זה לא קיים".
שרת החינוך, יולי תמיר (עבודה) אמרה כי "עיקר הבעיה בחרם האקדמי, היא שנעשה שימוש בכלי אקדמי בצורה לא הוגנת. חרם נגדי היא טעות. לא יתכן שנדבר על חופש אקדמי ובאותה עת נגביל אנו את החופש האקדמי. יש להפריד אקדמיה מפוליטיקה". חברה לסיעה, השר ראלב מגאדלה טען כי "החרם האקדמי אינו יאה לחברה תרבותית-דמוקרטית מתקדמת כחברה הבריטית. התשובה הטובה לחרם, בנוסף לדיאלוג, היא תקציבים לפרויקטים משותפים".
יו"ר ועדת החינוך, ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה-מימד), היה נחרץ יותר. "החרם הבריטי על ההשכלה הגבוהה הוא אנטישמי, גרוטסקי ופסול בכל קנה מידה. זה מה שעשו שונאי ישראל לאורך הדורות ליהודים, בידלו והרחיקו את היהודים מכלל העמים. החרם משקף שיח חריף בבריטניה שאינו כבר על הכיבוש אלא על עצם קיום מדינת ישראל. קיימת סכנה גדולה של הדבקת מדינות נוספות באירופה".
כך גם יו"ר ועדת המדע, ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל) אשר אמר כי "החלטת ארגון הסגל הבריטי האקדמי היא החלטה אנטישמית, שיש בה שנאת ישראל, יהדות וציונות. הם, בתוך ביתם, אינם מתנהגים כיאות, והם ממהרים להטיף לנו מוסר בעוד אנו עומדים מול טרור רצחני".

תאריך:  04/06/2007   |   עודכן:  04/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אנגליה היא מרכז האנטישמיות האירופית"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
על כל יהודי בריטניה לעזוב מייד
אייל.ב  |  4/06/07 21:05
2
חברים של יולי תמיר
אורי פ  |  4/06/07 21:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
נשיאות הכנסת פסלה בקשה של קבוצת חברי כנסת מסיעות השמאל לדון במליאת הכנסת על דוח אמנסטי ועל תוצאות מלחמת ששת הימים    ח"כ אדלשטיין: "עדיף שמליאת הכנסת תתעסק בנושאים חברתיים בוערים"    ח"כ גלאון: "הכנסת - גוף המאפשר דמוקרטיה ליהודים בלבד"
איציק וולף
האגודה לזכויות האזרח מפרסמת נייר עמדה בו היא קובעת כי 40 שנות כיבוש ישראלי ביהודה ובשומרון מעידות שמדובר במצב קבע    ערכי הדמוקרטיה מחייבים שיוויון מלא לכל תושבי המדינה, הם טוענים, שיוויון שלא מתממש בשטחים
מתי טוכפלד
סיעת הליכוד הודיעה כי היא דוחה את הדיבורים על כך שנסיגה מהגולן תמנע מלחמה    "גישה כזאת מלמדת על חולשה נוראית וחסרת תקדים של ממשלת אולמרט"
רונן ליבוביץ
שר התמ"ת הכריז כי "חייבים לבצע שינויים בסיסים בתוכנית ויסקונסין שיכללו הוצאת מחוץ למעגל המשתתפים כל מי שלא יכולים להיות בתוך התוכנית"    בעוד מספר שבועות תתקבל ההחלטה האם להמשיך בתוכנית ובאיזו מתכונת
אלעזר לוין
קנתה מיוסי סופר שלד של בניין בן 2,400 מ"ר, ותשקיע 1.1 מיליון דולר נוספים בגימור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il