X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מפעל לדוגמא במינכן, שאין לו אח ורע בעולם
▪  ▪  ▪

"פארק הבריאות" במינכן שבגרמניה, מושך אליו, מדי יום, אלפי אנשים, המבקשים ליישם בו, הלכה למעשה, את שיטת "הדאגה לבריאות הכוללת". תמורת סכום של 6 אירו ניתן לרכוש בו, למשך ארבע שעות, תוכנית לתחושה טובה ולבריאות כוללת - גופנית ונפשית.
הבאים בשערי הפארק חופשיים לבחור בין סאונה ציבורית לבין שימוש בצבע ובטין; בין שיטות-מדיטציה למיניהן לבין תרגילי-נשימה; בין סוגי התעמלות שונים לבין תירגול תודעה עצמית, באמצעות מצלמת וידיאו.
לפארק הזה, שבו ביקרנו, אין אח ורע בעולם. מוסדות קהילתיים וגופים העוסקים בבריאות וברווחה בארץ ובחו"ל מגלים בו עניין רב. פעילויות הפארק ממומנות בחלקן האחד על-ידי עיריית מינכן ובחלקן השני על-ידי דמי ההשתתפות בפעילויות.
נפגעי השולחן
גישתם של מנהלי הפארק, הגורסים דאגה לבריאות כוללת ולטיפוח רווחה גופנית, נפשית וחברתית - חיבבה את המקום על תושבי העיר. ההנהלה אימצה את העיקרון, הקובע כי מניעה עדיפה מריפוי, והצליחה לעשות כל שניתן כדי לסייע לאיברי הגוף לתפקד כראוי ולשפר בכך את הכושר הגופני.
הפארק מבקש להיות משקל-נגד לתנאים המנוכרים, מחוללי המחלות, שבהם חיים כיום מרבית בני האדם. זהו מרכז לעיסוק בשעות הפנאי, המעודד יוזמה ולמידה אגב התנסות בחוויות המשחק. הוא מציע למשתתפים אמצעים לביטוי הקשר ההדוק הקיים בין תהליכים פיזיים ונפשיים. למען ההרגשה הטובה נערכים בפארק תרגילי התעמלות לעמוד השידרה המיועדים ל"נפגעי שולחן הכתיבה" ולעיסוקים שיש בהם מהטיפול בעיוותים נפשיים למיניהם.
פארק הבריאות עוסק בטיפוח מגעים חברתיים, בפיתוח יצירתיות, בהקניית ביטחון עצמי, סיפוק בחיי חברה, כוח-דמיון וחוויות רגשיות במודע. הוא גם מעודד את העזרה העצמית, כשהמטרה היא לפתח את הכישרונות הטבעיים הרדומים.
כל אדם חופשי לבוא אל הפארק ולעשות שימוש במתקניו - מעובדי עבודה שחורה ועד לפרופסורים. מרבית הבאים הם מבני המעמד הבינוני, גילאי 20 עד 40, אך אפשר לראות בשטח גם קשישים. בשעות אחר-הצהריים פתוח בפארק מועדון-ילדים, לגילאי 3 עד 8, ויש גם מגרש-משחקים על הדשא שבחוץ.
בלי ציפיות
כל המתרחש בפארק, בתחום תנועת הגוף, סיוע פסיכולוגי, או טיפוח יצירתיות, מתנהל ללא כפייה, בלי אווירה של תחרות, בלי דרישות ובלי ציפיות. כל המשתתפים אמורים לחוש את עצמם פטורים מהחובה להוכיח את עצמם, לענות על ציפיות, או לשאוף להישגים מרשימים.
ב"פארק הבריאות" אין קו-הבחנה בין "בריא" ו"חולה", או בין "נורמלי" ל"נאורוטי". איש אינו חש עצמו בלתי-רצוי או מיותר, כאשר הוא בא אל הפארק לרקום חלומות, לרפות את שרירי העורף, להיחלץ ממצב-רוח עכור, או להתמודד עם בעיות עמוקות יותר.
רבים מופנים אל "פארק הבריאות" על-ידי קופות החולים שלהם. יותר מאלף רופאים במינכן רואים בפעילות בו אמצעים נילווים לטיפול הרפואי. יותר מ-60 עובדים מיומנים מופקדים על הפעילות. בצד תוכניות התנועה והיצירתיות, יש כאן פעילות פסיכותרפית, על כל שיטותיה. כדי לאפשר לפונים להשתבץ בקבוצות המתאימות להם - עומדים לרשות המעוניינים יועצים-מומחים.
הנרשמים לקורסים ה"סגורים", כמו "טיפוח הביטחון העצמי", "שיחות עם נשים אחרי ניתוח סרטן השד", או "תוקפנות קונסטרוקטיבית" - חייבים לקבל יעוץ פסיכולוגי ורפואי-אישי. נוסף לכך ניתנים בפארק יעוץ והדרכה קבוצתיים וניתנת אפשרות לשיחה אישית לסובלים ממשבר חריף, כמו, למשל, לכאלה הנוטים להתאבדות.

הכותב הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  05/06/2007   |   עודכן:  05/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
במקום סודי במרכז הארץ מנתחים 24 שעות ביממה חומר מודיעיני על כל מטוס שעתיד לנחות במדינה    המרכז נכנס לפעולה לפני חודש
שרי קרוכמל
מותר או אסור להושיב תינוק לפני שהתיישב בעצמו? על שאלה זו שהסבתות שלנו ידעו להשיב עליה אבל חלקנו אולי "שכח" כבר את התשובה, משיבים דבי גרוס-דולב ועידן דולב, מנחי סדנאות ליווי התפתחותי במרכז "אמא אדמה"
ניר יהב
המלחמה נפתחה בשעה 7:45 בתקיפת חיל האוויר את שדות התעופה המצריים במבצע מתוכנן ומתוזמן    מהר מאד הושמד עיקר כוחו של חיל האוויר המצרי והושגה עליונות אווירית    בהמשך פעלו מטוסי חיל האוויר גם נגד שדות התעופה בסוריה, ירדן ועירק, לאחר שמטוסיהן פעלו נגד ישראל
הדר פרבר
בממשלתו של בלייר מקווים כי התוכנית תוביל לשינוי במיקוד הלימודים האיסלאמיים מנקודת מבט ערבית ומזרח-תיכונית לחברה הפלורליסטית הבריטית
יפעת גדות
חוקרים הצליחו על-ידי הנדסה גנטית להקל על כאבים כרוניים הקשורים לעצבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il