רכבת ישראל מזמינה את הציבור הרחב להשתתף בבחירת עיצוב הקרונות החדשים שרכבת ישראל רכשה. הפיתוח המאסיבי של רכבת ישראל הנו פרויקט בעל חשיבות לאומית, וככזה הנהלת הרכבת מצאה לנכון לשתף את הציבור הרחב ואת נוסעי הרכבת בבחירת העיצוב.
ארבעה עיצובים שונים לבחירת הציבור, מופיעים בעיתונות הארצית, ובאתרי אינטרנט. בנוסף, תערוך הרכבת משאל מקיף בקרב נוסעיה. עם סיום בחירת הנוסעים והציבור, הממצאים ינותחו ויבחר העיצוב של מערך הרכבות החדש של ישראל. רכבת ישראל פנתה למעצבים מהשורה הראשונה בתחום הרכבות באירופה. על בסיס עבודתם גובשו ארבע חלופות לבחירת הציבור.
הקרונות הראשונים צפויים להגיע לארץ במחצית הראשונה של 2008. הקרונות יצטרפו לצי הרכבות הקיים ויביאו לשיפור השירות עבור ציבור הנוסעים על-ידי הגברת תדירות הנסיעות, החלפת ציוד ישן, והפחתת העומס בקווים קיימים וכן ישרתו את הנוסעים בקווים חדשים.
הקרונות הינם קרונות חד-קומתיים. כל מערך רכבת יהיה בן 10 קרונות בני 744 מקומות ישיבה. אורך כל קרון הוא 26.4 מטר, רוחב 2.86, גובה 4.35 ומשקל 47 טון. בכל מערך רכבת יהיו שלושה קרונות נגישים לנכים. הקרונות יהיו מסוגלים לעבוד גם תחת רשת מסילות חשמלית שתכנס לעתיד לשימוש ברכבת ישראל.
- העיצובים מוצגים ועד סוף השבוע לבחירת הקהל באתר זה.
במרס אשתקד, חתמה רכבת ישראל עם חברת סימנס על חוזה לרכישת 87 קרונות חדשים שיתווספו לצי הקרונות של רכבת ישראל. החוזה עם חברת סימנס (SIEMENS) נחתם בעקבות מכרז בינלאומי שפרסמה רכבת ישראל אליו ניגשו ארבעת החברות הגדולות העוסקות בתחום: אלסטום, בומברדיה, קף וסימנס. חברת סימנס היא אחת מספקיות הרכבות הגדולות בעולם ומספקת קרונות וקטרים למדינות רבות בעולם.