X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הקשב מיקי גורדוס טוען: הגורמים המרכזיים להפרעות בנתב"ג הם משרד הביטחון וצה"ל ולא התחנות הפיראטיות מש' התקשורת: "להד"ם. נסגור הפיראטים"
▪  ▪  ▪
ג'ונגל תקשורתי בנתב"ג [צילום: פלאש 90]
השר אטיאס בביקורו בנתב"ג [צילום: גיל הדני]

נתב"ג יושבת אם יהיו הפרעות
עידן יוסף
העובדים קיבלו את מאמצי הגישור והודיעו כי ינקטו בעיצומים רק אם יהיו שיבושים * בשל הפרעות תחנות רדיו פירטיות שובשו הטיסות היוצאות משדה התעופה
לרשימה המלאה

השיבושים בנמל התעופה בן-גוריון, שכמעט הביאו להשבתה מלאה של הטיסות, לא נגרמו כתוצאה מתחנות רדיו פיראטיות. בשיחה עם Nfc אמר קשב הרדיו הוותיק, מיקי גורדוס, כי ההפרעות בתקשורת המטוסים הינן בעיקרן כתוצאה מכל מיני גורמים המשתמשים במכשירים אלקטרוניים לשידור נתונים, כאשר הצרכן הכי גדול של מכשירים מסוג זה הינו משרד הביטחון וצה"ל.
בכך למעשה מפנה גורדוס אצבע מאשימה כלפי גורמי הביטחון ומאשים אותם במה שכינה "ג'ונגל תקשורתי" ליד נמל התעופה, העלול לסכן חיי אדם. "אני שומע מטייסים, שמספרים לי שכאשר הם מתקרבים לנתב"ג הם שומעים המון רעשים", אמר גורדוס. לדבריו, הפרעות צה"ל ומשרד הביטחון משמעותיות הן בשל השידור שמתבצע בעוצמות גדולות והן בשל שידורים המתבצעים בתדרים רבים, בעיקר באזור הקיריה.
גורדוס הוסיף כי חלקן של תחנות הרדיו הפיראטיות באותו ג'ונגל תקשורתי ליד נתב"ג הוא קטן מאוד. "זה אינו סותר את העובדה שהם קרימינלים, פושעים ומפריעים לקשר", הדגיש מיקי גורדוס.
משרד הביטחון וצה"ל: לא אנחנו אחראים להפרעות
ממשרד הביטחון נמסר כי המשרד משתמש רק במירסים, בטלפונים ניידים ובמערכות קשר המשדרות בעוצמות נמוכות. במשרד הביטחון מעריכים כי מי שאולי עשוי לגרום להפרעות הם המוסד, השב"כ או צה"ל, וכדאי לשאול אותם. מדובר צה"ל נמסר כי "רשתות הקשר של צה"ל אינן הגורם המפריע לקשר בנתב"ג. רשתות קשר אלו נבדקות באופן שוטף וקבוע".
שידורי רדיו רמאללה
אם נכונה אפוא טענתו של גורדוס, הרי שמשרד התקשורת מרכז את עיקר המאבק נגד הגורם הלא נכון – התחנות הפיראטיות – במקום לטפל במשרד הביטחון ובצה"ל. במשרד התקשורת טוענים כי לדברים אין שחר. בתגובת המשרד נמסר: "להד"ם. מקורן של ההפרעות שהיו בנתב"ג אתמול היה בתחנה ששידרה מרמאללה".
ואילו איבצן בן-מאיר, לשעבר דובר תחנות הרדיו הבלתי מוסדרות, אמר כי מדובר במסע תקשורתי הנעשה מאינטרסים שונים של משרד התקשורת. עוד סיפר כי בעבר היתה הודאה כי נעשו ניסיונות ממשלתיים למימסור השידורים הפירטיים, באופן שישפיע על הקשר בנתב"ג וייצור דעת קהל בעד סגירת התחנות.
אדיאס דורש אכיפה מוגברת
היום (ה', 7.6.07) ביקר שר התקשורת יחד עם הצוות המקצועי של משרדו ברשות שדות התעופה, כדי לעמוד מקרוב ולנסות למנוע הפרעות קשות מצד תחנות רדיו פיראטיות למגדל הפיקוח בנתב"ג, ולמקומות נוספים. לדברי השר אריאל אטיאס, הוא יעשה ככל שיידרש כדי לתת מענה לאיתור מיידי של כל תחנת רדיו פיראטית העולה לאוויר, ומשבשת את התדרים במדינת ישראל.
אטיאס, שכלל לא התייחס להפרעות שגורם משרד הביטחון וצה"ל, אמר כי הוא דורש מהמשרד לביטחון פנים וממשרד המשפטים להגביר את האכיפה ולתת עונשים מרתיעים, שימנעו מהמפעילים הבלתי חוקיים לחזור על עבירות אלו אשר מסכנות את שלום הציבור. "מדובר במשולש שצריך לעבוד יחד – משרד התקשורת בפעילות איתור, המשרד לביטחון פנים בפעילות אכיפה ומשרד המשפטים בנקיטת צעדי ענישה מרתיעים וחמורים", אמר השר בעת הביקור. לדבריו, הגיע לרשות שדות התעופה על-מנת להתרשם מקרוב בחומרת הבעיה ולתת מענה מיידי ואופרטיבי לנושא.
לפני כשבוע, הורה מנכ"ל משרד התקשורת מרדכי מרדכי, למנהל אגף הספקטרום והתדרים, משה גלילי, להגביר הפעילות המבצעית נגד תחנות הרדיו הפיראטי, בדגש על אלו המשבשות את תדרי שדות התעופה. כתוצאה מכך, במהלך השבוע האחרון נסגרו 9 תחנות רדיו פיראטיות.
בפעילות משותפת של משטרת ישראל ומשרד התקשורת נסגרו בשנה שעברה כ-130 תחנות רדיו כאלו. אשתקד הוגשו 23 כתבי אישום נגד מפרי החוק. מאז תחילת השנה נסגרו כ-50 תחנות רדיו פיראטיות.
בשטח עובדים כארבעה פקחים, המצוותים לשוטר מאותו אזור שבו פועלת תחנת שידור פיראטית. הפקחים מאתרים את התחנה ומשאירים למשטרת ישראל לפעול נגד התחנות הפיראטיות, להחרים ציוד ולבצע פעילות אכיפה.
משרד התקשורת הודיע כי בכוונתו לדרוש הגשת דוחות נגד המפרסמים בתחנות הרדיו הפיראטי, כדי לצמצם את הלגיטימציה הניתנת לתחנות, לפגוע בהכנסותיהן, ומכאן להביא לסגירתן האפשרית.

