X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מסקר של עיריית ירושלים יוזמה חדשה לרגל 40 שנה למלחמת ששת הימים מבקשת להוסיף לחוק יסוד ירושלים את המילים "בירת ישראל והעם היהודי", ולא רק "בירת ישראל", כפי שמופיע כיום
▪  ▪  ▪
הכניסה לירושלים

14.2% מתושבי תל אביב ו-9% מתושבי חיפה חשבו שיום ירושלים מסמל את חורבן בית המקדש. בקרב הירושלמים רק שישה אחוזים חשבו כך. 65.8% מתושבי תל אביב ו-55.6% מתושבי חיפה רואים בירושלים בראש ובראשונה עיר בירה, בעוד שבקרב הירושלמים יש התפלגות שווה יותר בין אלה הרואים בירושלים ראשית כעיר בירה (37.6 אחוז) ומקום קדוש (39.9 אחוז). כך עולה מסקר שמציגה עיריית ירושלים. יצוין, כי שמו הרשמי של היום הוא יום שחרור ירושלים.
ראשי המועצה הציונית בישראל מקדמים בימים אלה תיקון בחוק יסוד ירושלים, שנחקק בכנסת התשיעית, והקובע כי ירושלים השלמה והמאוחדת היא בירת ישראל. על-פי היוזמה, יתווספו לחוק יסוד ירושלים המילים "והעם היהודי" לצד "בירת ישראל", וזאת במטרה להדגיש את מרכזיותה של ירושלים בחיי העם היהודי ברחבי העולם.
היוזמה תועבר בימים הקרובים ל-50 חברי כנסת מכל הסיעות הציוניות והיא תוגש לוועדת החוקה של הכנסת. שינוי בחוק יסוד זה אינו דורש רוב מיוחד וקבלתו יכולה להיעשות ברוב רגיל בכנסת. מנכ"ל המועצה הציונית בישראל, משה בן עטר, ציין כי חשיבות היוזמה בכך שהתוספת "בירת ישראל והעם היהודי" מסמלת את מרכזיותה של ירושלים בחיי העם היהודי ואת הצורך לטפח את ירושלים כבירת העם היהודי וכסמל העם היהודי.
חוק יסוד: ירושלים בירת ישראל (הידוע גם כחוק ירושלים) נחקק בכנסת ה-9 ב-30 ביולי 1980 וקבע כי ירושלים השלמה והמאוחדת היא בירת ישראל. החוק קובע חובת שמירה על המקומות הקדושים בעיר לכלל הדתות ומציין כי ירושלים תזכה לתקציב מיוחד, שיועבר לפיתוח העיר, תשתיותיה, רווחת תושביה ושמירת צביון העיר. בשנת 2001 נוסף "תיקון 1" לחוק היסוד ובו 3 סעיפים אשר קבעו כי לא תעבור סמכות מתחום ירושלים לכל גורם זר, מדיני או שלטוני ושתחום ירושלים, על-פי החוק, הינו התחום שנקבע ב-28 ביוני, 1967. מועצת הביטחון של האו"ם הגיבה לחקיקת חוק יסוד: ירושלים בהחלטה מספר 478, שהגדירה את חוק היסוד כחסר משמעות וחייב להתבטל.
את היוזמה גיבשו ראשי המועצה הציונית בישראל: מנכ"ל המועצה, משה בן עטר; פרופ' עוזי ארד, יו"ר הפורום האסטרטגי של המועצה הציונית; פרופ' שמעון שטרית, יו"ר ועדת ירושלים ופרופ' זאב סגל, חבר הפורום האסטרטגי של המועצה הציונית.

תאריך:  05/06/2007   |   עודכן:  05/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריק לביא / Arik Lavi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
14% מהתל אביבים: יום ירושלים הוא לזכר חורבן המקדש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כנראה שאלו עובדים זרים - אם לא
מיכל מירושלים  |  5/06/07 21:52
2
החרדים ולוח הכפל
אמנונן  |  6/06/07 16:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
ראש אמ"ן, האלוף עמוס ידלין, טען בוועדת חוץ וביטחון כי טילי הקטיושה עוד לא נמצאים ברצועה אך יש להיערך לשיגורם    בהתייחסו לסוגיה הסורית אמר: "יש לסורים מה להפסיד משום שיש לאסד חיל אוויר ומערכות אזרחיות שעלולות להיפגע"
ניר יהב
במהלך תרגיל בדרום אמר הרמטכ"ל, כי "צה"ל נערך להידרדרות בזירה הפלשתינית ובזו הצפונית"    פרץ: "מקווה שההסלמה במילים לא תהפוך להסלמה אמיתית"
מתי טוכפלד
לופוליאנסקי נפגש מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב פרנקו, ואמר לו כי לקיום המצעד יהיו השלכות חמורות מבחינתו של הציבור החרדי    ראש העיר קורא לזרז את החוק של אלי גבאי המסמיך את העיריה לבטל את המצעד
עידן יוסף
נזק של כ-20 מיליון ש"ח בשנה לצרכני 144 המשתמשים בשירות החיוג האוטומטי אך אינם יודעים כמה הוא עולה    מנכ"ל המועצה לצרכנות דורש מהנהלת בזק ליידע הצרכנים לגבי עלות השירות
הדר פרבר
כך אומר נשיא אירן במסיבת עיתונאים ומזהיר את ארצות הברית ובנות בריתה שלא לקדם סנקציות נוספות ולא "לשחק בזנב האריה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il