X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אב קיבוצניק שילדיו חיים מחוץ לקיבוץ חייב בסיפוק צרכיהם השופטת: חובת האב לילדיו קודמת לחובתו לחברה הקיבוצית
▪  ▪  ▪
[אילוסטרציה: ארכיון]

בית המשפט לענייני משפחה קבע (ב', 4.6.07) כי החובה לתשלום מזונות עבור ילדים החיים מחוץ לקיבוץ, חלה על אביהם הקיבוצניק, ולא על הקיבוץ.
מדובר בתביעה למזונות שהגישו אם ובנותיה הקטינות באמצעות עו"ד גלבוע אורי, נגד האב שנותר בקיבוץ. בתביעה טענה האם כי גם הקיבוץ נושא באחריות וצירפה אותו לתביעה. בכתב ההגנה שהגיש הקיבוץ באמצעות בא כוחו, עו"ד מתניה רוני, נטען כי צירופו "מעיד על כוונת האשה לרדת אל 'כיסו העמוק' של הקיבוץ וזאת לאור היקפי רכיבי התובענה הדמיוניים, אותם פרטה האם בכתב התביעה". הקיבוץ דרש למחוק אותו מכתב התביעה.
השופטת ד"ר ועדה בן שחר קיבלה את הטענה כי הקיבוץ אינו צד בתביעה וקבעה כי מדובר בחובתו האישית של האב הקיבוצניק כשזו חלה עליו מתוקף הדין האישי. "חיובו של קיבוץ במזונות במידה שהיא קיימת היא עילה חוזית שמקורה בתקנון האגודה השיתופית", כתבה השופטת. לדבריה, בסעיף 66 לתקנות בתקנון האגודה-קיבוץ, נקבע "כי הקיבוץ יספק את צרכי חבריו ואת צרכי הילדים הקטנים
הנמצאים ביחד איתו בקיבוץ. הוא מוסיף שבהסכמת הקיבוץ הוא יספק גם את צרכי הילדים של החבר החיים מחוץ לתחום הקיבוץ. כלומר התחייבותו של הקיבוץ היא לסיפוק צרכי החיים של ילדי החבר החיים עימו בקיבוץ". כמו כן, ציינה השופטת כי בסעיף 72 בתקנות נקבע כי "ע"פ מידת יכולתו של הקיבוץ, הקיבוץ יושיט
עזרה להורי החבר החיים מחוץ למשק ובמקרים מיוחדים גם לקרובי משחה אחרים הנזקקים לדעת הקיבוץ לתמיכה לצורך קיומם".
אין חובה על הקיבוץ להשתתף בהחזקת הילדים
מסעיפים אלו עולה כי אין חובה על הקיבוץ להשתתף בהחזקת ילדיו
של חבר מחוץ לקיבוץ, כותבת השופטת. סעיפים אלו, לדבריה, מזכירים במידה רבה את דיני הצדקה המבוססים מחד על יכולת הקיבוץ ובהתחשב בצרכיו שלו ושל חבריו ומאידך על צרכי ילדיו הקטנים של החבר המתגוררים מחוץ לקיבוץ ויכולת להתפרנס ממקור אחר. "התחייבות זו היא בבחינת הצורך: 'להקדים מבחינת צדקה את ילדיו לכל אדם, כי עניי ביתו קודמין לעניי עירו'".
על מי אם כן החובה לשלם את מזונות ילדיו של הקיבוצניק? האב עצמו נושא בחובה, קבעה השופטת בן שחר. בהחלטה ציטטה השופטת את דבריו של השופט בייסקי בפסק דין בנושא לפיו "במקרה כשמסרב
הקיבוץ לספק צרכי תלויים בחבר שמחוץ לקיבוץ, ייאמר לחייב: צרכי בני משפחתך התלויים בך אשר מחוץ לקיבוץ קודמים לחבויותיך לחברה הקיבוצית בה מבקש אתה להמשיך לחיות. אם אין הקיבוץ מוכן לספק צרכים אלה, צא והשכר עצמך על-מנת לספק צרכיהם של בני המשפחה".
"לא מצאתי שעל-פי תקנון הקיבוץ קיימת יריבות ישירה בין האשה והקטינות לקיבוץ... אשר על כן מתוקף סמכותי על-פי סעיף 24 לתקנות סדר הדין האזרחי התשמ"ד 1984 אני מצווה על מחיקת הקיבוץ אשר צורף כנתבע שלא כהלכה", קבעה השופטת בן שחר.

ביהמ"ש לענייני משפחה באר שבע תמש 001960/06
תאריך:  04/06/2007   |   עודכן:  04/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: קיבוץ אינו מחוייב במזונות אב קיבוצניק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אופירה אסייג
ל-ONE נודע כי מאמן הנבחרת יקבל את תפקיד מנג'ר העל בשורות הצהובים - מאמן הגליל אמור לקבל לידיו את המושכות    פדרמן: "ONE מקדים אותנו ביומיים"
אריאל שמידברג
ממשלת האחדות הפלשתינית החליטה לתמוך בהצעה להפסקת האש של אבו מאזן    בחמאס מיהרו להגיב: "סדר היום שלנו אינו תואם את סדר יומה של הממשלה"
עידן יוסף
פאנל סוער היה בכנס הרדיו, כאשר תחנות רדיו שונות הפנו חיצים כלפי גלגל"צ    מפקד גלי צה"ל: "גלגל"צ לא עובדת עבור תעשיית המוזיקה או אצל האמנים ושולחיהם, אלא אצל מאזיניה"    דברים בכנס: "דבריו חמורים"
עידן יוסף
אריאל אטיאס אומר כי המעבר לרדיו דיגיטלי יארך זמן    בכנס הרדיו דיבר על הרדיו האזורי ("הארכת הזכיונות פוגעת"), על רפי גינת ("צרות של אחרים"), על ניידות המספרים ("לא שווה כלום, כל עוד לא מורידים את ההתחייבות לשלוש שנים")
עידן יוסף
שר התקשורת רמז בכינוס הרדיו הראשון כי אין מבחינתו מניעה בהמשכת הסטטוס-קוו, שתחנת הרדיו גלי צה"ל תישאר פתוחה בשבת כשאר תחנות הרדיו בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il