X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התובע דיווח שרכבו נגנב ביום בו אירעה לדבריו, תאונה עם משאית זבל וביקש פיצוי בסך 17,800 שקל "מדובר בתביעה, שבלשון המעטה, היא תמוהה"
▪  ▪  ▪
[צילום: בוצ´צ´ו]

שופטת בית המשפט לתביעות קטנות ברמלה, אסתר נחליאלי-חיאט, רחומה וחנונה. אחרת איך אפשר להסביר מדוע מתחה ביקורת נוקבת על תובע, רמזה ש"תפר" תביעה, ובכל זאת לא הטילה עליו הוצאות משפט נכבדות. במקרים דומים הטיל בית המשפט לתביעות קטנות הוצאות של אלפי שקלים על בעל הדין.
אברהם קרוטר תבע את עיריית פתח-תקווה לאחר שלדבריו בחודש נובמבר 2005, נהג ברכבו ברחוב גיסין בעיר כשלפתע משאית זבל נכנסה בו מאחור, "ועפתי 50 מטר לתוך המשאית של הזבל... ". הוא פונה לבית חולים, "הרכב נגרר ללוד. בתאריך 9.11 הגשתי דוח לחברת הביטוח ולשם כך השמאי לא הגיע למקום התאונה, ואז האוטו נגנב" (לשון כתב התביעה, א.פ.).
העיריה הכחישה את כל טענותיו של קרוטר וביקשה לדחות את התביעה. לדבריה, התאונה לא אירעה ופרטיה אינם ידועים ומוזרים. הודגש שקרוטר לא צירף אסמכתאות ולא הוכיח את טענותיו. העיריה צרפה אישור מהמשטרה ממנו עולה שביום התאונה קרוטר דיווח שרכבו נגנב.
בפסק הדין הסכימה השופטת אסתר נחליאלי-חיאט, עם עמדת עיריית פתח-תקווה ודחתה את התביעה. היא תהתה מדוע התובע ביקש את הסכום המקסימאלי מבלי להוכיחו. "כתב התביעה לא רק שאינו ברור, אלא שלא צורף כל תיעוד לבסס את העובדות הנטענות. לא צורפה כל ראיה לעצם אירוע התאונה, לזהות הרכב הפוגע, לסוג הרכב של התובע, לפרטים מזהים של הרכב הנפגע, לנזק שנגרם וגם לא הוצגה כל ראיה כי הרכב 'נגרר ללוד' כדבריו, וככלל אומר כי לא צורפו כל פרטים הנדרשים לבסס תביעה לפיצויים נגד המזיק הנטען".
השופטת לא הבינה מדוע קרוטר, "תבע את העיריה על הגניבה... ועוד שאלות רבות המעמידות באור תמוה, בלשון המעטה, את התביעה". כמו כן למה פנה לעיריית פתח-תקווה בתחילת שנת 2007, אם התאונה אירעה ביום 4.11.05, "והביא בפניה את הטענות הקשות שלא היה בידיו לבססן. ביתר שאת תמוהה תביעתו לאור אישור המשטרה שצורף לכתב ההגנה ממנו עולה שהתובע דיווח שהרכב נגנב ביום בו טען שאירעה התאונה". השופטת התייחסה גם לכך שבעדותו התובע הרחיב את מסכת האירועים והעיד שלאחר התאונה, "שעצם אירועה כלל לא הוכח", אשתו המתינה לשמאי שלא הגיע וכעבור שבוע רכבו נגנב ונמצא שרוף במושב צפריה.
השופטת תהתה איך יכול להיות שמשאית זבל נכנסה בקרוטר מאחור ו"העיפה" אותו לתוך משאית הזבל. סיכומו של דבר, לאחר שהתובע לא הוכיח את התביעה נמנע להעיד את אשתו, לא הציג אישור על גרירת הרכב וכד' תביעתו נדחתה והוא לא חויב בהוצאות. ת.ק: 1179/07. השופטת לא ציינה שהצדדים רשאים להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום ממועד המצאת פסק הדין.
כאשר בעל דין מגיש תביעה בסכום המקסימאלי (תקרת הגג: 17,800 שקל), בית המשפט לתביעות קטנות מצפה שהסכום יוכח ויעוגן בראיות. אחרת הדבר מעיד שבעל הדין חפץ בעושר ולא במשפט.

תאריך:  06/06/2007   |   עודכן:  06/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תבע את העיריה בגלל תאונה שלא היתה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שימוש שגוי בביטוי משפטי בכתבה
שאול תורני  |  9/06/07 13:45
 
- אתם טועים ומטעים
שירלי לביא עו"ד  |  16/06/07 18:36
2
התיחסות לכתבה
רון ב.  |  16/06/07 15:44
 
- תאונה
ירון ישראל  |  10/03/11 11:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים מזהירים כי הדאגה של גברים לגבי גודל הפין שלהם שכיחה ביותר - למרות שאינה מצביעה על מצב אמיתי - וחשוב לטפל בדאגה זו מאחר והיא עלולה לגרום לחרדות
אריאל שמידברג
שר הביטחון עמיר פרץ אמר כי לישראל אין שום כוונה לצאת למלחמה נגד סוריה    העביר מסר לאסד: "אין לסוריה מה לחשוש מההיערכות הביטחונית של צה"ל"
הדר פרבר
פנו לערוץ הבריטי שמתכוון לשדר את התמונות אך נראה שלשווא: בערוץ מתכוונים להמשיך כמתוכנן
יפעת גדות
כך קובע סקר שנעשה בבריטניה    הסקר מצטט את אחת הנשים שאמרה כי "השוקולד מספק תענוג בטוח - ולעולם לא מאכזב!"
יפעת גדות
ניסויים בבני אדם הראו כי חיסון חדש יכול להגן על תאים המייצרים אינסולין אצל אנשים שאובחנו רק לאחרונה    הצעד הבא יהיה לבדוק אם הוא יכול למנוע לגמרי את המחלה עוד לפני האבחון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il