תאריך:  07/06/2007   |   עודכן:  07/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גורדוס: "צה"ל משבש את הקשר בנתב"ג"
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
רדיו פירטי
אזרח ותיק  |  7/06/07 18:04
2
מסתמן לו עוד מחדל בטיחות נוראי
אחמד זיבי   |  7/06/07 18:06
3
ברור שזה לא תחנות רדיו
גיל מהגליל  |  7/06/07 19:13
4
עובדים עליכם
אורי פ  |  7/06/07 19:52
5
בבית שמש 5 תחנות פירטיות ש"ס
נו באמת  |  7/06/07 21:19
6
שר התקשורת אמר שזה רדיו מרמאלה ל"ת
מיכל מירושלים  |  7/06/07 22:19
7
זה פשות ES propagation
4Z5LV  |  8/06/07 10:13
8
כל דבר שבקדושה
צאצא  |  10/06/07 09:01
9
משרד הבטחון והשר אטיאס מרמים א
אלכס לוין  |  11/06/07 20:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
זימנה את שגריר ספרד בעקבות מחאתה של מדריד נגד דברי הנשיא האירני שאמר כי העולם יהיה עד להרס מוחלט של ישראל
הדר פרבר
הדיווחים עדיין אינם מאושרים רשמית    גורמים בשירותי המודיעין הלאומי הקוריאניים טרם הגיבו לדיווח
דורון בן-דור ומיכל גרונדלנד, אנדורה
חלוץ הנבחרת חושב על המשחק הבא במוק' היורו אחרי ה-0:2 על אנדורה: "הכל אפשרי". על תנאי המגרש: "אי אפשר היה למסור, אבל העיקר שניצחנו"
מתי טוכפלד
מנכ"ל החברה העולמית הגיע לביקור בישראל. בפגישתו עם ראש הממשלה אמר לו אלמרט כי יש להמשיך ולהשקיע בהקמת מרכזי פיתוח וייצור בארץ
עידן יוסף
אתר נענע צפוי לעבור מהפך טכנולוגי ויכיל תוכן וידאו וחווית המשתמש    זאב חספר, לשעבר עורך Ynet, ימונה למנכ"ל החברה ועורך ראשי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il